بفرمایید حیطه فعالیت شما چه خدماتی را شامل میشود؟
رسول عزیزی (مدیرعامل) - این شرکت در زمینه هوشمندسازی ساختمان فعال است. به این معنی که در هر نقطه از جهان که باشید با استفاده از اینترنت و یک اپلیکیشن میتوانید منزل خود را کنترل نمایید. در بخشهای سیستمهای نظارتی، روشنایی، تهویه، حفاظتی و در کل هر آنچه از راه دور قابلیت کنترل داشته باشد، امکان مهار آن از طریق اپلیکیشن فراهم میگردد.
این سیستم، مزیتهای بسیاری برای افراد ایجاد میکند. به عنوان نمونه زمانی که خواب و یا خارج از منزل هستید چنانچه اتفاقی مانند نشت گاز رخ دهد توسط ابزارهای هوشمند، گزارش ارسال میگردد. در عین حال اقدامات لازم نیز انجام میپذیرد. به عنوان نمونه، سنسور نشت گاز متوجه منوکسید کربن میشود و آژیر به صدا در میآید. تهویه شروع به کار میکند و شیر برقی گاز بسته میشود. این موارد جهت حفظ سلامتی افراد و جلوگیری از بروز حوادث، کاربرد فراوان دارد.
شاخصه و وجه تمایر خدماتی که شرکت شما ارائه میدهد با مجموعههای مشابه چیست؟
خوشبختانه بزرگترین مزیت شرکت را اولویت در استفاده از تجهیزات و تکنولوژی استاندارد میدانیم. ما حدود ۲۰سال است که در این حوزه فعالیت داریم و تجربههای بسیاری کسب کرده ایم. به همین دلیل سعی مان بر این است که از تجهیزات تایید شده مانند فرایندی که در پروتکلهای استاندارد مرسوم است بهره ببریم. این تجهیزات چندین سال است که با بررسی و در نظر گرفتن همه جوانب، تولید و عرضه میشوند و نیز از سوی مصرف کنندگان مورد تایید قرار گرفته اند. البته تجهیزاتی هستند که در داخل ایران مونتاژ شده است، ولی امکان دارد کاربرد مناسب نداشته باشند، به همین دلیل به هیچ عنوان از این محصولات استفاده نمیکنیم.
قدرت رقابتی و مزیت این مجموعه استفاده از محصولات استاندارد تعریف شده است، در این خصوص چه مواردی را قابل بیان میدانید؟
محمد صادقی (مدیر فنی) - در واقع به این دلیل بر موضوع استاندارد اصرار داریم که در وهله اول منفعت مصرف کننده را نسبت به سود خود ارجح میبینیم. باید در نظر داشته باشیم چه مشکلاتی ممکن است به سبب غیر استاندارد بودن تجهیزات برای مشتریان ایجاد شود. یکی از این مشکلات، مسئله عدم توسعه پذیری سیستم است. زمانی که یک شرکت طبق استاندارد پیش نرفته باشد، توسعه پذیری کم و تنوع پایینی دارد، در نتیجه خدمات ضعیفی را ارائه میدهد. در این بخش بحث انحصار مطرح میشود، یعنی یک محصول غیراستاندارد تنها قابلیت استفاده از تولیدات زیر مجموعه خود را دارد.
در این خصوص به صورت مصداقی برای خوانندگان، بیشتر توضیح دهید.
بله؛ به عنوان مثال اگر برای تجهیزات روشنایی امنیتی و نظارتی و یا تهویه مشکلی ایجاد گردد. مصرف کننده مجبور است برای تعمیر فقط به همان تولید کننده مراجعه نماید. اما در استفاده از محصولات استاندارد، قابلیت سرویس دهی، تامین قطعات و خدمات از شرکتهای متعدد وجود دارد. در این خصوص مجموعههای بسیاری نسبت به استاندارد سازی محصولات کار کرده اند. در زمینه kmx بیش از ۵۰۰شرکت در حال تولید محصول هستند که عملکرد کلیه آنها با یکدیگر هماهنگ میباشد.
متاسفانه مشاهده شده شرکتهای تازه تاسیسی که به سبب مشکلات موجود در کشور و عدم حمایت از تولید و کمبود توان مالی علیرغم انجام خدمات مناسب فعالیتشان متوقف گردیده است. متعاقبا مصرف کنندگان این شرکتها با مشکل مواجه شده و نتوانسته اند در این حوزه، خدمات لازم را دریافت نمایند. در این مواقع باید به صورت کلی تعویض انجام گیرد که هزینههای بسیاری را بر مصرف کنندگان تحمیل میکند.
نشانی: کرج- عظیمیه- خیابان بسیج- ابتدای خیابان بسیج- پلاک ۱۳- واحد ۷- خانه هوشمند نیوساد
شمارههای تماس:۰۹۱۲۴۶۶۹۶۵۳_۳۲۵۵۵۵۸۵
ساعت کاری۸ لغایت ۱۸
نشانی پیج اینستاگرام:
smartnewsad
زینب دکامی، نخبه شاهد و ایثارگر در گفتگو با خبرنگار جام جم بیان میکند:
خبرنگار جام جم البرز گزارش می دهد؛
حجر گشت مطرح کرد؛