خدماتی که ارائه می‌دهیم باید در حد و اندازه ادعایی که می‌کنیم باشد

محور کرج به کندوان قرار بود، راه ارتباطی شمال کشور به پایتخت در همه فصول سال را فراهم کند، گویی قبل از احداث این مسیر به دلیل وجود سلسله جبال البرز و قله‌های متعدد و زمستان‌های سخت و بارش‌های زیادی که در این مسیر بوده در روز‌های سرد سال راه دسترسی شمال به تهران قطع می‌شده که با احداث این جاده این مشکل برطرف شده است.
محور کرج به کندوان قرار بود، راه ارتباطی شمال کشور به پایتخت در همه فصول سال را فراهم کند، گویی قبل از احداث این مسیر به دلیل وجود سلسله جبال البرز و قله‌های متعدد و زمستان‌های سخت و بارش‌های زیادی که در این مسیر بوده در روز‌های سرد سال راه دسترسی شمال به تهران قطع می‌شده که با احداث این جاده این مشکل برطرف شده است.
کد خبر: ۴۹۸۵

به گزارش جام جم البرز،بعد از ساخت محور کرج به کندوان که همان جاده چالوس معروف باشد و رونق صنعت گردشگری قطعاً زیرساخت‌های خدماتی که در شأن و اندازه این مسیر است باید فراهم می‌شد.
یکی از این خدمات ارائه خدمات بهداشت و درمان و مرکز اقامتی بیماران یا همان بیمارستان است که جای آن خالی است، در نوشته پیشین به این موضوع پرداختیم، در ادامه نظرات یکی دیگر از ساکنان این منطقه را روایت می‌کنیم.
کمال ساوه‌ای از ساکنان و بومیان بخش آساراست، او از بدو تولد از سال ۱۳۴۸ در بخش آسارا زندگی کرده در مورد وجود زیرساخت‌های بهداشت و درمان در مسیر کرج به کندوان یا همان جاده چالوس معروف بیان کرد: به‌عنوان یک کاسب در واحد صنفی شاهد مشکلات و معضلات مردم در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان هستم، چه مردم بومی و چه افرادی که به‌عنوان گردشگر در این مسیر که یکی از (ترین های) ایران را با خود به یدک می‌کشد با انواع و اقسام مشکلات مواجه هستند.
وی در مورد زیرساخت‌های درمانی در بخش آسارا بیان کرد: در این مسیر بیش از ۵۰ روستا داریم که بخش از جمعیت به‌عنوان ثابت و بخشی هم متحرک هستند؛ یعنی به کرج و تهران تردد دارند که در فصل تابستان در روستا‌ها ماندگار می‌شوند.
ساوه‌ای بیان کرد: در این چند ساله که گاز هم به محور کرج به کندوان آمده و سطح رفاه اهالی افزایش‌یافته شاهد حضور بیشتر مردم در روز‌های سرد سال در روستا‌ها هستیم که بالطبع خدمات بیشتری نیاز دارند.
او بیان کرد: بااین‌حال جمعیت متحرک این محور بالغ بر ۱۴ هزار نفر می‌شود؛ اما جمعیت ساکنش حول‌وحوش ۷ هزار نفر است که بیشترین جمعیت هم در روستای کندر، ولایت رود، نسا و بعد شهرستانک ساکن هستند.
ساوه‌ای بیان کرد: با بهره‌برداری از اتوبان تهران شمال اندکی از مشکلات مردم کاسته شد؛ چراکه دیگر شاهد یک‌طرفه شدن مسیر نیستیم و راه دسترسی به تهران نزدیک‌تر شد و اگر گیر و گرفتاری برای مردم شکل بگیرد به‌راحتی می‌توانند به تهران مراجعه کنند.
او ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی البرز برای ارائه خدمات در این مسیر ادامه داد: در چند روستا از جمله نسا و خوزنکلا خانه بهداشت فعال است؛ اما سطح توقع مردم بالا رفته و با شکل‌گیری استان البرز انتظار بیشتری داریم.
ساوه‌ای مطرح کرد: که این جاده جزء جاده‌های زیبای دنیاست و گردشگر داخلی و خارجی دارد؛ کافی است اواخر هفته از چهارشنبه تا جمعه در این مسیر حضور داشته باشید تا علاوه بر ساکنان بومی حجم گردشگر را مشاهده کنید، باتوجه‌به جمعیتی که وارد جاده و منطقه می‌شود قطعاً به خدمات متنوع از جمله بهداشت و درمان نیاز است.
وی بیان کرد: وقتی ادعای چهارمین جاده گردشگری جهان را داریم باید ارائه خدماتی که به گردشگران می‌دهیم در حد و اندازه ادعایی که می‌کنیم باشد.
ساوه‌ای تشریح کرد: مراکز بهداشتی که ذکر آن رفت قابلیت بستری کردن بیمار را ندارد، البته ناگفته نماند، در طول سال گذشته به مصوبه‌ای را آوردند و در کنار مرکز بهداشتی نسا یک فضایی را شروع کردند، اما نه سرعت لازم را دارد و نه فضای لازم، در واقع گویا مسئولان استان، نمایندگان مجلس، استاندار، معاون عمرانی استاندار هیچ خبری هیچ برنامه‌ای هیچ اطلاعی از این پروژه ندارند، ما بار‌ها تقاضا کردیم، اما فایده‌ای نداشته است.
این شهروند محور کرج به کندوان با تأکید بر حضور ۱۷ تا ۱۸ درصد گردشگران خارجی در این محور اظهار کرد: برای مرکز بهداشتی سیرا باند فرود بالگرد درخواست دادیم؛ اما خبری نشد، لازم است متذکر شوم باتوجه‌به شرایط اقلیمی و جغرافیایی و سن‌وسال اهالی روستا‌ها ایست قلبی میان اهالی بالاست و باتوجه‌به مسیر ترددی یک بالگرد اورژانس برای این منطقه ضروری است.
ساوه‌ای مطرح کرد: تا کنون چندین زن باردار به دلیل شرایطی که ذکر آن رفت بچه خود را ازدست‌داده‌اند و توقع داریم وقتی یک نفر مدیر، نماینده و هر مسئولیتی می‌گیرد درد مردم را حس کرده و پا به کار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات