همزمان با چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی انجام گرفت؛

افتتاح خط تولید دارو‌های گیاهی در البرز

همزمان با چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و با حضور رییس این نهاد خط تولید دارو و نخستین فب لب(کارگاه ساخت سریع) تخصصی داروهای گیاهی در پژوهشکده گیاهان دارویی افتتاح شد.
همزمان با چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و با حضور رییس این نهاد خط تولید دارو و نخستین فب لب(کارگاه ساخت سریع) تخصصی داروهای گیاهی در پژوهشکده گیاهان دارویی افتتاح شد.
کد خبر: ۳۱۶۳

به گزارش جام جم البرز: دکتر «رضا غفارزادگان» رییس پژوهشکده گیاهان دارویی در آیین بهره برداری از این دو واحد گفت: این پژوهشکده ۳۰ واحد فناوری داروی گیاهی را در اختیار دارد که تاکنون موفق به تجاری سازی ۱۵ مورد شده بود و حالا در خط تولید جدید که با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده ۴ داروی کبد چرب، آلزایمر، ترک اعتیاد و چربی سوزی به تولید انبوه می‌رسد و برآورد شده که تا یک سال آینده این ۴ محصول یکصد میلیارد تومان در بازار‌های داخلی و یک میلیون دلار در بازار‌های جهانی فروش داشته باشد.

غفارزادگان با اشاره به بهره برداری از نخستین آزمایشگاه ساخت سریع دارو‌های گیاهی کشور افزود: در این مرکز پژوهشگران و فناوران و دانشگاهیان می‌توانند ایده‌های تجاری خود را در حوزه دارو‌های گیاهی ارائه داده و آن را تجاری سازی کنند.


در ادامه دکتر رضا غفارزادگان رئیس این پژوهشکده، افزایش سرعت در فرایند تبدیل ایده تا محصول و کاهش ریسک برای صاحبان طرح را دو ویژگی بسیار مهم فب لب عنوان کرد و گفت: این طرح از اتلاف زمان و هدر رفت سرمایه جلوگیری می‌کند.

غفارزادگان، مزیت دیگر این فب لب تخصصی را کسب درآمد این پژوهشکده از طریق سهام در شرکت‌های صاحب ایده و فروش دانش فنی و خدمت برشمرد که نه تنها پژوهشکده گیاهان دارویی می‌تواند از این جهت منتفع گردد بلکه کمک شایانی به متخصصان و کارآفرینان این حوزه جهت تولید محصولات نوآورانه و فناورانه خواهد بود.
وی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی را به دلیل دارا بودن تمام زیر ساخت‌های مورد نیاز برای تبدیل یک ایده در حوزه دارو‌های گیاهی به محصول نهایی مناسب‌ترین گزینه برای راه اندازی فب لب تخصصی دارو‌های گیاهی دانست.

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با توجه به اهمیت وجود زیرساخت‌های استاندارد جهت تولید دارو‌های گیاهی تصریح کرد: خط تولید دارو‌های گیاهی و معطر پژوهشکده گیاهان دارویی برای اولین بار توانست پروانه تاسیس از سازمان غذا و دارو را کسب کند. در این پروانه که توسط مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل صادر گردید مجوز‌های لازم جهت تولید دارو‌های گیاهی، سنتی و مکمل در فرم‌های دارویی، کپسول، شربت، قطره، پودر و ساشه صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات