سعید شیرین زاده، مدیر خدمات فنی برفیران:

نرخ نامه های فردیس باید با کرج متفاوت باشد

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ سعید شیرین زاده، مدیر خدمات فنی برفیران و بازرس هئیت مدیره اتحادیه الکترونیک و صنوف وابسته شهرستان فردیس جلب می‌ نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ سعید شیرین زاده، مدیر خدمات فنی برفیران و بازرس هئیت مدیره اتحادیه الکترونیک و صنوف وابسته شهرستان فردیس جلب می‌ نماییم:
کد خبر: ۳۸۵

مشکلاتی که صنف ما با آن روبرو است، بسیار پیچیده و چالش برانگیز می‌باشد. یکی از مسائل اساسی، مربوط به نرخ نامه‌ها است که به طور ویژه در منطقه کرج مشکلاتی ایجاد کرده است. همکاران در کرج موفق شده اند نرخ نامه‌های خود را دریافت کنند، اما در فردیس، علی رغم تلاش‌های صورت گرفته، به این مهم دست نیافته اند. برای صنف ما اتحادیه وجود دارد، اما با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های مکرر به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم. به عنوان عضو هیئت مدیره اتحادیه الکترونیک و صنوف وابسته، من نیز این مسئله را پیگیری می‌کنم، اما مسئولان همکاری لازم را به عمل نمی‌آورند. بنده به عنوان عضو فعال در این موضوع بیش از ۶ ماه است که استقرار و همکاری دارم، زیرا این مسئله درگیری‌های بسیاری را میان همکاران موجب شده است. مشکل دیگری که با آن مواجه هستیم، قیمت گذاری است که بر اساس نرخ نامه‌های کرج و تهران صورت می‌گیرد، در حالی که برای منطقه فردیس نیاز به نرخ نامه‌ای جداگانه داریم. اتحادیه ما حدود ۱۰ سال است که تأسیس شده، اما هنوز هیچ نرخ نامه‌ای ارائه نشده است. باید توجه داشت که قیمت‌های رایج در فردیس باید با کرج متفاوت باشند.
بخش اعظم کار ما در فضای بیرون صورت می‌گیرد و خدمات را در منازل ارائه می‌دهیم. مشکلاتی در رابطه با بنزین وجود دارد، زیرا در زمینه بنزین، به کرج سهمیه اختصاص می‌دهند، ولی به ما سهمیه‌ای ارائه نمی‌کنند. این موضوع باعث افزایش قیمت‌ها شده است. اخیراً قیمت بنزین تغییر نکرده است، اما سهمیه‌ای که اختصاص می‌دهند، پاسخگوی نیاز‌های ما نیست.
شرکت‌هایی وجود دارند که بدون دریافت مجوز از اتحادیه اصناف، با استفاده از نرم افزار‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند. این موضوع باعث کاهش کار و جریان مالیاتی افرادی می‌شود که مجوز رسمی دارند. رقابت شرکت‌های بدون مجوز رو به افزایش است. از طرف دیگر، افرادی که هزینه‌های اتحادیه، مالیات و عوارض را پرداخت می‌کنند، با کاهش حجم کار روبرو می‌شوند. به علاوه، بسیاری از افراد بدون مجوز و دانش کافی در این حوزه فعالیت می‌نمایند. اگرچه پیگیری‌ها توسط اتحادیه انجام می‌شود، اما تاکنون نتایج مطلوبی به دست نیامده است. یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد این است که بسیاری از افرادی که مجوز دریافت می‌کنند، دوره‌های آموزشی کافی را طی نکرده اند و تنها با یک آموزش یک ساعته، مجوز را کسب می‌کنند. باید تفاوتی بین افرادی که دوره‌های آموزشی را گذرانده و تجربه دارند، وجود داشته باشد.
در حال حاضر، اکثر قطعات موجود در بازار ایران، خارجی هستند و تولید داخلی نداریم. حتی برند‌های ایرانی هم از قطعات چینی استفاده می‌کنند و تنها مونتاژ می‌شوند. تعداد قطعاتی که در ایران تولید می‌شود بسیار کم است، به عنوان مثال، تولید کمپرسور در ایران وجود ندارد و باید از چین یا کشور‌های دیگر وارد شود. ولت‌ها و سنسور‌ها نیز به همین شکل عمل می‌کنند و تنها برخی از قطعات مانند المنت در ایران به تولید می‌رسد. اغلب تولیدات از چین است و برند‌های بهتری از سایر کشور‌ها نیز وجود دارند.
بنده به عنوان نماینده شرکت نیکسان فعالیت می‌کنم که ۲۰ تا ۳۰ برند را در اختیار دارد و به عنوان یک شرکت ایرانی خوب شناخته می‌شود. اینجانب نمایندگی برند‌های مختلف را دارا بوده ام و با محصولات شرکت‌های ایرانی همکاری می‌کنم. متأسفانه، تولید کمپرسور در ایران وجود ندارد و باید از کشور‌های دیگر مانند چین، واردات صورت گیرد. در بازار، رسانه‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند و تأثیر قابل توجهی دارند. اما باید این نقد‌ها و کوتاهی‌ها به گوش مسئولین برسد. به نظر من، تأثیر رسانه در تحقق اقدامات مفیدی که توسط مسئولین انجام می‌شود، کمتر از ۵۰ درصد نیست و حتی بیشتر است. هر موضوعی که در جامعه رخ می‌دهد، رسانه‌ها آن را اطلاع رسانی می‌کنند و به گوش مسئولین می‌رسانند. زیرا قابل دسترس هستند و از تأثیر بسزایی در این حوزه برخوردار می‌باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات