وزیر آموزش و پرورش در البرز:

البرز دارای بیشترین تراکم دانش آموزی و کمترین سرانه آموزشی

وزیر آموزش و پرورش گفت: البرز پایین‌ترین سرانه‌های آموزشی و بالاترین تراکم دانش آموزی را دارد، وزارت آموزش و پرورش متعهد می‌شود که ۲۲۰ مدرسه را در البرز احداث کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: البرز پایین‌ترین سرانه‌های آموزشی و بالاترین تراکم دانش آموزی را دارد، وزارت آموزش و پرورش متعهد می‌شود که ۲۲۰ مدرسه را در البرز احداث کند.
کد خبر: ۴۳۲۱

جام جم البرز: علیرضا کاظمی در مراسم افتتاح متمرکز ۱۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان البرز با اشاره به طرح ساماندهی مدارس کانکسی در سطح کشور گفت: در تلاش هستیم در هیچ جای کشور مدرسه کانکسی بر بالای ۱۰ نفر وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد:رییس جمهور در تمام نشست‌ها موضوع طرح‌های نهضت مدرسه سازی و محرومیت زدایی را با جدیت پیگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۸۰۰ پروژه آموزشی در سطح کشور را در سال جدید تحصیلی به بهره برداری رسید گفت: با این پروژه‌ها هشت هزار کلاس درس با بیش از سه همت اعتبار به سرانه آموزشی اضافه شد.
وی اضافه کرد: بیشترین پروژه‌ها را در استان البرز داشتیم که امروز یک مورد آن همین مدرسه حضرت خدیجه (س) را شاهد بودیم. استان البرز پایین‌ترین سرانه آموزشی و بالاترین تراکم دانش آموزی را دارد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: البرز از نقاط هدف است که باید به میانگین کشوری در این زمینه برسد و وزارت آموزش و پرورش متعهد می‌شود در نهضت مدرسه سازی استان البرز همراه شود و ۲۲۰ مدرس جدید در این استان ساخته شود.
وی گفت: حل مشکل کلاس‌های بالای ۳۵ نفر در افق دولت چهاردهم طراحی شده که نیاز به برنامه در این زمینه داریم. البرز و تهران بیشترین سهم در تراکم دانش آموزی را دارند که با الگو نقطه ای، الحاقی و احتمالا تغییر کاربری‌ها حل خواهیم کرد.
کاظمی، همسان سازی بازنشستگان را از دغدغه‌های دولت خواند و بیان کرد: این مهم در دولت مصوب و ابلاغ شده و تمام تلاش دولت بر این است تا به گنجینه‌های علمی توجه بیشتری شود.
کاظمی گفت: در نظام تعلیم و تربیت ماموریت اول انتقال سنن، ارزش‌ها باور‌ها سپس دستیابی به قله‌های پیشرفت و در عرصه رقابت علمی جهانی است. به رغم تحریم‌ها به قله‌های پیشرفت رسیده ایم و رتبه سوم المپیاد علمی ۲۰۲۴ دنیا را کسب کردیم.
وی افزود: این امر نشان آن است ما می‌توانیم با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش به قله‌های رفیع برسیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ۲ مدل برای جهش علمی طراحی شده که یکی مسیر نخبگانی که موفقیت‌هایی داشتیم و این مسیر ادامه دارد، توسعه آموزش عمومی مسیر دیگر است که مورد توجه جدی قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات