
رنگهای ساختمانی یکی از شاخههای ابتدایی و اولیه صنعت رنگ در کشور است. این صنعت، به طور صددرصد در ایران فعال میباشد، بنابراین به هیچ عنوان نیازی به واردات در این حوزه وجود ندارد. تنها ۵۰درصد از مواد اولیهی تولید رنگ ساختمانی وابسته به مسائل وارداتی است و مواد اولیه ما بقی آن به صورت کامل در داخل، تهیه میشود. در حال حاضر ۱۵ کارخانه درجه یک در کشور فعال است که به کشورهای همسایه صادرات دارند. شاخهی بعدی و پراهمیت صنعت رنگ، تولید رنگ اتومبیل است. شاخهی بعدی رنگهای ما، رنگهای صنعتی است، که شاخهی بسیار گستردهای در بخش کشتیسازی و پتروشیمی دارد.
در مورد چالشهای پیش روی این صنعت، میتوان اذعان نمود که بخش اندکی از آن به واردات بستگی دارد. ما در بسیاری از مسائل وابسته به ارز هستیم و دولت نیاز ارزی کشور را در واقع به کالاهای اساسی اختصاص میدهد. این موضوع، طبیعتا درست است و به کالاهایی مانند رنگ، که در حال حاضر به کالای زینتی بدل شده است، ارز دولتی اختصاص پیدا نمیکند. به همین جهت تولیدکنندگان و واردکنندگان باید، نیاز مواد اولیه به تولید را از بازارهای ارز آزاد تامین کنند. در برخی از موارد و مسائل، تولیدکننده و یا واردکننده با چالشهای ارز روبهرو میشوند. بزرگترین چالش در این زمینه، عدم ثبات قیمت ارز در بازار است که موجب میشود در قیمت نهایی تولید تاثیر بسزایی داشته باشد. مهمترین راهکار برای برون رفت از مسائل پیش رو، حمایت از تولید بخش وابسته به واردات است.
رسانه در واقع، زبان گویای جامعه و یک بازوی توانمند برای انتقال اخبار، رویدادها و خبرهایی است که مسئولین و ارگانهای مختلف میتوانند از آن استفاده کنند.
حامد امین زاده، مدیر مجموعه کره کباب امین:
محمد و احمد یعقوبی، مدیران مجموعه مبلیران:
لیلا لشکری، مدیر و موسس آموزشگاه طراحی یگانه:
ناصر غلام نژاد، مدیر مجموعه ساخت و نصب پنجره شیشه دو جداره: