صدای تپش قلب زیباترین موسیقی برای یک مادر

شروع زندگی: از شنیده شدن صدای قلب شروع می‌شود یک مادر به خوبی می‌فهمد که نوزاد درون رحم خود نفس می‌کشد واورا درک می‌کند؛ وبا شنیدن صدای تپش قلب فرزندش بهترین لحظات زندگی خودرا شروع می‌کند؛ بهترین اهنگ زندگی یک مادر صدای تپش قلب فرزنش است.
ما برای اینکه بتوانیم از این مهمترین عضوبدن به خوبی مراقبت کنیم نیازمند اطلاعات خوبی باید باشیم وگرنه حتماو قطعا دچار مشکل خواهیم شد.
شروع زندگی: از شنیده شدن صدای قلب شروع می‌شود یک مادر به خوبی می‌فهمد که نوزاد درون رحم خود نفس می‌کشد واورا درک می‌کند؛ وبا شنیدن صدای تپش قلب فرزندش بهترین لحظات زندگی خودرا شروع می‌کند؛ بهترین اهنگ زندگی یک مادر صدای تپش قلب فرزنش است. ما برای اینکه بتوانیم از این مهمترین عضوبدن به خوبی مراقبت کنیم نیازمند اطلاعات خوبی باید باشیم وگرنه حتماو قطعا دچار مشکل خواهیم شد.
کد خبر: ۲۸۸۸

امروز افتخار هم صحبتی با متخصص قلب و عروق را داشتیم که توجه شما را به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟
دکتر بهاره اسدزاده متخصص قلب و عروق فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی اصالتاً اهوازی و مجرد هستم.

چه انگیزه‌ای باعث شد که شما وارد حیطه پزشکی شوید؟
۱۸ سال پیش که من وارد این رشته شدم تا به امروز خدمت به مردم بوده و علاقه‌ای که به رشته پزشکی داشتم و رشته قلب را انتخاب کردم.
مهمترین انگیزه من از انتخاب این رشته مهم بودن و ظرافت‌های که داشت بود و زمانی که میتوانم با علم و قلم وداروی قلبی را احیا کنم و خانواده‌ای را از نگرانی دور کنم و جان دوباره در جریان رگ‌های زندگی ایجاد کنم برایم لذت بخش بود و به همین جهت وارداین عرصه شدم.

اگر برگردیم به ۱۸ سال قبل چه شغلی را انتخاب می‌کردید؟
یقینا دوباره در رشته قلب ورود پیدا می‌کردم و سعی می‌کردم بیماران بیشتری را تحت درمان خود قرار دهم، اما به غیر ازاین رشته به رشته دندان پزشکی هم علاقمندم، چون یکی از شاه راه‌های اصلی سلامتی دهان و دندان است و این تخصص استرس کمتری دارد و خیلی زود‌تر می‌توان به بازارکار ورود پیدا کرد و به بیماران بیشتری خدمات ارائه کرد. اما به هر حال عاشقانه رشته تخصصی قلب را دوست دارم با تمام مشکلات و سختی‌های که دارد.

راه‌های پیشگیری از یماری‌های قلبی چیست؟ لطفا به برخی از نکات حیاتی اشاره بفرمایید؟
بیماری قلبی مانند دیگر بیماری‌های شایع نیست که یک راه کار برای پیشگیری بتوان بیان کرد؛ قلب به دلیل مهم بودن جایگاه هی که در بدن دارد خیلی راحتی نمی‌توان از راه کار‌های درمانی یا پیشگیری سخن گفت؛ قلب راباید مراقبت کرد از تمام جهات که در این فرصت فقط به چند نکته کلیدی اشاره می‌شود و موارد خیلی زیاد دیگری نیز وجود دارد
فاکتور‌های زیادی د که افراد باید خیلی طولانی برای پیشگیری اقدام کند و مخصوصاً افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند.
مصرف غذا‌های چرب؛ مصرف شیرینی؛ ورزش نکردن؛ استرس؛ مصرف سیگار؛ قلیان و مشروبات الکلی می‌تواند بسیار خطرناک باشد وبا رعایت کردن موارد ذکر شده میتوان بخشی از بیماری قلب دور‌تر شویم.
با توجه به ظرافت‌های که قلب دارد باید گفت: این نوع بیماری در اقایان بیشتراز خانم‌ها میباشد که البته در سن ۵۰ سالگی به بعد در آقایان و خانم‌ها یکسان می‌شود.

مشکلات و مسائلی که در حیطه کاری شما وجود دارد را بیان بفرمایید؟
مشکلاتی که با بیماران داریم برای چکاپ روتین نوار قلب و اکو از قلب بیماران است؛ که بعد ازانجام این دومورد که اگر جوابش نرمال باشد بیماران فکر می‌کنند که دیگر مشکل قلبی ندارند و ادامه درمان در این زمینه را رها میکنند و این مشکل ساز خواهد شد.
باتوجه به فاکتور‌های درمانی و ازمایشات دیگری که وجود دارد به راحتی میتواند بیماری را تشخیص داد، ولی معمولا بیماران از نگرانی‌های که دارند به همین دوفاکتور اکتفا می‌کنند و کار درمان را طولانی تروسختتر از قبل می‌کنند.

رسانه چقدر می‌تواند در امر بیماری قلبی (شناخت؛ پیشگیری از بیماری و درمان) این بیماری تاثیر گذار باشد؟
در این زمینه باید اطلاعات عموم افزایش پیدا کند از طریق رسانه‌ها خیلی می‌تواند تاثیر گذاشت در این آموزش مخصوصاً الان که مرگ و میر در این مورد زیاد شده است که مقاله‌های زیادی از این قبیل برای عموم نوشته ایم و ارائه می‌کنیم که در رسانه برای عموم بارگذاری شود تا بتوانند با مطالعه آن اطلاعات عمومی خود را بالا ببرند.

بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت در قلب می‌تواند تاثیرگذار باشد؟
فاکتور‌های خطرناکی که وجود دارد برای قلب مثل دیابت کنترل نشده؛ سیگار؛ چربی خون؛ فشار خون و اضافه وزن که باعث بیماری قلبی و عروقی می‌شود.
نقش ورزش در جلوگیری از یماری‌های قلبی چگونه می‌باشد؟
تاثیر ورزش خیلی می‌تواند باعث شود که به یماری‌های قلبی دچار نشویم و مهم است که بگوییم کنترل فاکتور‌های خطرناک از ورزش کردن خیلی مهمتر هستند که متاسفانه مردم به این فاکتور‌ها توجهی ندارند، چون ورزش کردن خالی خیلی تاثیر کمتری داردو باید همه موارد را باهم در نظر بگیرند تا قلبی سالم داشته باشند.

تغذیه در بحث پیشگیری به بیماری قلبی و درمان چقدر می‌تواند حائض اهمیت باشد؟
تغذیه خیلی مهم است و باید از کودکی مدیریت و کنترل شود که عمل رسوب چربی در عروق قلبی را کند تغذیه خوب تاثیر خیلی زیادی دارد و وقتی که در سن پایین کنترل شود در سنین بالا قلب با کمترین مشکل به کار خود ادامه می‌دهد؛ بنابراین تغذیه یکی از مهمترین فاکتور‌های سلامتی قلب قبل از بیماری و حتی بعد بیماری خواهد بود.

استرس و آلودگی:
آلودگی هوا یکی دیگر از فاکتور‌های بسیار مهم در بیماری قلبی خواهد بود.
سیگار کشیدن در محیط ها‌ی بسته مانند منزل یا خودرو برای افراد غیر سیگاری هم بسیار خطرناک است.
استرس:
معمولا انسان‌ها به دلایل مختلف دچار استرس می‌شوند وهمین امر بسیار برای سلامتی قلب خطر ناک خواهد بود.

آیا شما در مجموعه خود مشاوره آنلاین یا تلفنی هم دارید؟
بله هم به صورت تلفنی؛ از طریق واتساپ؛ ایتا و اینستاگرام و هم به صورت حضوری در خدمت بیماران هستیم.
سعی ما درمان بیماران و کم کردن هزینه‌ها و استرس بیماران است از هر طریقی بتوانیم کمک بیماران خواهیم بود.

آیا بیماران با بیمه‌های پایه از مطب شما میتوانند خدمات دریافت کنند؟
بله بیمه‌های تامین اجتماعی و بیمه‌های نیرو‌های مسلح با ما قرار داد دارند.
افرادی هم که بیمه تامیین اجتماعی و نیرو‌های مسلح را نداشته باشند می‌توانند به صورت ازاد ویزیت شوند وبا گرفتن نامه مهر شده به بیمه‌های خود مراجعه نمایند و هزینه خودرا دریافت کنند.

سرکار خانم دکتر بهاره اسد زاده متخصص قلب و عروق توصیه خودرا عموم مردم اینگونه مطرح فرمودند:
اول تغییر زندگی از سنین پایین؛ نوع تغذیه؛ ورزش کردن؛ کنترل فشار خون؛ نکشیدن سیگار و از همه مهمتر اعتماد به متخصصین پزشک قلب و عروق و انجام دادن صحیح موارد ذکر شده توسط پزشک می‌تواند بیماری را کنترل و درمان کند.

آدرس:
استان البرز – کرج - چهارراه طالقانی جنوبی - انتهای کوچه گل‌ها – (روبروی پارکینگ شهرداری) - ساختمان پزشکان بنای ماندگار - طبقه دوم - واحد ۲۰۱
روز‌های فعالیت:
روز‌های زوج و سه شنبه‌ها ۱۴ الی ۲۰

شماره‌های تماس:
۰۹۱۰۶۱۱۶۹۰۷

newsQrCode
ارسال نظرات