رسول عزیزی، مدیر و محمد صادقی، مدیر فنی شرکت خانه هوشمند نیوساد:

یکی از مزایای با اهمیت هوشمندسازی، حفظ انرژی است

افتخار این را داشتیم تا با دو تن از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با رسول عزیزی، مدیر و محمد صادقی، مدیر فنی شرکت خانه هوشمند نیوساد، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با دو تن از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با رسول عزیزی، مدیر و محمد صادقی، مدیر فنی شرکت خانه هوشمند نیوساد، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۱۲۰۱

رسول عزیزی: بحث هوشمند سازی بسیار گسترده است. چندین سال است در کشور ما نیز این مسأله باب شده و رونق گرفته و در پی آن، امکانات بسیار خوبی برایمان فراهم شده است. از جمله مزایای این فناوری، حفظ انرژی است که در ایران بسیار اهمیت دارد. شما با کمک این تکنولوژی، کنترل کامل مجموعه حتی خانه خود را در اختیار می‌گیرید. این فناوری شامل هر چیزی که قابلیت کنترل از راه دور را داشته باشد، می‌شود.
در حال حاضر مبحث هوشمندسازی کردن، به این سطح رسیده که در داخل منزل به صورت گفتاری هم باشد. از طریق درگاه‌های مختلف این دسترسی‌ها و دستیار‌های صوتی را در اختیار داریم و به این صورت کاملا می‌توانیم کنترل خانه را به صورت گفتاری داشته باشیم.
این قابلیت در خانه‌های قدیمی هم قابل اجرا است، اما پروتکل‌های آن متفاوت است. در هر صورت اماکن قدیمی و جدید، می‌توان این قابلیت‌ها را دارند. ولی بهتر است که این امکانات و تکنولوژی را در خانه‌های نوساز پیاده سازی کنیم. به دلیل اینکه می‌توانیم امکانات بیشتری به آن‌ها ارائه کنیم. بزرگترین مسئله‌ای که بحث هوشمند سازی خانه دارد زیرساخت‌های آن می‌باشد که تقریبا بخش مهمی از کار ما است.
زمانی که این زیرساخت‌ها با نقشه و فعالیت‌های مناسب اجرا شود، می‌تواند درصد امکانات و کیفیت را افزایش داده و همچنین هزینه‌های مصرف کننده را کاهش دهد.
از مهم‌ترین مشکلات در این حوزه، می‌توان به لوکس بودن این تجهیزات اشاره کرد. عمدتا تجهیزات لوکسی، وارد کشور نمی‌شود. نماینده‌های مختلف دنیا، نمی‌توانند وارد کشور شوند و دسترسی سختی به محصولات استاندارد دنیا داریم. به همین جهت، با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.
شرکت‌های داخلی هستند که در این زمینه تلاش می‌کنند. اما این موضوع باید پذیرفته شود که شرکت‌های داخلی نمی‌توانند به سطح شرکت‌های خارجی برسند. چون دانش ما در این زمینه کم بوده و تجهیزات لازم را در اختیار نداریم.
این صنعت در دنیا حدود هفتاد سال قدمت دارد. اما در کشور ما تقریبا ۲۰سال است که از آن استفاده می‌شود. در ده سال گذشته، متریال بهتر و استانداردتری استفاده شده است.
در حال حاضر در استان البرز حدود ۱۵تا ۲۰ درصد از افراد در ساختمان‌های خود از این تجهیزات استفاده می‌کنند. اما به تازگی استقبال از این صنعت بیشتر شده است. در گذشته آسانسور یکی از انتخاب‌های ساختمان بود، ولی در حال حاضر یکی از ضرورت‌ها می‌باشد. این امر در هوشمند سازی نیز کاملا محسوس است. یعنی استفاده از تکنولوژی هوشمندسازی در حال حاضر یکی از انتخاب‌ها محسوب می‌شود، اما در آینده یکی از ضروریات خواهد بود.
از نظر کیفیت و پروتکل انواع مختلفی در دنیا وجود دارد. این صنعت به سرعت رشد پیدا می‌کند. شاید در آینده، زمانی که کلیه امکانات رو به افزایش می‌رود، مشکلاتی نیز در دنیا ایجاد کند. اساتید بزرگ دنیا که بنیان گذار هوش مصنوعی هستند، در این خصوص دربا تذکراتی می‌دهند و از خطرات یا مضرات آن، مردم را آگاه می‌کنند.
محمد صادقی: یکی از چالش‌های مهمی که در صنعت هوشمندسازی داریم، نبود اتحادیه و صنف مشخص است. شاید بتوانیم زیر مجموعه کامپیوتر و الکترونیک باشیم. البته چنین موضوعی برای این گروه تعریف نشده. است. هنگام ثبت در اتحادیه ها، به اسم شرکت‌هایی که تجهیزات امنیتی کار می‌کنند، تعریف و ثبت فعالیت می‌کنیم. در این زمینه همکاران ما تلاش‌هایی کردند، اما به نتیجه نرسیدند. این موضوع برای ارائه دهنده و دریافت کننده خدمات مشکل ساز است.
فقدان اتحادیه می‌تواند مشکلاتی از قبیل عدم ارائه خدمات و گران فروشی و حتی عدم پرداخت را به دنبال داشته باشد. ضروری است با همکاری افراد، اقداماتی برای ایجاد اتحادیه‌ای مناسب جهت شاغلین این حوزه انجام شود. با کمک اتحادیه نیز استاندارد‌های مورد نیاز تعیین گردد.
در این صنعت، هر فردی که بازاریابی بهتری دارد، پیرو آن فروش را در اختیار می‌گیرد و در این امر موفق‌تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات