در حوزه کاری خود، با چه مشکلات و موانعی روبرو هستید؟
اصلیترین مشکلی که بخش خصوصی و کلا همه اصناف و خرده فروشیها در بازار لوازم برقی و روشنایی، با آن مواجه هستند، عدم ثبات و پایداری اینترنت در کل کشور است. عدم حمایت مالی و معنوی از بخش خصوصی، یکی دیگر از مشکلات ما است. همچنین از جمله چالشهای عمده، مشکلات اقتصادی است که برای همه اصناف وجود دارد.
در ارتباط با این موانعی که فرمودید، چه راهکار و پیشنهادی دارید؟
کاری که ما انجام میدهیم، مرتبط با عموم مردم است و جزء کالاهای ضروری و اساسی برای مردم محسوب میشود و یکی از نیازهای اساسی برای بهبود کیفیت زندگی مردم، میباشد. حمایت دولت و نظر مثبت سیستم نظارتی، برای این صنف، میتواند راه گشا باشد.
همچنین ایجاد اتحادیه صنف فروشگاههای اینترنتی، به صورت قوی و حمایتهای معنوی به روشهای نوین خرده فروشی، که به عنوان فروشگاههای اینترنتی مطرح میشود، از مسائلی هستند که، نظر عمومی مردم را نسبت به خرید آنلاین و مجازی، برگردانده است و به محسنات این موضوع پی برده اند.
اگر یک مدیر تصمیم گیر و تصمیم ساز، در عرصه کشوری بودید و یا در جایگاه رییس اتحادیه بودید، چه راهکارهای سازنده ای، برای حل مشکلات و رونق این صنف، ارائه میکردید؟
اگر مدیر تصمیم گیرنده بودم، به علت محاسنی که خرید اینترنتی دارد، هرچه بیش تر، مردم را به خریدهای اینترنتی، تشویق میکردم. از نظر کارآفرینی و ایجاد شغل و بهبود فضای کسب و کار، که برای نسل جوان امروز، مورد نیاز است، بیشتر تلاش کرده و تسهیلات مالی و معنوی در نظر میگرفتم. تسهیلات معنوی، به صورت حمایت یا در حوزه مالی یا بیمه انجام میدادم.
نقش و جایگاه مطبوعات و رسانه و خبرگزاریها در حوزه کاری شما چگونه است؟
از نظر بنده، موضوعی که رسالت مطبوعات و فضای اطلاع رسانی و خبرگزاریها میباشد، آگاه سازی مردم نسبت به مزایا و محسناتی که این مدل بیزینس ها، میتواند برای مردم داشته باشد است. خواهش و تمنای بنده از مطبوعات و خبرگزاری ها، این است که با مردم را با روشهای تخصصی مشاغل، آگاه سازند. تا مردم نیز با درایت کامل، از متخصصین استفاده کنند و همچنین نسبت به مزایایی که خریدهای اینترنتی دارد، آگاهی یابند.
زینب دکامی، نخبه شاهد و ایثارگر در گفتگو با خبرنگار جام جم بیان میکند:
خبرنگار جام جم البرز گزارش می دهد؛
حجر گشت مطرح کرد؛