نشست و بازدید وزیر کار عمان از مرکز تربیت مربی البرز

وزیر کار کشور عمان ظرفیت های مهارتی و امکانات آموزش فنی و حرفه ای ایران را بسیار بالا توصیف کرد و خواستار گسترش همکاری ها در این بخش شد.
وزیر کار کشور عمان ظرفیت های مهارتی و امکانات آموزش فنی و حرفه ای ایران را بسیار بالا توصیف کرد و خواستار گسترش همکاری ها در این بخش شد.
کد خبر: ۷۷۹

 به گزارش جام جم البرز: نشست و بازدید مشترکی حول بررسی زمینه‌های همکاری در راستای تقویت دیپلماسی مهارت و توسعه فعالیت‌های مشترک آموزشی در تاریخ هشتم اسفند ماه با حضور وزیر کار کشور عمان، هیات همراه، «مهرداد عظیمی» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، معاونین ستاد، رییس مرکز تربیت مربی و جمعی از کارشناسان برگزار شد.

"محاد سعید علی باعوین "در حاشیه بازدید از مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مستقر درکرج بیان کرد: امیدواریم بتوانیم همکاری‌های مناسب و ثمربخشی با ایران در زمینه آموزش‌های مهارتی برای نیروی کار کشور عمان داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز آموزش فنی و حرفه‌ای ستون اقتصادی و تولید در هر کشور محسوب می‌شود و در این زمینه آماده همکاری مشترک با ایران هستیم.

سعید علی باعوین افزود: این آمادگی وجود دارد تا نیروی کار را برای آموزش به ایران اعزام کنیم که البته این اقدامات منوط به مذاکرات ویژه است.

وزیر کار عمان با اشاره تجربه خوب ایران در زمینه فعال سازی مراکز آموزش مهارتی در کنار صنایع تولیدی گفت: علاقمند به استفاده از این تجربه خوب هستیم.

«ابراهیم بن احمد المعینی» سفیر عمان در ایران نیز در این بازدید بیان کرد: ایران سرزمین متمدن و دارای توانایی‌ها و ظرفیت‌های مختلف از جمله در بخش آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی گفت: با توجه به کثرت کارآموزان کشور عمان، پیشنهاد می‌شود مربیان ایرانی برای آموزش این کارآموزان به عمان اعزام شوند.

احمد المعینی اظهار کرد: تلاش‌ها برای تحقق این امر با سرعت ادامه خواهد یافت و باید برنامه‌های آموزشی و سرفصل دروس هر سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

سالانه تعداد زیادی مربی، هنرجو و کارآموز از کشور‌های مختلف جهان در مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران مستقر در کرج آموزش‌های مختلف مهارتی و تخصصی را فرا می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات