مدیر کلینیک تخصصی حکیم باشی به سئوالات جام جم البرز پاسخ داد:

فرآیند درمان موثر، ماساژ درمانی و کایروپراکتیک با سعید اقتصادی استاد بین المللی طب سنتی

سعید اقتصادی، محقق، طبیب طب سنتی و نیز استاد دانشگاه ابوعلی سینا در کشور گرجستان است. وی همچنین نماینده رسمی ماساژ درمانی فنی و حرفه ای استان البرز می باشد. این استاد بین المللی طی هفت سال در همین راستا به مردم استان خدمتگزاری کرده است. شایان ذکر است سعید اقتصادی درجه دکتری از دانشگاه ابوعلی سینای گرجستان را به اتمام رسانده است و در انتظار دریافت مدرک می باشد.
توانایی های ممتاز و فعالیت شایسته این مدیر و متخصص ماساژ درمانی و کایروپراکتیک به ویژه در حوزه مغز و اعصاب موجب شد تا از این استاد بین المللی فرهیخته جهت گفتگوی اختصاصی دعوت نماییم. مشروح این مصاحبه را در ذیل می خوانید:
سعید اقتصادی، محقق، طبیب طب سنتی و نیز استاد دانشگاه ابوعلی سینا در کشور گرجستان است. وی همچنین نماینده رسمی ماساژ درمانی فنی و حرفه ای استان البرز می باشد. این استاد بین المللی طی هفت سال در همین راستا به مردم استان خدمتگزاری کرده است. شایان ذکر است سعید اقتصادی درجه دکتری از دانشگاه ابوعلی سینای گرجستان را به اتمام رسانده است و در انتظار دریافت مدرک می باشد. توانایی های ممتاز و فعالیت شایسته این مدیر و متخصص ماساژ درمانی و کایروپراکتیک به ویژه در حوزه مغز و اعصاب موجب شد تا از این استاد بین المللی فرهیخته جهت گفتگوی اختصاصی دعوت نماییم. مشروح این مصاحبه را در ذیل می خوانید:
کد خبر: ۱۴۶

جنابعالی دستاورد‌ها و افتخارات بسیاری در عرصه طب سنتی، ماساژ درمانی و کایروپراکتیک داشته اید، بفرمایید در چه مقطع از زندگی و به چه علت وارد این عرصه شدید؟
یکی از زمینه‌ها و عوامل ورود بنده به این عرصه، اتفاقی بود که در سن ۲۹ سالگی برایم رخ داد؛ وقتی که دچار بیماری سختی شدم و به پزشکان زیادی مراجعه کردم. البته در نهایت، درمان‌ها مؤثر واقع گردید، ولی به قدری طولانی شد که همه دوستانم مرا جهت مراجعه به متخصصان طب سنتی تشویق نمودند. با مراجعه به طب سنتی، در عرض مدت چند هفته، به طور قطعی درمان حاصل شد. این موضوع باعث گردید به طور جدی تحقیق در این حوزه را آغاز کنم.
در ادامه کاوش‌ها و پژوهش‌های تخصصی خود در این زمینه، توانستم محضر بزرگان گرانمایه و اساتید مسلّم طب سنتی را درک نمایم. با اساتید سرشناسی همچون استاد زرنگار، استاد خیراندیش و حتی آیت الله تبریزیان ارتباط گرفتم و از دریای علم آنان، درّ و گوهر‌های بسیار برچیدم.
آخرالامر، تنها در استان البرز، سه مطب راه اندازی کردم و سالیانی است که خدمتگزار مردم شریف این استان می‌باشم و توانسته ام رضایت آنان را جلب کنم. اکنون در مجموعه حکیم باشی که ثبت رسمی شده، درمانگران خانم و آقا جهت یاری رساندن به بیماران عزیز، آماده ارائه خدمات هستند. در درمان بانوان نیز برای راحتی مراجعین، متخصصین خانم توانمندی تربیت کرده ایم که در کنار ما درمان آن‌ها را در فضایی امن و آرام انجام دهند.
ناگفته نماند که طی این سالها، علاوه بر درمانگری، در عرصه تدریس طب سنتی نیز دستی بر آتش داشتم. بسیاری از عزیزانی که در این حوزه کار می‌کنند، تقریبا ۷۰ درصد دوره‌های آموزشی را نزد بنده گذرانده اند. در این کارگاه‌های علمی، مباحث بسیار متنوع و کاربردی آموزش داده می‌شود. از جمله این آموزش‌ها می‌توان به دارو شناسی، بیماری شناسی، آشنایی با طبع ها، شناخت منابع بیماری و درمان با دارو‌های گیاهی، اصلاح مزاج، اصلاح ستون فقرات و... اشاره کرد. در درمان کایروپراکتیک نیز تخصص بالایی کسب کرده ام که یکی دیگر از آموزش‌های حرفه‌ای در این دوره‌ها بوده است.
در مورد حضورتان در عرصه بین الملل نیز توضیح دهید.
توفیقی حاصل شد و من را برای تکمیل تحصیلات، به دانشگاه گرجستان دعوت نمودند. وقتی از تخصص بنده آگاه شدند، بسیار استقبال کردند و پس از ملاحظه سطح علمی بالا و کسب یک سری از تراز‌های ویژه، جهت تدریس در دانشگاه گرجستان به صورت پروازی، به همکاری دعوت شدم. ابتدا فقط برای آموزش به ایرانیان کلاس برگزار می‌کردم، ولی اکنون، علاوه بر ایرانیان و اهالی گرجستان، از ارمنستان و ترکیه نیز با مترجم خاص خود، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌گردد. تلاش ما این است که به مرور، طب سنتی ایرانی را نهادینه کنیم. به لطف الهی تاکنون نیز توانسته ایم رضایت نسبی آنان را جلب نماییم.
از خاطرات درمانگری خود بگویید. آیا در این سال‌ها مراجعین خاصی داشته اید که داستان درمانشان جالب توجه باشد؟
بله در حوزه درمان بیماری‌های کایروپراکتیک که معمولا دیسک گردن و کمر را شامل می‌شود، مراجعین بسیار و بالطبع خاطره‌های بسیاری هم داریم. یکی از این خاطرات، مربوط به بیمار ۶۳ ساله‌ای می‌شود که جهت دیسک کمر به ما مراجعه کرده بود. او دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفته و کمرش سُر خوردگی داشت که باعث ایجاد کانال نخاعی شده بود. وی پنج سال درگیر این مشکل بود، اما به نتیجه نرسیده بود. ما پس از چهار جلسه درمانی که هفته‌ای یک بار و با استفاده از دارو‌های گیاهی و ماساژ درمانی کایروپراکتیک و بادکش انجام می‌شد، به نتیجه رسیدیم و درمان قطعی انجام شد. ایشان پس از درمان، همراه با خانواده خود تشریف آوردند و بسیار از بنده تشکر کردند. گفتند به زیارت امام رضا رفتم و از امام رضا بابت وجود شما تشکر کردم. جالب توجه این که وی تا کنون حدود ۳۰۰ بیمار را برای درمان به ما معرفی کرده است.
مورد دیگر، پسر هفت ساله‌ای بود که دفع پروتئین داشت و خانواده اش بسیار نگران بودند و از درمانش ناامید شده بودند. درمان ما پس از دو ماه جواب داد و دفع پروتئین قطع شد. کلیه نیز که به شدت عفونت کرده و یکی از کلیه‌ها کوچک شده بود، به حالت اعتدال برگشت و درمان انجام شد.
خاطره دیگر درباره یکی از دوستانمان است که در بیمارستان بستری شده بود و خیلی دوست داشت در پیاده روی اربعین شرکت کند! ایشان از بیمارستان با بنده تماس گرفت و گله کرد که همه به سفر اربعین می‌روند، ولی من باید جراحی قلب باز کنم و شما که رفیق من هستید، کاری نمی‌کنید. من حضورا به بیمارستان رفتم و با این که پزشکان معتقد بودند قطعا باید عمل کند، اجازه گرفتم برای درمانش اقدام کنم. در هفته اول، حدود ۳۵ درصد رگ‌های بسته را با دارو‌های گیاهی و حجامت باز کردیم و سفر را با هم انجام دادیم و در طی سه ماه موفق شدیم قلبشان را که ۹۰ درصد رگ هایش بسته شده بود، به وضعیت مطلوبی برسانیم و اکنون چهار سال گذشته و ایشان صحیح و سالم است.
درباره خدمات و ویژگی‌های مجموعه حکیم باشی و تمایزات این مجموعه با دیگر مراکز طب سنتی و ماساژ توضیح دهید.
یکی از شاخصه‌های ویژه این مجموعه تشخیص بیماری‌ها و ویزیت رایگان است. ما تمامی بیماری‌ها را از کف دست (سوجوک) تشخیص می‌دهیم. تمامی این خدمات برای عموم مردم به صورت رایگان انجام می‌شود. ما در این مجموعه، تمام مجوز‌های درمان و کایروپراکتیک را کسب کرده ایم. در بخش محصولات ارگانیک (عسل، نمک و...) تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم و از همه متخصصان این حوزه نیز کمک می‌گیریم. حتی از آزمایشگاه‌ها برای تشخیص کمک گرفته ایم که در راستای یک زندگی سالم، از محصولات باکیفیت ما تهیه کنند.
در بخش دارو‌های گیاهی نیز ترکیباتی که به صورت شربت و پودر است و یک مکمل غذایی محسوب می‌شود، در درمان بیماری‌ها تاثیر زیادی دارد و مردم نیز استقبال می‌کنند. در این حوزه نیز از اساتید همتراز کمک گرفته ایم و سعی کرده ایم با کمک همه این موارد، درمان به صورت کامل انجام شود.
در این مجموعه درمانی علاوه براینکه تمام ماساژ‌های درمانی و ریلکسیشن (ماساژ کایرو و ماساژ دلک و غمز) توسط حاذق‌ترین و متخصص‌ترین افراد انجام می‌شود، در زمینه کایروپراکتیک نیز مجموعه ما امکانات کاملی دارد.
قابل توجه است که طب اسلامی، طب کل نگر است؛ یعنی علاوه بر اینکه درمان در عضو انجام می‌شود باعث درمان ناراحتی‌های دیگر نیز خواهد شد. مثلا با درمان غلبه صفرا ناراحتی‌های گوارشی، بی خوابی و... نیز برطرف می‌شود.
یکی دیگر از خدمات درمانی در این مجموعه یون تراپی است که تحت نظر متخصص این حوزه انجام می‌شود.
در کنار این فعالیت‌ها در این مجموعه، تدریس انواع ماساژ‌های درمانی که با ارائه گواهینامه زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای می‌باشد، انجام می‌شود.
در حوزه ماساژ ریلکس، سبک بنده، سنتی و ایرانی است؛ چون معتقدم که برای ماساژ همشهریان ایرانی باید در مشت و مال تخصص ویژه‌ای داشت؛ چراکه این روش با مزاج ایرانی سازگاری بیشتری دارد. البته در فنی حرفه ای، مدرکی که صادر می‌شود، ماساژ روسی است. خدمات ما به گونه‌ای است که هر مراجع در مراجعات بعدی خود، چندین نفر را جهت درمان، همراه خود می‌آورد که این نشانگر رضایت بیماران ماست.
توصیه شما به عنوان یکی از نخبگان درمانگر کشور عزیزمان در عرصه طب سنتی و ایرانی به جوانان علاقه‌مند چیست؟
توصیه بنده این است که، چون این عرصه در حال پیشرفت است، قطعا درآمدزا خواهد بود، اما باید ثابت قدم بود و نباید زود خسته شد. باید حداقل دو سال تحقیق و پژوهش انجام شود و سپس در تشخیص و درمان صحیح بیماری‌ها تخصص پیدا کنیم. همه کسانی که دوره‌های آموزشی را تا پایان طی کردند و مهارت لازم را کسب نمودند، هم اکنون در مجموعه‌های مختلف در حال کار هستند. بنده به جز مجموعه حکیم باشی، با مجموعه رایحه سیب در قم نیز همکاری دارم که آموزش‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهد.
لطفا راه‌های ارتباطی با مجموعه حکیم باشی را معرفی فرمایید.
آدرس کلینیک اصلی: محمد شهر، خیابان حافظ، نبش خیابان سلطانیان، سالن ماساژ حکیم باشی
ساعت کاری: شنبه الی پنج شنبه، ۹ صبح الی ۹ شب (به صورت یکسره)
شماره تماس:
۰۲۶۳۶۲۱۳۰۳۰
ایتا (ویزیت مجازی رایگان):
@Hakimbashi۳۱۵
Eitaa.com/massage_hakimbashi
وب سایت:
https://yek.link/hakimbashi۱۱۰

newsQrCode
ارسال نظرات