
لطفا خودتان را معرفی بفرمایید:
حمید کریمی هستم اصالتا از استان البرز شهر کرج میباشم
از دوران کودکی در کنار پدرم که یکی از قدیمیهای صنف نمایشگاه داران خودرو بود مشغول به فعالیت شدم؛ در آن زمان تعداد نمایشگاه در کل شهرکمتر ۱۰ مورد بود.
در کنار ادامه تحصیل در نمایشگاه پدرم شاگردی نمودم و سعی کردم مانند پدرم یک نمایشگاه دار سالم و بدون حاشیه باشم که خدا را شکر معمولا اکثر مشتریان از رفتار و معاملهای که در نمایشگاه ما انجام دادهاند نهایت رضایت مندی را دارند؛ این رضایتمندی بزرگترین سرمایه بنده میباشد.
صداقت و درستی کار پدرم به حدی بود که ریاست اتحادیه را عهده دار شد و بنده نیز بعد از ایشان ۲۳ سال ریاست اتحادیه صنف نمایشگاه داران را عهده دار بودم.
اگر برگردیم به سالهای قبل و امکان انتخاب یک شغل را داشته باشید چه گزینهای اولویت شما خواهد بود؟
یکی از بزرگترین آرزوهای زندگیم این بود که خلبان شوم بسیار این شغل را دوست داشتم این علاقه مندی تا حدی بود که با مادر عزیزم به میدان حر تهران برای شرکت در کلاسهای اموزش رفتیم که متاسفانه همان روز مصادف شد با سانحه سقوط یک هواپیما که خلبان جان خود را از دست داده بود؛ با مخالفت مادرم روبهرو شدم و نتوانستم به این آرزوی خود برسم.
با تشویق پدرم که هم کارمند دانشگاه بودند و هم زمان مدیریت نمایشگاه خودرو را داشتند وارد این حرفه شدم و از همان ابتدا سعی کردم صداقت ودرستی در کار را از پدرم به خوبی یاد بگیرم و امروزبه همه همکاران خود سفارش در صداقت را دارم که اکثر همکاران ما خوشبختانه این رفتار درست را از خانوادههای خود به ا رث بردهاند؛ با داشتنن بیش از ۳۵ سال سابقه کار نمایشگاه؛ عاشقانه این حرفه و تخصص را دوست دارم وسعی دارم بهترین خدمات را به مشتریان محترم داشته باشم.
اقای کریمی در گفتوگو با جام جم استان البرز اظهار کرد:
خرید و فروش در فضایی مجازی مانند (دیوار و شیپور ...) که هرکدام آنها میتواند فروشنده و خریدار را دچار مشکلاتی کند متاسفانه برخی افراد با عدم اطلاع از مشکلات این گونه سایتها وارد این فضاها میشوند و معامله خودشان را سخت میکنند.
در صورتی که اگر هر معاملهای در نمایشگاه انجام شود از صفر تاصد خدمات و مشکلات را باید نمایشگاه و در صورت نیاز اتحادیه رفع نماید واین وظیفه کاری ما است و جزء شرح وظایف و قانون نمایشگاه داران میباشد.
فروشنده و خریدار بدون هیچ گونه استرسی میتواند در نمایشگاه مورد نظر خود خرید و فروش را انجام دهد واگر هر گونه تخلفی دیده شود به راحتی قابل پیگیری خواهد بود این روش کاررا باخیالی آسوده وراحت کرده است.
وی افزود:
تمام نمایشگاه داران موظفند تمام ضمانت نامه های لازم بین فروشنده و خریدار را اخذ نمایند
اگر چه کمیسیون دریافت میکنند ولی تا پایان معامله تمام امور فروشند وخریدار نسبت به خودرو را باید نمایشگاه پیگیری و جوابگو باشد.
اقای کریمی در خصوص شکایت فروشنده و خریدار از نمایشگاه نیز انیگونه عنوان کردند:
هر معاملهای که در نمایشگاههای جواز دار انجام شود باید طبق قوانین اتحادیه عمل کنند و اگر هر کوتاهی و یا تخلفی دیده شود حتما به اتحادیه منتقل کنند و یکی از مهمترین وظایف اتحادیه بررسی واحقاق حقوق فروشنده وخریدار خواهد بود.
در نمایشگاه رویال تهران چه خدماتی ارائه میشود؟
دراین نمایشگاه خرید و فروش خودروهای خارجی انجام میشود و به صورت خیلی محدود درخصوص معامله ماشینهای ایرانی نیز ورود میکنیم.
کلیه معاملات فقط برای خودروهای سبک و سواری هستند و به هیچ عنوان وارد معاملات خودروهای سنگین (کامیون؛ اتوبوس) نمیشویم.
از دوران کودکی به ماشینهای خارجی علاقمند بودم به همین جهت است که ۳۵ سال فقط خرید و فروش ماشینهای خارجی را انجام میدهم.
در نمایشگاه رویال تهران شرایط اقساطی نیز ارائه میشود؟
معمولا با توجه به شرایط بد اقتصادی که برخی از مردم دارند سعی شده است نهایت همکاری را درزمینه اقساطی نیز داشته باشیم؛ وی درادامه افزودند که: نمایشگاه داران باید انصاف به خرج دهند و از نگاه معرفت و بزرگواری نهایت همکاری را با فروشنده گان و خریدارن خودرو داشته باشند.
اقای کریمی به این نکته مهم نیز اشاره کردند که: در معامله باید همه جوانب دیده شود اول رضایت خداوند ورضایت مشتری؛ فروشنده و خریدار فرقی ندارد باید در اخر معامله بالبخند از نمایشگاه خارج شوند این نگاه یعنی هردو از معامله خود رضایت کامل داشته باشند.
نکته:
مهم مهم مهم
سالها قبل مجموعه تشخیص رنگ خودرو را به کرج اوردم و سعی کردم بیشترین درگیری بین فروشنده وخریدار در زمنیه رنگ داشتن خودرو را کم کنم اگر چه در ان زمان خیلی از همکاران از این اقدام ما دلخور شدند و سعی کردند مانع از اجرای این موضوع شوند ولی درنهایت بعداز گذشت چند سال متوجه محاسن تشخیص رنگ شدند و در حال حاضر همه نمایشگاه داران موظفند با نامه کارشناسی تشخیص رنگ اقدام به خرید و فروش خودرو نمایند.
توصیه:
باتوجه به شناخت حدود ۴۰ سال از خریدو فروش خودرو به تمام فروشندگان خریداران توصیه
میکنم معاملات خود را در نمایشگاه زیر نظر مکانی که قانونی است و جواز کسب دارد انجام دهید تا اگر به هر گونه مشکلی برخورد کردید حتما نمایشگاه و اتحادیه پیگیر موضوع وجوابگو خواهد بود.
قبل از خرید حتما باید خود رو را به مجموعه تشخیص رنگی که خودتان صلاح میدانید برده و از کم وکیف خودرو مطلع شوید و سپس معامله خود را انجام دهید.
کلام آخر:
سعی کردهایم بخشی از درآمد نمایشگاه را صرف خانوادههای بی بضاعت و بد سرپرست نماییم تا قشرهای آسیب پذیر نیز از این خدمات بهرهمند شوند.
حضور این افراد برای مجموعه ما خیرات و برکات به همراه داشته و ما وظیفه خود میدانیم در خدمت این عزیزان باشیم و البته خیرین زیادی نیز مارا دراین راه همراهی مینمایند.
راههای ارتباطی:
اینستاگرام:hamid_karimi_asnaf_alborz
آدرس مرکز نیکو کاری:
کرج: میدان ذوب آهن - رو بروی آتش نشانی - طبقه سوم مرکز خیرین اصناف بازاری
آدرس نمایشگاه رویال تهران:
کرج:سه باندی گوهردشت - روبروی بانک رفاه - نمایشگاه رویال تهران
شماره تماس:
۰۲۶۴۴۲۳۷۷۵
۰۲۶۴۴۲۲۰۴۸
روزهای فعالیت:
کل ایام هفته
ساعت کاری: ۹/۳۰ لغایت ۲۲
ساسان محمودی، مدیرعامل و سید احمد محمدی، نائب رئیس شرکت مهندسی پارس دانش الکترونیک سها :
محمد متقیان نژاد، رئیس انجمن شیتوریو شوکوکای یونیون آسیا تاکید کرد:
راحله کریمی، مدیر و موسس مجموعه ورزشی ستاره سازان :
مریم سلیمی، مدیر آکادمی زیبایی مریم سلیمی: