دستگیری اعضای باند حفاران غیر مجاز در شرق کرج

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان البرز از دستگیری باند حفاران غیرمجاز در شرق و جنوب شرق شهرستان کرج خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان البرز از دستگیری باند حفاران غیرمجاز در شرق و جنوب شرق شهرستان کرج خبر داد
کد خبر: ۴۲۰۶

جام جم البرز: رحیم خاکی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: مالکان زمین، خانه، کارخانه، باغ که در اطراف محوطه تاریخی قرار دارند نسبت به فریب و تطمیع حفاران غیر مجاز برای تحصیل اشیا تاریخی هوشیار باشند.
وی ادامه داد: با پایش اماکن و محوطه‌های تاریخی تحت حفاظت و تعامل و بهره گیری از ظرفیت رده‌های مختلف فراجا با رصد اطلاعاتی، فعالیت یک باند حفاری غیر مجاز که با قصد تحصیل اشیا تاریخی فرهنگی در شمال شرق و جنوب شرق شهرستان کرج در اطراف قلعه و بنای تاریخی فعالیت داشتن را شناسایی کرد.
وی افزود: در دو عملیات مجزا توسط این یگان و کلانتری ۳۴ گرمدره ۱۴ نفر دستگیر شدند و تجهیزات مورد استفاده در حفاری‌های انجام شده شامل دو دستگاه فلزیاب و دو دستگاه هیلتی از متهمین کشف و ضبط شد و پس از تشکیل پرونده قضایی تمام اعضای این باند در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.
رحیم خاکی افزود: در صورت مواجه مردم با این قبیل افراد به فوریت با یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز به شماره ۳۲۸۲۹۱۱۸-۰۲۶ و سامانه کشوری ۰۹۶۶۲ به صورت شبانه روزی اطلاع رسانی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات