هر چه شبیه‌تر به شهید خدمت، شایسته‌تر

به قلم محمدتقی حسنی گرده کوهی
به قلم محمدتقی حسنی گرده کوهی
کد خبر: ۲۳۲۷

با نگاهی گذرا به سوابق رئیس جمهور شهید و مراجعه به فهرست بلند بالای خدمات ۳ ساله دولت سیزدهم و با توجه به خدمات برجسته و گاه معجزه گونه آیت الله رئیسی به آسانی می‌توان مشاهده کرد که جایگزینی برای ایشان در انتخابات پیش رو وجود ندارد. اگر هم وجود داشته باشد، به این راحتی‌ها نمی‌توان کسی را شناخت. شهید خدمت تراز ریاست جمهوری را ده‌ها درجه افزایش داده است. صداقت و پاکدستی و ساده زیستی این شهید عزیز چیزی است که همگان نه در ایران بلکه سردمداران بسیاری از کشور به آن اعترف کرده اند. به همین دلیل می‌گویم به این راحتی‌ها جایگزینی برای شهید رئیسی نمی‌توان یافت.
با این تعاریف، در مدت کوتاه آینده باید ریاست قوه مجریه را به دست کسی سپرد که در بینش و منش به آن شهید بزرگوار نزدیک باشد و هر چه شبیه تر، شایسته تر!
نامزد‌ها در این انتخابات، بر خلاف دیگر انتخابات ریاست جمهوری افراد شناخته شده‌ای هستند. هر کدام از آن‌ها در پست‌ها و مقام‌های متعددی بوده اند. پس به راحتی می‌توان سوابق پیشین آن‌ها را بررسی کرد. این سوابق قابل دسترس و البته قابل ارزیابی است. نباید نامزد‌ها را صرفا به آن چه ادعا می‌کنند و در سخنرانی‌ها بر زبان می‌آورند اکتفا کرد. باید ادعا‌ها را با سابقه نامزد‌ها به مقایسه نشست. یادآور می‌شوم که باید هم خوانی وجود داشته باشد بین آن چه می‌گویند با آن چه در عمل از خود نشان داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات