حجاب مانع درخشش نیست

به قلم:فاطمه عظیمی ارجمند_روزنامه نگار
به قلم:فاطمه عظیمی ارجمند_روزنامه نگار
کد خبر: ۳۳۸۴
حجاب مانع درخشش نیست

بانوان ورزشکارایرانی در عرصه بین المللی گام‌های مهمی برداشته و استعداد‌های خود را با رعایت حجاب اسلامی به نمایش گذاشته اند. این انتخاب نماد تعهد آن‌ها به ایمان و ورزششان است. بسیاری ازبانوان ایرانی با رعایت قوانین پوشش اسلامی باشکستن رکورد‌ها و کسب مدال موفقیت‌های چشمگیری در صحنه بین المللی به دست آورده اند. حجاب اغلب موضوع مورد بحث در حوزه ورزش بوده است به ویژه در رابطه با پیامد‌های آن برای عملکرد و دیده شدن در یک زمینه جهانی.
ورزشکاران زن ایرانی نشان داده اند که توانایی هایشان فراترازلباس هایشان است و ثابت می‌کند که فداکاری و پشتکارنشانه‌های واقعی موفقیت هستند.
حمایت از بانوان ورزشکار، به ویژه از سوی مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران قابل توجه بوده است.
طبق فرمایشات رهبری حجاب نه تنها یک تکلیف شرعی بلکه نماد عزت و توانمندی زنان است. ایشان بار‌ها تایید خود را با حضور زنان در ورزش اعلام کرده و آن را مایه افتخارملت می‌داند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بانوان ایرانی با رعایت موازین اسلامی می‌توانند در عرصه‌های مختلف از جمله ورزش سرآمد باشند. زنان می‌توانند در عین حفظ ارزش‌های فرهنگی خود، جاه طلبی‌های ورزشی را دنبال کنند.
این تایید یک محیط حمایتی برای ورزشکاران زن فراهم، و آن‌ها را تشویق می‌کند تا ضمن تعهد به هویت اسلامی خود به برتری برسند.
زنان ایرانی نقش‌های تعیین کننده‌ای در خانواده ایفا می‌کنند ازجمله: مسئولیت‌های زندگی، پرورش فرزندان و دستیابی به موفقیت در حوزه‌های مورد علاقه خود می‌باشد. با این حال، توانایی ایجاد تعادل در هریک از زمینه‌های ذکر شده را دارد.
به طورخلاصه، ورزشکاران زن ایرانی ترکیبی پرجنب وجوش از ایمان و ورزش را نشان می‌دهند که به درک دقیق تری از نقش زنان کمک می‌کند. روایت بانوان ورزشکارایرانی مظهرانعطاف پذیری، غرورفرهنگی و تلاش برای برابری چه در داخل و چه در سطح بین المللی است. موفقیت‌های آن‌ها با حمایت مقام معظم رهبری، پتانسیل بیان فرهنگی را در چارچوب اصول اسلامی به نمایش می‌گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات