خطیب موقت جمعه چهارباغ:

خونخواهی مهمان ما، شهید هنیه، حق ملی است

خطیب موقت جمعه چهارباغ تاکید کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، خونخواهی مهمان عزیز ما، شهید هنیه، وظیفه ملی، امر ملی و حق ملی ما است که باید انجام دهیم و از مسئولان ذیربط و مسئولان امر خواهان این امر هستیم.
خطیب موقت جمعه چهارباغ تاکید کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، خونخواهی مهمان عزیز ما، شهید هنیه، وظیفه ملی، امر ملی و حق ملی ما است که باید انجام دهیم و از مسئولان ذیربط و مسئولان امر خواهان این امر هستیم.
کد خبر: ۳۱۷۶

به گزارش جام جم البرز،حجت‌الاسلام والمسلمین صفر توکلی خطیب موقت جمعه چهارباغ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه به تقوای الهی، گفت: در روز‌های آینده شاهد معرفی کابینه دولت توسط رئیس جمهور محترم خواهیم بود و با توجه به اینکه تشکیل دولت جدید به دلیل فقدان رئیس جمهور شهید، زودتر از موعد خود اتفاق افتاد، فرصت کافی جهت شناسایی افراد کابینه، وجود نداشت و از این رو مردم موظف هستند کمک حال رئیس جمهور جهت پیشرفت جامعه باشند.

وی افزود: رئیس جمهور نیز طبیعتا باید در انتخاب افراد به دو مساله مهم توجه کند؛ یکی پایبندی به وعده‌هایی که در ایام تبلیغات داده بود مانند مسئله جوان گرایی، تخصص و سایر مسائل که مردم بر اساس آن‌ها به ایشان رای دادند و دیگری پایبندی به شاخص‌ها و معیار‌های دوازده‌گانه‌ای که مقام معظم رهبری در سخنرانی روز تنفیذ بیان کردند تا در گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس دچار مشکل نشود و پس از روی کار آمدن کابینه، شاهد استیضاح آن‌ها نباشیم.

حجت‌الاسلام توکلی با اشاره به برخی شایعات راجع به انتخاب کابینه با هماهنگی مقام معظم رهبری، این حرف‌ها را صرفا تبلیغاتی دانست و افزود: همه می‌دانیم بر اساس تجربه ادوار گذشته، مقام معظم رهبری مستقیما در هیچ امری که مربوط به ایشان نیست دخالت نمی‌کنند و لازم است مردم نسبت به این شایعات هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله‌ی ترور بزدلانه‌ی شهید مقاومت و شهید قدس، شهید اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت حماس در تهران با چراغ سبز آمریکا و با حمایت خائنان اروپا و البته کمک و سکوت برخی از دولت‌های عربی اتفاق افتاد و موجب شد به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران تعرض شود و ما شاهد تلخ‌کامی مهمان‌کشی در این دیار شهیدپرور باشیم.

خطیب موقت جمعه چهارباغ افزود: ترور رهبران مقاومت کار بسیار پستی بود که سردمداران اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های پی‌درپی خود در جنگ چندین ماهه بر یک حزب کوچک مرتکب شدند و با تعرض به خاک مقدس و قدرت عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی در صدد جبران شکست‌های خود برآمدند.

وی تاکید کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، خونخواهی این مهمان عزیز وظیفه ملی، امر ملی و حق ملی ما است که باید انجام دهیم و از مسئولان ذیربط و مسئولان امر خواهان این امر هستیم که با تمام قوا، هوشمندانه، قاطعانه و پشیمان کننده به گونه‌ای جواب این دشمن حیوان صفت را بدهند که بار دیگر بر ذهن او خطور نکند که بخواهد چنین غلط‌هایی را تکرار کند.

حجت‌الاسلام توکلی با اشاره به ایام شهادت حضرت رقیه (س)، اظهار داشت: دختر ۳ ساله‌ای که در دنیای سیاست علی‌رغم خردسالی با حرکات، رفتار‌ها و معجزه‌هایش، کاخ ظلم و استبداد یزید را ۱۴۰۰ سال پیش و عربده‌کشی‌های داعش خونخوار را در عصر و زمانه ما به چالش کشید و همه‌ی دارایی‌های آن‌ها را ویران کرد و کار به جایی رسید که پس از حادثه خرابه شام، یزید دست‌ها را به صورت تسلیم بالا برد و به امام سجاد (ع) گفت که دیگر از این به بعد شما می‌توانید عزاداری کنید و هرچه بخواهید ما به شما می‌دهیم و شما ازین پس مهمان ما هستید.

وی در ادامه گفت: در عصر کنونی هم معجزه‌ی حضرت رقیه (س) و توجه او به جنود اسلام کاری کرد داعشی که می‌خواست بر غرب آسیا، سیطره بیندازد و حکومت کند، پس از اندک زمانی رفت و ان‌شاءالله اثری از او در آینده نخواهد ماند.

خطیب موقت جمعه چهارباغ تصریح کرد: حضرت رقیه (س) در دنیای معنویت با دستان کوچک خود گره‌های بزرگی را از افرادی که به او متوسل شوند باز می‌کند و امشب که شب شهادت اوست در محافل و مجالسی که به نام ۳ ساله امام حسین (ع) برگزار می‌شود، خواسته‌های بزرگ خود را بخواهید.

newsQrCode
ارسال نظرات