محمدعلی یادگاری زاده، مدیر شرکت دیزاین و طراحی دکوراسیون ساحل:

خلاقیت در صنف دکوراسیون، اهمیت بسیاری دارد

روزنامه جام جم البرز با محمدعلی یادگاری زاده، مدیر شرکت دیزاین و طراحی دکوراسیون ساحل، گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:
روزنامه جام جم البرز با محمدعلی یادگاری زاده، مدیر شرکت دیزاین و طراحی دکوراسیون ساحل، گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:
کد خبر: ۴۶۱۰

مدتی پیش، در رادیو صحبتی پیرامون ایجاد حمایت‌های صنفی داشتیم. یکی از معضلاتی که بسیار اهمیت دارد، موضوع اینستاگرام است. بسیاری از افراد غیر متخصص، بدون مجوز، در صورتی که فاقد هر گونه اطلاعات طراحی هستند، فقط به نیت معرفی و فروش اجناسی که دارند، فعالیت می‌کنند و البته، مالیاتی هم نمی‌پردازند. این افراد بیشتر فروشنده هستند و در اصل اسم و رسم طراحی را تخریب می‌کنند. مسئولین باید به این موضوع رسیدگی کنند. حداقل فردی که این کار را انجام می‌دهد تخصص داشته باشد.
جلسات آنالیز، برگزار می‌کنند و طرح‌های عجیبی ارائه می‌دهند. متاسفانه مردم هم به این افراد اعتماد می‌کنند. نظارت و رسیدگی بر این افراد بسیار کم است و آنها هم از این موقعیت سوء استفاده می‌کنند.
در ارتباط با فروش، شرکت‌های معروفی هستند که متریال را با قیمت یکسان به ما، مغازه داران و مشتریان شخصی، ارائه می‌دهند. در زمینه موکت و پارکت و … این مشکل وجود دارد.
اگر بتوانیم با هم صنفی‌ها همکاری کنیم و از جانب دولت حمایت لازم را داشته باشیم، می‌توانیم اینگونه مشکلات را حل کنیم. دولت باید دفاتری که مجوز ندارند و مالیات پرداخت نمی‌کنند را جمع آوری کند.
بنده اگر مسئول تصمیم گیرنده بودم، در ابتدا اقداماتی انجام می‌دادم. مثل ارائه تسهیلات، تا افرادی که مجوز ندارند، برای دریافت مجوز تشویق شوند.
متاسفانه امروزه تنها موردی که بعد از دریافت مجوز وجود دارد، پرداخت مالیات است و باید به دولت پاسخگو باشیم.
خلاقیت هم در این حرفه، بسیار اهمیت دارد. در نهایت تاسف، بسیاری از افراد در شغل ما، موضوع رنگ شناسی را رعایت نمی‌کنند.
رسانه‌هایی که در اینستاگرام و یوتیوب، فعالیت می‌کنند، بسیار موثر هستند و معمولا طبق اخباری که در آنها وجود دارد، برای کار، برنامه ریزی انجام می‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات