نکات لازم برای آمادگی فرزند آوری در جهت بهداشت دهان و دندان

میزان باکتریایی محیط دهان کودک شما الگویی از دهان والدین و سایر اعضای خانواده است. 
واقعا پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه قابل انتقال و مسری است، البته نحوه انتقال آن مشابه بیماری سرما خوردگی یا آنفلوانزا که در ذهن شما تجلی مییابد نیست.
میزان باکتریایی محیط دهان کودک شما الگویی از دهان والدین و سایر اعضای خانواده است. واقعا پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه قابل انتقال و مسری است، البته نحوه انتقال آن مشابه بیماری سرما خوردگی یا آنفلوانزا که در ذهن شما تجلی مییابد نیست.
کد خبر: ۴۲۱۴

باکتری‌های عامل پوسیدگی دندان‌ها و بیماری لثه با هر بازدم والدین به محیط دهان نوزاد و کودک منتقل میشود. به دفعات مکرر در خانواده‌هایی که به مجموعه دندانپزشکی بنده مراجعه کرده اند این مسئله را مشاهده نموده ام.
توصیه‌های مهم قبل از اقدام به فرزند آوری حتما اعضا خانواده علی الخصوص مادر بایستی تمام مشکلات عفونی موجود در دهان خود را رفع نماید تا نوزاد و کودک از این مسئله در امان بماند.
هر پوسیدگی دندانی، هر ناحیه لثه‌ای ملتهب، انباشته از انواع باکتری‌ها میباشد که میتواند برای نوزاد موجب تهدید سلامتی باشد.
عوامل موثر در محیط دهان که میتواند موجب سقط جنین شود را در گفتکوی آینده پیگیری نمایید.
نکات لازم برای آمادگی فرزند آوری در جهت بهداشت دهان و دندان
میزان باکتریایی محیط دهان کودک شما الگویی از دهان والدین و سایر اعضای خانواده است. واقعا پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه قابل انتقال و مسری است، البته نحوه انتقال آن مشابه بیماری سرما خوردگی با انفلوانزا که در ذهن شما تجلی مییابد نیست. باکتری‌های عامل پوسیدگی دندان‌ها و بیماری لثه با هر بازدم والدین به محیط دهان نوزاد و کودک منتقل میشود به دفعات مکرر در خانواده‌هایی که به مجموعه دندانپزشکی بنده مراجعه کرده اند این مسئله را مشاهده نموده ام.
توصیه‌های مهم قبل از اقدام به فرزند آوری: حتما اعضا خانواده على الخصوص مادر بایستی تمام مشکلات عفونی
موجود در دهان خود را رفع نماید تا نوزاد و کودک از این مسئله در امان بماند. هر پوسیدگی دندانی، هر ناحیه الله‌ای ملتهب، انباشته از انواع باکتری‌ها میباشد که میتواند برای نوزاد موجب تهدید
سلامتی باشد.
عوامل موثر در محیط دهان که میتواند موجب سقط جنین شود را در گفتگوی آینده پیگیری نمایید.
از جان ما عزیز‌تر فر زندان ساختند
بسیاری از مردم در بین بیماری‌ها و راست مینان خود را رو رو دارند که باید به سران گشت پیگیری غربالگری و درمان باشند. از این از مشکاتی در ما وجود دارد که به کودکان ما می‌تواند انتقال پیدا کند. یکی از این مسائلی که گریبان کیه کودکان اسامی شود مندوم گشته شیر است که با عدم کاری و مراتب ما لازم باکودک‌ها آیب مرز هم چنین دیگر موردی که می‌توان به آن اشاره کرد.
بهداشت دهان و دندان، دندانپزشکی کودکان
سندرم شیشه شیر
سندرم شیشه شیر یا به عبارت دقیق‌تر سندرم پوسیدگی‌های شدید دندان‌های قدامی شیری، یک حالت دندانی است که در آن دندان‌های شیری، به خصوص دندان‌های قدامی، به شدت پوسیده می‌شوند. این سندرم در سن بسیار پایینی اتفاق می‌افتد و به آن سندرم زودرس پوسیدگی دندان‌های شیری نیز گفته می‌شود. علت اصلی این سندرم، ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی است. شدت پوسیدگی در این سندرم بسیار بالا است و می‌تواند منجر به تخریب و آسیب جدی دندان‌های شیری شود. این پوسیدگی به صورت ترکیبی از پوسیدگی‌های سطحی و عمقی بروز می‌کند و ممکن است باعث ایجاد درد، عفونت و مشکلات زیستی دیگر شود.
علل سندروم شیشه شیر
سندرم شیشه شیر در کودکان، معمولا به علت عوامل زیر رخ می‌دهد:
شیشه شیر یا سینه: اگر شیشه شیر یا سینه مادر برای مدت طولانی در دهان کودک باقی بماند این امکان وجود دارد که باکتری‌ها و مواد غذایی قندی در دهان باقی بماند و به پوسیدگی دندان‌ها منجر شود.
عدم تمیز کردن دندان‌های شیری: برخی از والدین ممکن است فکر کنند که دندان‌های شیری نیاز به مراقبت و بهداشت دهان ندارد، اما واقعیت این است که دندان‌های شیری نیز باید مراقبت شوند. عدم تمیز کردن دندان‌های شیری درست، باعث تجمع پلاک و باکتری‌ها در دهان می‌شود و به پوسیدگی منجر می‌گردد.
مصرف مواد شیرین: اگر کودکان به طور مکرر مواد شیرین مثل شیرینی، شکلات، نوشیدنی‌های قندی و محصولات دیگر با قند بالا مصرف کنند، احتمال پوسیدگی دندان‌های شیری زیاد می‌شود.
عوامل ژنتیکی: در برخی موارد، سندرم شیشه شیر به دلیل عوامل ژنتیکی و ارثی رخ می‌دهد. عوامل مانند ساختار و قوام ضعیف دندان‌ها و سایر مشکلات مرتبط با ساختار دندانی می‌تواند باعث افزایش احتمال پوسیدگی دندان‌های شیری شود.
مهم است که والدین به مراقبت و بهداشت دهان کودکان خود توجه کنند. این امر شامل تمیز کردن دندان‌های شیری با مسواک مناسب و مراقبت از تغذیه سالم کودک است. همچنین، از زمانی که دندان اول شیری ظاهر می‌شود، بهتر است به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا مشکلات مربوط به دندان‌های کودکان شما را بررسی کند و راهنمایی‌های لازم را برای حفظ بهداشت دهان کودکان ارائه دهد.
به قلم: دکتر حسین خدا خواه
تلفن‌های تماس کلینیک دندانپزشکی سلوک:
۳۲۲۸۵۴۷۳
۳۲۲۸۴۹۸۳
۳۲۲۸۵۲۶۵
تلفن مستقیم ارتباط با مدیریت:
۰۹۱۰۵۱۵۹۳۶۹
اینستا گرام:
dr_khodakhah
solok_clinic۹۳

newsQrCode
ارسال نظرات