
ما در این حوزه یکسری چشم انداز منفی و یک سری چشم انداز مثبت داریم. چشم انداز منفی ما، شامل کمبود امکانات و مخصوصا تجهیزات به روز است. اشتباهات زیادی در دامپزشکی، به دلیل کمبود انرژی داریم. دامپزشکی در حال حاضر به سمت تجاری شدن سوق یافته یعنی هزینههای نامتعارف آزمایش و ویزیت وجود دارد، که باعث افزایش بی اعتمادی میشود. یکی از اهداف ما این است که، هم جهت با فعالیتهای فعلی، یکسری خدمات نیز، برای افراد، بر اساس اینکه چه حیوانی دارند قرار دهیم.
حمایت از حیوانات نباید این طور باشد که ما هر غذایی را به حیوانات بدهیم. ابتدا باید عقیم سازی انجام دهیم، تا جمعیت شان کنترل شود.
رسانه باید آگاه سازی، بین مردم و مسئولین انجام دهد. خیلی از بیماریها مربوط به صعب العبور بودن روستاها است؛ بنابراین آن مناطق دامپزشک حرفهای ندارند. برخی از بیماریها را ناقص تشخیص میدهیم، که به کمبود آموزشها و تجهیزات مربوط میشود. این محدودیت ها، باعث تشخیص دیر هنگام میشود. حتی از داروهایی که منسوخ شدهاند استفاده میشود. امروزه در کشورهای دیگر از هوش مصنوعی برای تشخیص درست استفاده میشود.
رسانه میتواند، با ساخت برنامههای آموزشی جذاب، اهمیت دامپزشکی در سلامت جامعه را برای مخاطب، مطرح نماید.
مهندس محمد شاه رضا قمشه ای، مدیریت ساخت و پروژه آژانس مسافرتی توریست سلامت:
صادق زراعت کار، فیزیوتراپیست:
دکتر شایان دانیاری، دامپزشک:
علیرضا اسد بیگی، مدیر مجموعه تهران عطر: