در گفتگوی اختصاصی با علی اکبر بحیرایی، مدیریت هلدینگ، معرفی شد:

هلدینگ بحیرایی، پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ تولید/ دقیق‌ترین استاندارد کنترل کیفیت

در عرصه کنونی که تولید ملی و بهره‌گیری از انرژی‌های پاک به عنوان دو ستون اصلی توسعه پایدار شناخته می‌شوند، برخی افراد با جسارت، خلاقیت و پشتکار، مسیرهایی تازه در صنعت می‌گشایند. علی‌اکبر بحیرایی، مدیر هلدینگ بحیرایی، از جمله چهره‌هایی است که با نگاهی نو و رویکردی عمل‌گرا، توانسته است در هر دو بخش تولید محصولات ساختمانی و بهداشتی و نیز فناوری‌های نوین انرژی‌های تجدیدپذیر، به موفقیت های قابل توجهی دست یابد. در این مصاحبه، پای صحبت‌های مدیری می‌نشینیم که نه‌تنها به ساختن محصول، بلکه به ساختن آینده‌ای روشن برای صنعت ایران می‌اندیشد
در عرصه کنونی که تولید ملی و بهره‌گیری از انرژی‌های پاک به عنوان دو ستون اصلی توسعه پایدار شناخته می‌شوند، برخی افراد با جسارت، خلاقیت و پشتکار، مسیرهایی تازه در صنعت می‌گشایند. علی‌اکبر بحیرایی، مدیر هلدینگ بحیرایی، از جمله چهره‌هایی است که با نگاهی نو و رویکردی عمل‌گرا، توانسته است در هر دو بخش تولید محصولات ساختمانی و بهداشتی و نیز فناوری‌های نوین انرژی‌های تجدیدپذیر، به موفقیت های قابل توجهی دست یابد. در این مصاحبه، پای صحبت‌های مدیری می‌نشینیم که نه‌تنها به ساختن محصول، بلکه به ساختن آینده‌ای روشن برای صنعت ایران می‌اندیشد
کد خبر: ۸۵۰۴

ابتدا بفرمایید کدام انگیزه و دلیل بنیادین، شما را به این مسیر هدایت نمود؟

علاقه شخصی من به بحث تولید و ساختمان‌سازی، انگیزه اصلی ورودم به این عرصه بود. از دیرباز، ایده‌پردازی و خلق محصولاتی که بتواند نیاز‌های جامعه را برطرف سازد، برایم جذابیت فراوانی داشت. صنعت ساختمان‌سازی نیز به عنوان یکی از پایه‌های اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی، همواره مورد توجه‌ام بوده است. تلفیق این دو حوزه، یعنی تولید در صنعت ساختمان و نیز بهره‌وری از انرژی‌های خورشیدی، برایم فرصتی مغتنم است تا توانایی‌های خود را به منصه ظهور برسانم.

محصولات تولیدی مجموعه شما تحت عنوان چه برند‌هایی به بازار عرضه می‌گردد و شاخصه‌های برجسته آنها چیست؟

هلدینگ بحیرایی به دو بخش اصلی و مجزا، اما مکمل تقسیم می‌شود که هر کدام با رویکردی تخصصی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بخش اول شامل محصولات بهداشتی و ساختمانی می‌باشد. از جمله تولیدات شاخص این مجموعه می‌توان به وان حمام، جکوزی و کابین‌های گوشه‌ای (کیوس‌های گوشه‌ای) در طرح‌ها و ابعاد متنوع اشاره کرد. محصولات این بخش با برند «لایف سازان» در حال عرضه به بازار است.

بخش دوم با عنوان «برق آسمان» گامی بلند در جهت پایداری و استفاده از انرژی‌های پاک برداشته است. «برق آسمان» در حوزه انرژی‌های خورشیدی از جمله طراحی و اجرا و نصب پنل‌های خورشیدی، فعالیت می‌کند و خدماتی جامع و تخصصی را در این زمینه ارائه می‌دهد. این خدمات محدود به منطقه خاصی نیست و ما افتخار داریم که در سراسر کشور، امکان دسترسی به انرژی پاک و پایدار را برای هموطنان فراهم سازیم.

فعالیت در دو بخش مهم و اثرگذار صنعت داخلی کشور بسیار چشمگیر است. اکنون به چند مورد از شاخصه‌های برتر این هلدینگ اشاره نمایید.

در بحث تولید، ما معتقدیم که بیست درصد از فرآیند کار یک مجموعه، مربوط به تولید است و اگر این تولید با کیفیت باشد، جایگاه خوبی در بازار خواهد داشت. بر این باوریم که «کیفیت»، سنگ بنای موفقیت در هر صنعتی است، به خصوص در تولید. شعار مجموعه ما، “در کیفیت، بی‌نظیر، در قیمت، بی‌رقیب” است. این شعار، تنها یک عبارت تبلیغاتی نیست، بلکه فلسفه کاری ماست و در تمام مراحل تولید، از انتخاب مواد اولیه تا کنترل نهایی محصول، مد نظر قرار می‌گیرد و برای تحقق این شعار، رویکرد‌های مشخصی را دنبال می‌کنیم.

با این وصف، وجه تمایز مجموعه تحت مدیریت خود را در عرصه تولید محصولات مشابه، نسبت به سایر رقبا چگونه می‌نگرید؟

من برای رقبا احترام قائلم و محصولات و به ویژه شخصیت آنها را ارزشمند می‌دانم. در واقع این رقابت سالم است که به پیشرفت صنعت کمک می‌کند. در دنیای رقابتی امروز، تمایز و نوآوری حرف اول را می‌زند. در مجموعه بحیرایی، تمام تلاش خود را بر این معطوف کرده‌ایم تا محصولی متفاوت و با کیفیت‌تر نسبت به رقبا تولید کنیم. این تمایز، صرفاً به یک یا دو عامل محدود نمی‌شود، بلکه در مجموعه‌ای از عوامل گنجانده شده است.

همانطور که اشاره کردم، همواره سعی می‌کنیم کیفیتمان بالاتر از رقبا باشد. این به معنای استفاده از بهترین مواد اولیه، به‌کارگیری پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های تولید، و همچنین اجرای دقیق‌ترین استاندارد‌های کنترل کیفیت است.

بازخورد‌ها و دیدگاه‌های مشتریان و مخاطبان شما در این زمینه تا کنون چگونه ارزیابی می‌شود؟

بازخورد مشتریان، مهمترین سنجش موفقیت و معیار بهبود مستمر برای ماست. در بحث فروش، بر این باوریم که ادب و احترام حرف اول را می‌زند؛ بنابراین هدف ما صرفاً انجام یک تراکنش مالی نیست، بلکه ایجاد یک رابطه مبتنی بر اعتماد و رضایت است. فروش واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که یک مشتری، مشتری دیگری را با خود به همراه بیاورد. این اتفاق، تنها زمانی رخ می‌دهد که مشتری از کیفیت محصول، رضایت کامل داشته باشد و تجربه‌اش آنقدر مثبت باشد که خود تبدیل به یک سفیر برند برای ما شود.

افق‌ها و برنامه‌های آتی شما برای توسعه و پیشرفت شرکت در چه راستایی تعریف شده است؟

در واقع همیشه یکی از دغدغه‌های فکری من همین سوال است که شما مطرح کردید. برای آینده، برنامه‌های وسیعی در جهت توسعه کار و افزایش نیروی انسانی داریم. رشد و توسعه، امری حیاتی برای بقا و موفقیت بلندمدت هر سازمانی است.

برای گسترش کار، تبلیغات از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که بدون وجود مشتری، کار وسعت نمی‌یابد. آگاهی نسبت به ذهنیت و دریافت ایده از مشتریان از دیگر مباحث مهم محسوب می‌شود. ارتباط مستقیم با کاربران نهایی، بهترین منبع برای شناسایی نیاز‌های واقعی بازار و نوآوری است. در واقع مشتریان، بهترین مشاوران ما هستند.

به عنوان مدیری موفق و کارآفرینی پیشرو، راهنمایی‌ها و نصایح شما به جوانانی که در پی پیمودن این مسیر همت گماشته‌اند، چیست؟

مسیر کارآفرینی و ورود به دنیای تولید، مسیری پر از چالش، اما درعین حال بسیار پربار و ارزشمند است. تجربه در حین کار به دست می‌آید. بنابراین، فرد باید خودش اراده و خواست آن را داشته باشد که وارد این مسیر شده و از نزدیک با مسائل آشنا شود. البته اطرافیان، مانند پدر و مادر، مکمل و کمک‌کننده هستند. این کمک، نه لزوماً کمک مالی، بلکه کمک فکری و حمایتی است.

همچنین داشتن هدف از دیگر توصیه‌های مهم در رسیدن به موفقیت شمرده می‌شود. گرچه شکست هم جزیی از مسیر است. پدر عزیزم همیشه می‌گفت که در کسب و کار برای رسیدن به موفقیت باید شکست را تجربه کنی. این جمله گوهربار، کلید بسیاری از موفقیت‌هاست. در واقع از هر شکست باید درس بگیریم و با عزمی راسخ‌تر دوباره تلاش کنیم.

در پایان، اگر نکته‌ای باقی مانده یا سخنی ناگفته دارید، مایلیم بشنویم.

بله، در پایان این مصاحبه، لازم است از افراد مهم زندگی‌ام که نقش بسزایی در موفقیت من داشته‌اند، قدردانی کنم. ابتدا، از همسرم کمال تشکر و قدردانی را دارم که واقعاً پشتوانه کار من بود. ایشان با درک عمیق از اهداف و چالش‌های کاری‌ام، همواره به من انگیزه و ترغیب برای پیشرفت و ورود به این کسب و کار را داد. او نه تنها همدم و همراه، بلکه یک مشاور و شریک واقعی در زندگی و کسب و کار من می‌باشد. اکنون نیز در کنار ما به عنوان مهندس داخلی درک عمیقی از مسائل فنی و اجرایی دارند.

همچنین، از تمامی همکاران، متخصصان و کارکنان مجموعه هلدینگ بحیرایی که با تلاش و تعهد خود، چرخ‌های این مجموعه را به حرکت درمی‌آورند، سپاسگزارم. موفقیت ما، حاصل تلاش جمعی است.

بخش محصولات بهداشتی و ساختمانی «لایف سازان»:lifesazan.com

بخش حوزه پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر «برق آسمان»:barghaseman.com

شماره همراه:

۰۹۱۲۳۰۴۴۹۹۰

newsQrCode
ارسال نظرات