میترا بشارت، مدیر دبستان مفید:

مهارت‌های معلمان باید با هوش مصنوعی بازتعریف شود

روزنامهٔ جام جم البرز، گفتگویی را با میترا بشارت، مدیر دبستان مفید، انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل،می‌خوانید:
روزنامهٔ جام جم البرز، گفتگویی را با میترا بشارت، مدیر دبستان مفید، انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل،می‌خوانید:
کد خبر: ۹۱۲۸

در حال حاضر، نگاه جامعه به معلمان بیشتر به مسائل حقوقی و معیشتی آنان معطوف شده است تا جنبه‌های آموزشی و حرفه‌ای. متأسفانه، در بسیاری از موارد، تمرکز بر همسان‌سازی حقوق معلمان با سایر اقشار جامعه و بهبود شرایط معیشتی آنان موجب شده است که ارتقای کیفیت آموزش و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان به فراموشی سپرده شود. در حالی که، یکی از مهم‌ترین اهداف این صنف باید ارتقاء سطح آموزش و پرورش و بهبود شرایط آموزشی کشور باشد، توجه به مسائل حقوقی بیش از حد مورد توجه قرار گرفته است. این در حالی است که بهبود مهارت‌های آموزشی، استفاده از روش‌های نوین تدریس، و ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای معلمان می‌تواند تاثیرات چشم‌گیری بر روند پیشرفت نظام آموزشی داشته باشد.

در کنار این مسائل، برخی اقدامات در جهت بهبود وضعیت آموزشی در حال انجام است. به عنوان مثال، تلاش می‌شود تا از ابزار‌های نوین مانند هوش مصنوعی در فرآیند تدریس استفاده شود. معلمان در برخی مدارس در حال گذراندن دوره‌های آموزشی در این حوزه هستند تا بتوانند از این تکنولوژی‌های پیشرفته در تدریس خود بهره ببرند. این اقدامات به نوبه خود به بهبود کیفیت آموزش و فرآیند یادگیری کمک خواهد کرد و به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در محیطی به‌روز و شاداب رشد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات