ابتدا بفرمایید حوزه فعالیت شرکت هیپوشاپ، چه محصولاتی را شامل میشود؟
این شرکت در زمینه واردات محصولات و ابزارهای ورزشی فعال است. نمونهای از این کالاها، محصولات ورزشی و ابزارهای مرتبط با سلامت هستند؛ مانند ساعتهای هوشمند یا دوربینهای ورزشی که علاوه بر ایجاد هیجان، افراد را به ورزش و حضور در طبیعت ترغیب میکنند و در نهایت به ارتقای سلامت جامعه کمک مینمایند. این ابزارها میتوانند هزینههای درمانی را در بلندمدت کاهش دهند، زیرا فردی که سبک زندگی سالم دارد، قطعا کمتر به خدمات پزشکی نیاز پیدا میکند.
اخیراً نام «هیپو شاپ» و دستبندهای خاص شما زیاد شنیده میشود. ایده عرضه چنین محصولی چگونه شکل گرفت؟
این شرکت محصولی طراحی و عرضه کرده است که از نظر ما یکی از متفاوتترین و محبوبترین محصولات حال حاضر در ایران به شمار میرود. این ادعا را تنها از روی احساس نمیگوییم، بلکه بازخورد مخاطبان و آمار بازدیدها مؤید آن میباشد؛ تنها در مدت کمتر از دو سال، محتوای مربوط به دستبندهای هوشمند بیش از ده میلیون بازدید در فضای مجازی داشته است. در واقع ایده اولیه عرضه این دستبند از توجه به سلامت ارتباط عاطفی سرچشمه گرفت.
کارکرد این دستبند هوشمند تزئینی دقیقاً به چه نحو است؟
همانطور که ما همیشه بر موضوع «سلامت جسم» تمرکز داشتیم، تصمیم گرفتیم بخش نادیدهی آن، یعنی به «ارتباط عاطفی افراد» نیز توجه نماییم. محصول ما یک هدیهی خاص و هوشمند است که نوعی دستبند ارتباطی دوطرفه به شمار میآید. هر دستبند بهصورت یک جفت طراحی شده است. وقتی یکی از دو نفر دستبند خود را لمس میکند، دستبند نفر مقابل، در هر نقطهای از دنیا که باشد، واکنش نشان میدهد. در واقع، وقتی فردی این دستبند را برای شخص دیگری تهیه میکند، ارتباطی دائمی میان آن دو برقرار میشود. با لمس دستبند، فرکانسی برای فرد مقابل ارسال میشود؛ موقعیت جغرافیایی هیچ اهمیتی ندارد، حتی اگر طرف مقابل در خارج از کشور باشد، این ارتباط برقرار خواهد شد.
بفرمایید طراحی این دستبندهای تزئینی بر چه مبنایی انجام شده است؟
این هدیه تنها یک هدیهی لحظهای نیست، بلکه پل ارتباطی عاطفی دائمی بین دو نفر و یا اعضای خانواده با یکدیگر است که با هر لمس تکرار میشود و حس حضور را زنده نگه میدارد. از نظر روانشناسی، این کار به بهبود روابط عاطفی و سلامت روحی زوجها و اعضای خانواده، دختر و مادر و یا خواهر و برادر بسیار کمک میکند.
در طرحهایی که روی دستبندها استفاده شده، نمادهایی مانند ماه، خورشید، ستاره، کوه و دریا وجود دارد. مثلاً کوه بهعنوان نماد پایداری و دریا که یادآور آرامش است. همانطور که گفتم این مدلها بهصورت ستهای زوج و یا دوتایی تولید میشوند.
محصولات شما از نظر کیفیت ساخت، چه مشخصهها و ویژگیهایی دارند؟
از نظر کیفیت ساخت، این دستبندها از برند جهانی totwoo (توتو) هستند که در حوزهی پوشیدنیهای هوشمند شهرت بالایی دارند. این محصولات با فناوری پیشرفته و کیفیت بسیار بالا ساخته شدهاند، در برابر خرابی مقاوم هستند و با هر بار شارژ، بین ۳ تا ۵ روز قابل استفاده میباشند.
در حال حاضر محدوده قیمتی دستبندهای هوشمند تزئینی چه میزان است؟
برخی مدلها دارای روکش طلا و سنگهای قیمتی متنوع هستند؛ به همین دلیل قیمتها بسته به نوع طرح و متریال، بین ۵ تا ۱۱ میلیون تومان متغیر میباشد. نکتهی مهم این است که ما به عنوان یکی از اولین واردکنندگان رسمی این محصول در ایران، از شرکت تولیدکننده دارای تخفیف ویژه و قیمت همکاری مستقیم، میباشیم. به همین دلیل قیمت عرضهی ما حدود نصف قیمت جهانی است. برای مقایسه، همین مدلها در سایت آمازون حدود دو برابر قیمت فعلی ما فروخته میشوند.
اشاره داشتید به قیمت مناسب این محصولات، لطفاً از نحوه ارسال و پشتیبانی آن نیز بگویید که به چه نحو صورت میپذیرد؟
از نظر توزیع و ارسال نیز سیستم بسیار سریع و منظم در نظر گرفته شده است. دفتر اصلی ما در شیراز قرار دارد، اما ارسال برای سراسر کشور مستقیم و بدون واسطه انجام میشود. برای تهران و کرج ارسال یکروزه داریم و مشتریان میتوانند میان چند گزینهی ارسال از یک تا سهروزه را انتخاب نمایند. تلاش ما این است که تجربه خرید هم بهاندازه خود محصول، حس خوب و اطمینان بخشی ایجاد کند.
همچنین برای علاقهمندان به همکاری، امکان دریافت نمایندگی و شرایط ویژهی همکاری فراهم است. بسیاری از فروشگاهها و پیجهای همکار در مدت کوتاهی توانستهاند با فروش این محصول، میزان بازدید و دنبالکنندگان خود را چند برابر کنند. از آنجا که این محصول توجه زیادی جلب میکند، موجب رونق چشمگیر صفحات و فروش آنلاین همکاران نیز میگردد.
علاوه بر دستبند، شما یک اپلیکیشن هم دارید، کارکرد این اپلیکیشن چگونه است؟
اپلیکیشن اختصاصی ما totwoo App نام دارد. این برنامه فضایی خصوصی میان زوجها و یا اعضای خانواده ایجاد میکند. محیطی امن و ساده که در آن میتوانند عکس، پیام یا ویدئو برای هم بفرستند. رنگها و نمادهای درون برنامه مفاهیم خاص خود را دارند. مثلاً رنگ سبز حس آرامش و صمیمیت را انتقال میدهد. در واقع totwoo App همان زبان عاطفی دستبند را به فضای دیجیتال میآورد. این نمادها کمک میکنند رابطه اعضای خانواده همیشه تازگی و پویایی خودش را حفظ نماید و مرتب به یاد همدیگر باشند.
با توجه به فعالیت شرکت شما در عرصه واردات محصولات ورزشی و ابزارهای سلامت، توضیح دهید با چه مشکلات و چالشهایی در این زمینه مواجه هستید؟
در کل بخش واردات با مشکلات متعددی روبهروست. هزینههای بالا، زمان طولانی برای تأمین کالا و نیاز به سرمایهگذاری سنگین از جمله موانعی هستند که فعالیت در این حوزه را دشوار میسازند. مباحثی که باعث کاهش امکان فروش و کند شدن گردش مالی میشود و رقابت با شرکتهای قدیمیتر و جاافتاده را سختتر میکند. با این حال، واردات برای هر کشوری ضرورتی اجتنابناپذیر است. هیچ کشوری قادر نیست تمامی نیازهای خود را بهطور کامل در داخل تأمین نماید.
نشانی: شیراز- چهارراه سینما سعدی- پاساژ رستگار- طبقه اول- فروشگاه هیپوشاپ
نام اپلیکیشن: «totwoo App»
سایت شرکت:
صفحات رسمی در شبکههای اجتماعی:
totwoo_hippo
hippo.shop۱
شماره تماس:
آقای راهی:
۰۹۱۲۹۱۷۸۳۴۷
خانم جهانگیری:
۰۹۱۲۰۸۲۲۱۵۱
در مصاحبه با منصوره کریمی، مدیر باشگاه، بازتاب داده شد:
حسین طالبی حقه، متخصص علوم کامپیوتر و بنیانگذار ایده های تحولآفرین:
طی گفتگو با مدیران توسعهگرا و کارآفرین شرکت، تبیین شد:
طی گفتوگوی اختصاصی با مهندس علیرضا رحیمدل، مدیر و مالک برند، جلوه کرد: