آئین گرامیداشت روز میلاد حضرت علی (ع) و مقام روز پدر در بیمارستان مریم

ظهر روز چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت مقام روز پدر، مراسمی در بیمارستان و زایشگاه مریم کرج برگزار شد.
ظهر روز چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت مقام روز پدر، مراسمی در بیمارستان و زایشگاه مریم کرج برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۶

آئین گرامیداشت روز میلاد حضرت علی (ع) و مقام روز پدر در بیمارستان مریم

یکی از اقدامات و رویکرد‌های بسیار زیبا و حسنه از سوی مدیرعامل بیمارستان مریم این است که در طول سال به مناسبت‌های گوناگون آئینی در قالب جشن برگزار می‌شود تا پرسنل این مجموعه در کنار هم لحظات خوب زندگی را تجربه کنند.
در این آئین، پرسنل بیمارستان مریم به صورت ویژه از دکتر صلاح الدین دلشاد مدیرعامل مجموعه خود تقدیر کردند؛ زیرا به گواه تک تک آن‌ها دکتر دلشاد به مانند یک پدر دلسوز و مهربان همواره تلاش می‌کند تا دغدغه و مشکلات کارمندان بر طرف شود.
آنقدر این دلسوزی و توجه برای پرسنل بیمارستان مریم قابل لمس است که به او می‌گویند دکتر پدر و چقدر این همبستگی و اتحاد می‌تواند برای هر مجموعه‌ای نقطه عطف باشد.
دکتر صلاح الدین دلشاد رئیس بیمارستان و زایشگاه مریم در این مراسم با اشاره به اینکه خداوند در انسان‌ها از روح خود دمیده است، گفت: پروردگار متعال زمانی که می‌خواست ما را خلق کند روح خود را دمید تا انسان بشویم، که بتوانیم همه صفات خوبی خداوند را به همراه داشته باشیم و این صفات جز نیکی و خوشبختی برای آدمی چیز دیگری به ارمغان نمی‌آورد.
دکتر دلشاد در ادامه ضمن اشاره به سخن حضرت علی (ع) که فرموده است: «هیچ دشمنی بر شخص، دشمن‌تر از نفسش نیست» گفت: ما باید خیلی مواظب نفس خود باشیم تا گمراه نشویم، چون نفس انسان عامل فراموشی و دوری از صفات خداوند می‌باشد که در وجود ما نهاده شده است؛ که این کار را می‌توانیم به کمک عقل انجام دهیم، زیرا عقل همیشه در مقابل نفس است. به خاطر اینکه انسان بهترین تصمیمات را بگیرد و در مقابل قدرت نفسانی خود ایستادگی کند؛ خداوند پیامبران گرانقدر را خلق کرد تا بشر را از گمراهی نجات دهند.
وی در ادامه افزود: خداوند بعضی از پیامبران را با معجزات خود نخبه کرد. به عنوان نمونه حضرت ابراهیم (ع) در زمان خود که همه مردم بت پرست بودند و تنها ایشان خداوند یکتا را پرستش می‌کرد؛ در مقابل بت پرستی‌ها ایستاد و همه را به خدا پرستی دعوت می‌کرد. زمانی که بت‌های معبد آنان را با تیشه خرد می‌کرد خواستند او را مجازات کنند و در انبوهی از آتش شعله ور بیاندازند، اما آتش تبدیل به گلستان شد. خداوند متعال، حضرت موسی (ع) را نیز با معجزاتی همچون تبدیل شدن عصا به اژد‌ها و بلعیدن همه مار‌های ساحران یاری نمود. یا حضرت عیسی (ع) که بدون پدر به دنیا آمد و در زمان وی همگان معجزات ایشان را از جمله زنده کردن مرده‌ها و مداوای بیماران صعب العلاج مشاهده کردند.
رئیس بیمارستان مریم تاکید کرد: پیامبری یعنی مدیریت جامعه که در همین راستا حضرت موسی (ع) بعد از اینکه به نبوت رسید؛ اولین چیزی که از خداوند درخواست کرد، سعه صدر بود، چون مدیر باید تحمل انتقاد داشته باشد و همه را به خوبی ببیند نه اینکه نسبت به افراد با رفتار اشتباه برخورد کند. زیرا خداوند می‌گوید همه مردمان روی کره خاکی، خانواده من هستند حتی آن‌هایی که کافر یا ضد پروردگار باشند و هرکس فایده‌ای به خانواده خداوند برساند محبوب او است. این یعنی همه را به یک چشم دیدن و عادلانه قضاوت کردن. پیامبر عظیم الشان (ص) برای جلوگیری از گمراهی مسلمانان در دوران بعد از رسالت، دو چیز را سفارش نموند تا مردم به آن‌ها بچسبند و از گمراهی رهایی یابند. یکی قرآن مجید و دیگری اهل بیت (ع) بودند و فرمودند: اینان تا روز قیامت از همدیگر جدا نخواهند شد و با هم هستند.
دکتر دلشاد در ادامه اظهار داشت:، اما خداوند متعال برای اینکه مردم بعد از آخرین فرستاده خود، به گمراهی کشانده نشوند و روشنایی راه آن‌ها خاموش نشود؛ با معجزات خود مانند پیامبران، حقانیت حضرت علی (ع) را به بشر ثابت کرد که به عنوان نمونه می‌توان به معجزه ولادت ایشان در خانه کعبه اشاره نمود. نقل کرده اند هنگامی که درد زایمان بر فاطمه بنت اسد فشار آورد و هنگام ولادت فرزندش علی (ع) رسید، به کنار کعبه آمد و ناگهان دیوار کعبه از گوشه‌ی رکن یمانی (مستجار) شکافته شد و به درون خانه رفت و فرزند او به دنیا آمد. خداوند با چنین معجزه‌ای می‌خواهد به همگان نشان دهد که هیچ شکی به ایمان آوردن امام علی (ع) و مولای متقیان نداشته باشند.
رئیس بیمارستان مریم در ادامه سخنان قبلی خود گفت: با مشاهده چنین معجزاتی در وصف حضرت علی (ع) که قابل شمارش نیست از جمله فرمایش پیامبر اکرم (ص) که فرمود من شهر علم هستم و علی (ع) درب آن است و جمله‌ای دیگر منزله علی (ع) به من مانند هارون به موسی است. اما پس از من پیامبری وجود ندارد. می‌توان گفت: که ما متاسفانه به درستی ایشان را نشناختیم. امام علی (ع) حتی نسبت به عمر که دشمن و غاصب خلافت حق او بود با تندی برخورد نمی‌کرد و اگر عمر اشتباهی را مرتکب می‌شد او را راهنمایی می‌کرد تا از اشتباه خلیفه، مردم آسیب نبینند. حتی خود عمر هم ۴۴ باز اذعان می‌کند اگر علی (ع) نبود من هلاک می‌شدم. اما کدام یک از ما چنین مردانه با منتقدان خود برخورد می‌کنیم؟ بار‌ها دیده شده در جامعه اگر شخصی روی کار بیاید و گروه مخالف او باشند همه چیز را فراموش می‌کنند و هیچگونه همکاری با او برای اداره شهر و کشور نمی‌کنند؛ حتی اگر ضرری به مردم برسد.
دکتر دلشاد در پایان تاکید کرد: روح خداوند در وجود ما دمیده شده است؛ اما نتوانستیم به مانند او باشیم.‌ای کاش بتوانیم ذره‌ای از زندگانی حضرت علی (ع) را داشته باشیم تا بتوانیم سخاوتمند و بزرگمنشانه زندگی کنیم. امام علی (ع) در طول زندگی خود به بسیاری از نیازمندان رسیدگی می‌کرد و امیدواریم ما هم به مانند ایشان در جامعه همراه و پشت و پناه عزیزانی باشیم که احتیاج به کمک دارند.
لازم به ذکر است که این مراسم با برگزاری مسابقه و اهدا هدایا به پرسنل بیمارستان و زایشگاه مریم همراه بود.

newsQrCode
ارسال نظرات