علی نوده اول، مدیرعامل گروه صنعتی درفک، شرکت ابتکار پیشه پارسیان و عضو جامعه مخترعین کشور:

رسانه ها، پشتیبانی بیشتری از مخترعین و تولیدات ملی انجام دهند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ علی نوده اول، مدیرعامل گروه صنعتی درفک، شرکت ابتکار پیشه پارسیان و عضو جامعه مخترعین کشور جلب می‌ نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ علی نوده اول، مدیرعامل گروه صنعتی درفک، شرکت ابتکار پیشه پارسیان و عضو جامعه مخترعین کشور جلب می‌ نماییم:
کد خبر: ۵۲۰

در حال حاضر حمایت شفاف از تولیدات داخلی به نحوی که انتظار می‌رود، انجام نمی‌پذیرد. در رسانه ها، اغلب درخصوص حمایت از تولید صحبت می‌شود، اما در عمل هیچ نهاد و یا ارگانی به صورت واقعی از ما به عنوان یک تولیدکننده پشتیبانی نمی‌کند. همچنین، هم اکنون در کشور هیچ فعالیتی در زمینه اکتشاف انرژی، نفت و گاز مشاهده نمی‌کنیم. متخصصین ایرانی از چاه‌های نفت مهم‌تر هستند و اگر کسی یک اختراع انجام می‌دهد، دارای ایده‌ها و طرح‌هایی است که می‌تواند به صورت تدریجی و پیوسته به پیشرفت و توسعه کشور کمک نماید؛ بنابراین ایده‌های یک مخترع نباید سرکوب شود و اگر به ارگانی مراجعه می‌کند، نباید با مشکلات و موانع اداری مواجه شود. باید یک گروه علمی در این زمینه تشکیل شود تا بتواند تولید را رونق دهد.
ما در طول ۸ سال جنگ تحمیلی، هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده ایم. دولت در حال حاضر باید متخصصین را شناسایی نموده و از آن‌ها حمایت کند. در حال حاضر، بنده به عنوان یک مخترع، یک کارگاه دارم و نیروی کار استخدام کرده و فعالیت خود را آغاز نموده ام. اما هزینه‌های بیمه بسیار گزاف است و دولت باید حداقل نصف هزینه بیمه را تقبل کند تا بتوانیم نیروی کار بیشتری را جذب کنیم. بنده به عنوان یک مخترع، می‌دانم کدام فرد در این حرفه مفید است و بنابراین می‌توانم او را جذب نمایم. بسیاری از افراد دارای تحصیلات و تخصص هستند، اما به دلیل کمبود سرمایه، قادر به ادامه فعالیت‌ها و کسب و کار خود نیستند و درنتیجه مجبورند در خانه بمانند. باید این افراد را جذب و سپس دانش فردی را صادر کنیم. کشور ما افراد با استعداد زیادی دارد که متاسفانه هنوز کشف نشده اند.
داشتن مسئولیت در این حیطه دشوار است. به نظر من، برای شرکت‌های خصوصی و دولتی، باید قوانینی تصویب شود که به مدت دو سال، حمایت از مخترعین، متخصصین و فارغ التحصیلان انجام شود و پنجاه درصد بیمه و حقوق را دولت پرداخت کند تا این افراد جذب کار شوند و تسهیلات و امکانات لازم در اختیار آن‌ها قرار گیرد. همچنین باید از آن‌ها حمایت‌های ویژه و همه جانبه به عمل آید تا بتوانند توانایی‌های خود را ارتقاء داده و پیشرفت کنند.
اگر رسانه‌ها پشتیبانی بیشتری از مخترعین و تولیدات ملی انجام دهند و به شعار‌ها محدود نشوند، موجب دوری مردم از رسانه‌ها نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات