زینب عبره ای و حسین ربانی، مدیران آتلیه عکاسی یاد:

شغل عکاسی از دور زیباست

روزنامه جام جم البرز با زینب عبره ای و حسین ربانی، مدیران آتلیه عکاسی یاد گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید :
روزنامه جام جم البرز با زینب عبره ای و حسین ربانی، مدیران آتلیه عکاسی یاد گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید :
کد خبر: ۸۲۱

زینب عبره‌ای: مشکلات این حوزه بسیار است، مشکل اصلی ما با افرادی می‌باشد که بدون جواز فعالیت می‌کنند و نظارتی وجود ندارد، در نتیجه روی کار ما تاثیر منفی می‌گذارد. زمانی که با مشتری در مورد قیمت کار گفتگو می‌نماییم، چون آگاهی لازم را ندارند، نزد افرادی می‌روند که هزینه کمتری دریافت می‌کنند و بازدهی این حرفه افول یافته است. اشخاص بسیاری که در این صنف فعالیت می‌نمایند، کار را تعطیل کرده اند، زیرا هزینه اجاره، مالیات و پرسنل می‌دهند و امکان ادامه دادن این حرفه و ترقی وجود ندارد. وجود افرادی که آموزش عکاسی ندیده اند و در این حوزه فعالیت دارند، باعث کم شدن فعالیت ما می‌شود. بایسته است مدیران باغ‌های عکاسی سعی کنند، از افرادی که دارای کارت مجوز عکاسی می‌باشند استفاده نمایند.
حسین ربانی: افرادی که بدون جواز کار می‌کنند، هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌نمایند و در نتیجه هزینه‌های ایشان اندک می‌باشد، حتی بعضی اشخاص مکان نیز ندارند، اما توسط پیج اینستاگرام کار می‌کنند. یکی دیگر از معضلات این حوزه، وجود مشاغل دیگر در حرفه عکاسی است، آن‌ها خروجی کارشان زیاد خوب نمی‌باشد. در گذشته مردم برای این که عکسشان در جایی منتشر شود، خیلی سختگیر بودند، ولی در حال حاضر برای کسی مهم نیست. در حال حاضر نرخ ابزار کار ما بسیار گران شده است و قابل قیاس با قبل نیست.
شغل ما از دور رنگ و لعاب زیبایی دارد. کار آموزان زیادی وارد این حوزه شده اند، ولی زود دلسرد می‌گردند، شغل بسیار پردردسر است. در این حوزه باید در ابتدا، یک روانشناس و یک دیزاینر خوب باشید، همچنین سواد نرم افزاری خوبی داشته باشید.
کسانی که می‌خواهند وارد این حوزه شوند، باید بدانند عکاسی، یک دنیای متفاوت است.

newsQrCode
ارسال نظرات