کاسب آن است که اندیشه کند فردا را

شغل کافه‌رستوران داری یکی از پرطرفدارترین کسب‌وکارهایی است که در چند سال اخیر  به دلیل استقبال عموم  ایجادشده است . این شغل و گرایش جوانان به کافه نشینی و تنوع خوراکی و نوشیدنی‌های نوظهور شاهد افزایش کافه‌رستوران‌ها در محله‌ها و گذرها هستیم و حتی همین امر باعث تغییر ذائقه مردم شده و گرایش آن‌ها را به این نوع از محصولات غذایی افزایش داده است.
ازاین‌رو سعی کرده‌ایم که بتوانیم یکی از مجموعه‌های خوب سطح استان را به شما معرفی کینم.
شغل کافه‌رستوران داری یکی از پرطرفدارترین کسب‌وکارهایی است که در چند سال اخیر به دلیل استقبال عموم ایجادشده است . این شغل و گرایش جوانان به کافه نشینی و تنوع خوراکی و نوشیدنی‌های نوظهور شاهد افزایش کافه‌رستوران‌ها در محله‌ها و گذرها هستیم و حتی همین امر باعث تغییر ذائقه مردم شده و گرایش آن‌ها را به این نوع از محصولات غذایی افزایش داده است. ازاین‌رو سعی کرده‌ایم که بتوانیم یکی از مجموعه‌های خوب سطح استان را به شما معرفی کینم.
کد خبر: ۲۷۸۵

امروز در استودیو جام جم البرز میزبان مدیر کافه‌رستورانی هستیم که بهداشت و مشتری مداری را در صدر اولویت مجموعه خود قرار داده است. توجه شمارا به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.
لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید:
آرش عباسی کارشناس بیمه و مدیریت کافه‌رستوران آوا هستم که با توجه به علاقه‌مندی و تخصصی که داشتم خیلی زود توانستم در سطح شهر جایگاه خوبی پیدا کنم و معمولاً اکثر مشتریان ما از عملکرد و کیفیت ما نهایت رضایت رادارند و این رضایت‌مندی یکی از بزرگ‌ترین افتخارات ما بوده است.
چه انگیزه‌ای باعث شد که شما وارد این حرفه شوید؟
من از ابتدا که خودم را شناختم برخلاف نظر پدرم که همیشه دوست داشت من به شغل و منصب دولتی برسم، ولی همیشه دوست داشتم که شغل آزاد داشته باشم و بهتر بتوانم با اختیاراتی که دارم در خدمت هم نوعان خود باشم ازاین‌رو یک دفتر بیمه راه‌اندازی کردم که هنوز هم دایر است. مجدداً سعی کردیم که با توجه به علاقه‌مندی که به کافه داشتم و با همفکری همسرم تصمیم گرفتیم یک کافه سنتی راه‌اندازی کنیم، ولی با توجه به فکر و انرژی که گذاشتیم خیلی سریع به یک کافه‌رستوران تبدیل شد تا بتوانیم بهتر از قبل خدمات باکیفیت به هم‌وطنان خود ارائه دهیم.
چند سال است که سابقه مدیریت کافه‌رستوران رادارید؟
فعالیت مدیریتی بنده در امر کافه‌رستوران در دو بخش تقسیم می‌شود بخش اول فعالیت در امر رستوران و کافه که حدود ۱۰ سال است فعالیت داریم و حدود ۳ سال از سابقه کار و فعالیت کافه‌رستوران آوا می‌گذرد.
چه انگیزه‌ای باعث شد که نام‌آوا را برای کافه‌رستوران خود انتخاب نمایید؟
افتتاح مجموعه تقریباً هم‌زمان شد با تولد دخترم آوا و اسم دخترم را روی مجموعه گذاشتم
تا همیشه تاریخ تولد دخترم و افتتاح کافه‌رستورانم را یکجا جشن بگیرم.

مسائل و مشکلاتی که در صنف کافه‌رستوران وجود دارد را مطرح بفرمایید؟
مسئله برخورد اداره اماکن و امنیت اخلاقی است که اصنافی را که مشتریان حضوری
دارند را به‌شدت درگیر کرده است، چون کسبه نمی‌توانند به مشتریان بگویند قبل از ورود حجابتان را رعایت کنید، چون مشتری از دست می‌رود و به واحد دیگری مراجعه می‌کند از مسئولین خواهشمندم که این تذکر حجاب را از دوش اصناف بردارد، چون واقعاً هر طور که فکر کنیم واقعاً عقلانی نیست که ما روبروی مشتری قرار بگیریم و مجموعه‌هایی به خاطر مسئله حجاب مشتریان اخطار گرفته و یا حتی پلمپ شده‌اند.
راه‌کار شما برای رفع این موانع چیست توضیح بفرمایید؟
بهترین راه‌کار می‌تواند کار فرهنگی باشد که خود افراد متوجه این موضوع شوند و تذکر صنوف شاید مشکلات دیگری را به بار آورد و بهتر است کار فرهنگی انجام شود

نقش رسانه در بهبود فضای کسب‌وکار شما چه اثری دارد؟
رسانه اگر به رسالت خود به‌طور دقیق و درست اقدام کند بخش عمده‌ای از صنوف در شرایط بهتری قرار خواهند گرفت، چون قبل از این مصاحبه هم قبل از اینکه به مجموعه جام جم البرز حضور پیدا کنم مصاحبه‌ها را خواندم و بازخورد‌ها را که دیدم مسئولین مصاحبه‌ها و پیشنهاد‌ها را می‌خوانند و خیلی‌ها را ترتیب اثر داده‌اند.
آقای آرش عباسی مدیریت کافه‌رستوران آوا توصیه خود را به همکاران خود این‌گونه مطرح فرمودند:
به نظرم همکاران گاهاً از نظارت‌های بهداشت و ایرادات وارده به مجموعه‌شان گله‌دارند، ولی به نظرم رعایت بهداشت را سخت نگیرند و رعایت کنند توصیه دیگری که دارم این است که همکاران مشتری مداری را سرلوحه کار قرار دهند و به نحوی برخورد کنند و سود منصفانه از مشتریان بگیرند که مشتری گذرا نباشد و تبدیل به مشتری ثابت شود و حتی به دیگران نیز مجموعه را معرفی کند.
چه خدماتی و یا چه نوع محصولاتی را در مجموعه آوا به مشتریان ارائه می‌شود؟
به جرات می‌توانم بگویم که در مجموعه آوا کامل‌ترین و متنوع‌ترین منوی کافه را در کرج داریم انواع نوشیدنی‌های گرم بار قهوه
انواع نوشیدنی سرد طبیعی و غیرطبیعی انواع بستنی، انواع فست فود، پاستا و انواع غذا‌های کبابی
پیشنهاد شما به‌عنوان بهترین غذا در مجموعه خودتان را مطرح بفرمایید؟
البته ذائقه و سلیقه هر کس منحصربه‌فرد است، ولی بنده خودم استیک گوشت و استیک مرغ لذیذ رستوران آوا را پیشنهاد می‌دهم.
گنجایش و ظرفیت کافه‌رستوران آوا چند نفر است؟
ظرفیت مجموعه ۸۰ نفر است که آماده پذیرایی از مشتریان عزیزمان هستیم.
آیا از مهمانانتان در منزل یا رستوران از آن‌ها پذیرایی می‌کنید؟
بستگی دارد به میزان قرابت با مهمان دارد اگر مهمان خودمانی باشد در منزل از او پذیرایی می‌کنیم، چون به نظرم صفا و صمیمیت در منزل با مهمان خیلی بهتر است، ولی اگر مهمان دورتر باشد قطعاً در کافه‌رستوران از او پذیرایی می‌کنیم.
آیا به آن دورنما و اهدافی که قبل از شروع کافه‌رستوران تصور داشتید دست‌یافتید؟
بله به اهدافمان رسیدیم و حتی از آن چشم‌اندازی که داشتم عملکرد بهتری داشتیم به‌طوری‌که میز‌های ما از قبل رزرو می‌شود و مواد غذایی و مواد اولیه ما در پایان شب به اتمام می‌رسد و برای فردا چیزی نمی‌ماند، این موضوع یعنی رضایت‌مندی مشتریان محترم و این همان خواسته قلبی ماست.
اگر کسی از شما بخواهد که کافه‌رستورانی باکیفیت آوا در شهر و یا استان دیگری راه‌اندازی یک کافه‌رستوران یاری‌رسانی کنید این کار را انجام می‌دهید یا خیر؟
بله تاکنون من به‌اتفاق همکارانم جناب آقای حسین خلیلی یک باری ستا کار حرفه‌ای و جناب حسن احمدی که تستر قدر هستند در خدمت همه مشتریان و درخواست‌کنندگان خواهیم بود.
چه آرزوی شغلی برای خودتان و مجموعه آوا متصور هستید؟
هر فردی آرزو و اهداف خاص خود را دارد، ولی ما امیدواریم که بتوانیم هلدینگ خدماتی آوا را تأسیس کنیم که این هم یکی از اهداف و آرزو‌های مجموعه ما می‌باشد.
راه‌های ارتباطی:
۲۶۳۴۴۴۷۳۷۹۰،
۰۹۳۷۳۰۵۹۱۶۲
اینستاگرام: Cafeava ۴u
آدرس:
استان البرز: کرج بلوار سرداران – نبش چهارراه حدادی کافه‌رستوران آوا

newsQrCode
ارسال نظرات