امام جمعه ساوجبلاغ:

مسئولینی که انگیزه کافی ندارند کار را واگذار کنند

امام جمعه ساوجبلاغ گفت:هر کس که انگیزه ندارد، باید کار را واگذار کند چرا که به لطف خدا جوان انقلابی پرانگیزه‌ی آماده به کار در کشور فراوان داریم که آماده‌ی خدمت هستند.
امام جمعه ساوجبلاغ گفت:هر کس که انگیزه ندارد، باید کار را واگذار کند چرا که به لطف خدا جوان انقلابی پرانگیزه‌ی آماده به کار در کشور فراوان داریم که آماده‌ی خدمت هستند.
کد خبر: ۳۵۰۰

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله مختاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساوجبلاغ ضمن دعوت خود و همگان به تقوای الهی، گفت: از توصیه‌های پیامبر اکرم (ص) به امیرالمومنین علی (ع) این بود که انسان مومن در سختی‌ها و تکانه‌های روزگار، اهل وقار و سنگینی است و صبر پیشه می‌کند، در خوشی‌ها شکرگذار است و قناعت می‌کند و خیرخواه مردم است.

وی با تسلیت به مناسبت ایام ارتحال عالِم انقلابی و ابوذر زمان، آیت‌الله طالقانی، افزود: ایشان از قله‌های افتخار این منطقه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه گفت: انقلاب اسلامی، شجره‌ی طیبه‌ی عالم‌گیر و مصداقی از شجره‌ی طیبه‌ای است که قرآن بیان می‌کند و ان‌شاءالله بسترساز ظهور خواهد بود، امروز ایران، ام‌القرای مقاومت اسلامی و عدالت‌طلبی در دنیا است و چشمان آزادی‌خواهان عالم به ایران اسلامی است و این مسیر با قوت باید ادامه پیدا کند.

امام جمعه ساوجبلاغ خطاب به مسئولین کشور، اظهار داشت: هر انقلابی، آفاتی دارد و باید از آن مراقبت کرد، اولین آفت انقلاب، سست شدن باور‌های مردم است، پایه اصلی انقلاب ما، ایمان و اعتقادات مردم است، لذا همه باید از این اصل مراقبت کنند، علی‌الخصوص مسئولین با تصمیمات و اجرای قوانین و مراقبت از عمل و رفتار خود، مراقب باشند باور‌ها و اعتقادات مردم آسیب نبیند و هر تصمیمی که گرفته می‌شود، باید پیوستی در حوزه ایمانی و باور‌ها و اعتقادات مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر مسئولین ظرفیت‌های درونی کشور را باور نداشته باشند، گرفتار آسیب خواهیم شد، وقتی کسی قوت خود را باور نداشته باشد، دشمن را بزرگ می‌بیند، لذا مسئولین، نگاه‌شان به ظرفیت‌های فراوان و بی‌پایان درون کشور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری یادآور شد: آفت بعدی نظام، اعتماد به نسخه‌های منسوخ بیگانگان است، به فرموده‌ی امام راحل (ره) انتهای افکار بیگانگان، امور مادی دنیا است، آن‌ها انسان را تک‌بعدی می‌بینند و ما انسان را صاحب بُعد مادی و معنوی می‌دانیم، لذا نسخه‌ی بیگانگان به درد کشور ما نمی‌خورد.

امام جمعه ساوجبلاغ آفت بعدی نظام را غفلت از دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: اعتماد نابجا به دشمن در برخی برهه‌ها صورت گرفت، اما از دشمنی آن‌ها به ما ذره‌ای کم نشد، آن‌ها به خون ملت ما تشنه هستند.

وی افزود: اشرافیگری و دنیازدگی مسئولین، آفت بعدی انقلاب است، مسئولین فرصت خدمت را باید وقف خدمت کنند و گرفتار عافیت‌طلبی نشوند.

حجت‌الاسلام مختاری، کم‌کاری و کم‌انگیزه‌گی مسئولین را آفت دیگر نظام عنوان کرد و افزود: هر کس که انگیزه ندارد، باید کار را واگذار کند، به لطف خدا جوان انقلابی پرانگیزه‌ی آماده به کار در کشور فراوان داریم که آماده‌ی خدمت هستند.

امام جمعه ساوجبلاغ ادامه داد: آفت دیگر نظام و مسئولین کشور، مبارزه نکردن با فساد است، فساد مانند موریانه، می‌تواند پایه‌های حکومت و دولت را بخورد و آن را ساقط کند، باید مراقب بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: این گزارش تکرار همان مواضع سابق بود، ملت ایران با تمام توان مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان خواهند ایستاد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مختاری گفت: اسرائیل خبیث، جبهه جدیدی در کرانه باختری باز کرده است، آن‌ها از ظرفیت مبارزین در کرانه باختری خبر ندارند، همان‌طور که از ظرفیت حماس خبر نداشتند که نشان‌دهنده‌ی حماقت آن‌ها است.

امام جمعه ساوجبلاغ با ابراز امیدواری از پیشرفت‌های جبهه مقاومت اسلامی، اظهار داشت: عملیات‌های هوشمندانه جبهه مقاومت، اسرائیل خبیث را بیچاره کرده است و امیدواریم این جبهه هر چه زودتر پیروز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، وقف را یکی از سنت‌های حسنه اصحاب پیامبر عنوان کرد و افزود: وقتی پیامبر خدا از وقف گفتند، جامعه مشتاق انجام آن بودند و هر کدام از آن‌ها توانی داشتند، چیزی را وقف می‌کردند.

حجت‌الاسلام مختاری یادآور شد: دانشگاه پیام نور برای اقشار کم‌درآمد علاقه‌مند به ادامه‌ی تحصیل، تاسیس شده است و امیدواریم ادامه پیدا کند.

امام جمعه ساوجبلاغ با اشاره به گلایه‌های مردم این منطقه از راه‌های روستایی، افزود: بعضی از راه‌های روستایی ساوجبلاغ به شدت آسیب‌دیده و خراب است و سال‌ها از تعمیر آن‌ها می‌گذرد، مسئولین استانی و شهرستانی فکری کنند، برخی از این راه‌ها کشته می‌دهد، جوان مردم در این راه کشته می‌شود، کارگری که از سرکار برمی‌گردد در این راه تصادف می‌کند، به خاطر اینکه جاده آماده نیست، مسئولین شهرستانی پیگیر بوده‌اند، ظرفیت هم فراوان است، فاصله‌ای هم با پایتخت نداریم، اینجا نباید وضعیت جاده‌های روستایی به این صورت باشد، مسئولین استان در حوزه اصلاح راه‌های روستایی منطقه ساوجبلاغ، اقدام فوری و عاجل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات