
اولین رکن اساسی چهره شهرها، معماری و صنعت ساختمان است. حتی از نظر امنیت روانی اجتماع، ظاهر ساختمانها میتوانند حس خوشایندی به انسانها بدهند. هم اکنون مقداری از صنایع ساختمانی، به سمت تجاریسازی رفته است. صنعت ساختمان و معماری فراتر از فعالیت تجاری است. کیفیت این فضاها بر سلامت روان افراد، تاثیر بسزایی دارد و حجم بالایی از سرمایهگذاریهای دنیا، به سمت این صنعت میرود. هویت شهر، بازتاب اقلیم آن شهر است. هم اکنون بیش از ۴۰ درصد ساختمانها، مشکلاتی در طراحی و ساخت دارند. متاسفانه در ایران عمر مفید یک ساختمان ۳۰ سال است که بسیار پایین است. همچنین عدم تناسب بین آموزش و نیازهای بازار وجود دارد که باید تغییر کرده و فرهنگ سازی در این مقوله انجام شود.
نقش رسانه برای رونق این حرفه و بازتاب مشکلات خیلی مهم است. شناساندن استانداردهای فضای معماری، نیازمند مشارکت رسانه است. همچنین رسانه میتواند در فرهنگسازی مردم بسیار نقش آفرین ظاهر شود. با شناساندن جایگاه واقعی متخصصان، معماران و طراحان، در فضای مناسب به جامعه، حامی فعالان این حرفه باشد.
میلاد محمدی، مدیر عامل مجموعه شوق پرواز آکوآکام:
مهندس سهیل کریمی، مدیریت اتو گالری پارس تصریح کرد:
مهرداد سلطانی، مدیریت سایت صندلی چی:
حمیدرضا بت شکنان، مدیرعامل شرکت معماری و طراحی داخلی عمارت آگاه: