جنگ ۳۶ تیم بر سر تاج و تخت فوتبال اروپا

بالاخره هواداران به چیزی که منتظرش بودند رسیدند، مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فرمت جدید از امشب آغاز می شود.

به قلم محمدرضا پیردهقان_روزنامه نگار
بالاخره هواداران به چیزی که منتظرش بودند رسیدند، مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فرمت جدید از امشب آغاز می شود. به قلم محمدرضا پیردهقان_روزنامه نگار
کد خبر: ۳۶۷۸
جنگ ۳۶ تیم بر سر تاج و تخت فوتبال اروپا

جام جم البرز: بالاخره هواداران به چیزی که منتظرش بودند رسیدند، مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فرمت جدید از امشب آغاز می‌شود.
در فرمت جدید ۳۶ تیم ۸ بازی با ۸ حریف برگزار می‌کنند و ۸ تیم اول به صورت مستقیم به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند.

تیم‌های نهم تا بیست و چهارم در مرحله پلی آف به مصاف هم می‌روند و تیم‌هایی که در رتبه‌های ۲۵ و پایین‌تر قرار دارند حذف خواهند شد.

۸ هفته مرحله اول در ۱۰ هفته بین سپتامبر و ژانویه تقسیم می‌شود. هفته‌هایی وجود خواهد داشت که در آن لیگ قهرمانان انحصاری خواهد بود و مسابقات در روز‌های سه‌شنبه، چهارشنبه و حتی پنجشنبه برگزار می‌شود.

بازه‌های زمانی آن ۱۸:۴۵ و ۲۱ به وقت ایتالیا خواهد بود و احتمال برگزاری بازی باتوجه به شرایط کشور‌های شرکت کننده در ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر هم وجود دارد.

در آخرین هفته از مرحله اول، بازی‌ها همزمان خواهد بود. برگزاری بازی‌ها در ساعت ۱۸.۴۵ تا مرحله یک هشتم نهایی قابل اجرا خواهد بود.
در آخرین دوره (در فرمت قبلی) رِئال مادرید با شکست ۲-۰ بروسیا دورتمند برای پانزدهمین بارموفق به فتح اروپا شد تا یکبار دیگر ثابت کند زمانی که سرود لیگ قهرمانان به گوش می‌رسد کهکشانی‌ها نسخه دیگری از خودشان را به نمایش می‌گذارند نسخه‌ای که همه حریفان از آن وحشت دارند.

ابر رایانه اوپتا درباره شانس‌های لیگ قهرمانان ۲۵/۲۰۲۴ پیشبینی انجام داد که در آن شاگردان پپ گواردیولا بخت اول قهرمانی هستند، اما فوتبال بار‌ها ثابت کرده که هیچ چیز در آن قابل پیشبینی نیست.

۵ شانس اول قهرمانی لیگ قهرمانان با توجه به پیشبینی ابر رایانه اوپتا به ترتیب:
منچسترسیتی: ۲۵.۳%
رئال مادرید: ۱۸.۲%
اینترمیلان: ۱۰.۹%
آرسنال: ۶.۳%
بایرن لورکوزن: ۵.۴%

newsQrCode
ارسال نظرات