با حضور وزیر ارشاد؛

البرز میزبان افتتاحیه رسمی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط»

آیین افتتاحیه طرح ملي «مسجد، کانون نشاط» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمين کمال الدين خداداده، رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشوردر مسجد رجایی شهر کرج برگزار شد.
آیین افتتاحیه طرح ملي «مسجد، کانون نشاط» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمين کمال الدين خداداده، رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشوردر مسجد رجایی شهر کرج برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۶۱

به گزارش جام جم البرز: در دومین سال از اجرای طرح ملی نشاط و تعالی در مساجد، ۳۰ هزار کانون برنامه‌های فرهنگی خود را برای نوجوانان و جوانان آغاز کردند.
"محمد مهدی اسماعیلی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح طرح ملی تعالی و نشاط در مساجد گفت: مبنای ما در حوزه فرهنگ بازگشت به نهاد اصیل مردم محور بود که برنامه‌های متعددی برای آن اجرا شد و طرح تعالی و نشاط همزمان دومین سال خود را آغاز کرد که موجب جذب جوانان و نوجوانان کشور است. وی افزود: خاستگاه مسجد مهم‌ترین عامل ایجاد انگیزه برای رشد و تعالی جامعه بوده است در حوزه فرهنگ ایستگاه اصلی را در مساجد جستجو می‌کنیم و مساجد با این نگاه نقطه پیشگام فرهنگی هنری در کشور شناخته شده است.

محمد اسماعیلی گفت: مساجد مهم‌ترین جایگاه در امر فرهنگ محور باید باشد. در حال حاضر کانون‌های مساجد و کانون‌های مردم محور در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارند و نظام بودجه‌ای مستقل برای آن تخصیص دادیم. وی در ادامه اظهار داشت: مراکز فرهنگی ما در مساجد باید بیشترین سهم را در برنامه‌های فرهنگی کشور داشته باشند چرا که اگر بخواهیم در برخی از برهه‌ها دچار پرداخت هزینه‌های گزاف نشویم آشنایی جوانان و نوجوانان با مساجد و انس گرفتن آن‌ها با این حوزه انسان ساز موجب مصونیت آن‌ها در برابر آسیب‌های جامعه خواهد شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور نیز در این مراسم گفت: در سراسر کشور ۳۰ هزار کانون فرهنگی در مساجد طرح ملی نشاط و تعالی را اجرا می‌کنند که از این تعداد ۷ هزار کانون به شکل تربیت محور ساماندهی شدند و آموزش دیدند تا بتوانند اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه‌های هویت بخش و معارف دینی را به بهترین شکل برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام خدادادی گفت: امسال در تفاهم با آموزش و پرورش ۳ هزار مسجد که در مجاورت مدرسه قرار داشتند، عملیات مشترکی آغاز کردند که بر اساس آن مساجد از ظرفیت‌های مدارس برای برگزاری کلاس‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات