یکی از چالشهای اصلی در صنف عطر و اسانس، مربوط به مباحث گمرکی است. عطر متناسب با نرخ دلار خریداری میشود. اگر هیئت دولت، در تعرفههای گمرکی تجدید نظر انجام داده و امور مربوط به واردات را تسهیل کنند، قیمتها برای مصرف کنندگان مناسبتر میشود. ادکلن، به مراتب گرانتر از عطر و اسانس است. چنانچه تعرفههای گمرکی آن نیز کاهش پیدا کند، استقبال بیشتری هم نسبت به عطر خواهد داشت.
باید برای مهندسینی که در حوزه شیمی تحصیل کردهاند، انگیزه ایجاد شود و به آنها مجوز و تسهیلات و امکانات داده شود، در این صورت، میتوانیم در حوزه عطرسازی، تولید داخل داشته باشیم.
رسانه میتواند کانال تبلیغاتی مناسبی باشد. چون اعتماد و استقبال مردم، نسبت به رسانههای معتبر، خیلی بیشتر است.
نادر نیّری پسند، مدیر گروه صنعتی پدیده:
بنفشه وکیلیان٬ اپتومتریست و مدیریت نمایندگی عینک زایس آلمان:
دکتر الهام جعفری، دکترای تخصّصی روانشناسی:
علی سلگی کهریزی، فعال در صنف فروش عمده لوازم یکبار مصرف: