رییس حوزه هنری استان البرز خبر داد؛

درخشش گروه‌های البرزی در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

رییس حوزه هنری استان البرز از درخشش دو گروه البرزی در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: نمایش‌های ایران و زنان مقاوم خوش درخشیدند.
رییس حوزه هنری استان البرز از درخشش دو گروه البرزی در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: نمایش‌های ایران و زنان مقاوم خوش درخشیدند.
کد خبر: ۱۶۹۸

به گزارش جام جم البرز: "محمد مهرابی" صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد در جوار امامزاده عبدالله (ع) برگزار شد و دو نماینده از استان البرز نیز در آن حضور داشتند.

وی با اشاره به بازبینی ۱۸۰ اثر به صورت نسخه تصویری و ۴۲ اثر به صورت حضوری در این جشنواره و با بیان اینکه در نهایت ۱۴ اثر به مرحله نهایی راه یافتند، مطرح کرد: نمایش «زنان مقاوم» به کارگردانی مرضیه ذاکری و نمایش «ایران» به کارگردانی شایان فلاحیان از استان البرز نیز به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

مهرابی بیان کرد: در بخش بازیگری زن این جشنواره، محیا جهانگیری و هستی امانی برای بازی در نمایش زنان مقاوم مورد تقدیر قرار گرفتند و جایزه بهترین کارگردانی این جشنواره نیز با اهدای دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی به شایان فلاحیان برای نمایش ایران رسید و این نمایش در زمره یکی از پنج نمایش برتر جشنواره قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری استان البرز بیان کرد: همچنین رتبه دوم به صورت مشترک با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش زنان مقاوم به کارگردانی مرضیه اکبری رسید. در بخش نمایشنامه نویسی احسان فلاحیان از استان البرز برای نمایش ایران با دریافت دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی به عنوان رتبه اول معرفی شد.

وی با بیان اینکه در بخش جایزه ویژه استاد فرج الله سلحشور نیز سردیس وی و جایزه نقدی به نمایش ایران از استان البرز رسید، اظهار کرد: عناوین و افتخارات کسب شده در این جشنواره ماحصل فعالیت حدوداً دو ساله در راستای فعال سازی و سازماندهی و آموزش گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بود.

مهرابی گفت: گروه‌های جدیدی در این زمینه شناسایی شده‌اند و برنامه‌های آموزشی خوبی برای سال جاری برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم تا از این طریق اتفاقات بهتری رقم بخورد و بچه‌های پای کار و متخصص مسجد بتوانند در جشنواره‌های دیگری در سطوح بالاتر در حوزه‌های تئاتر و سینما خوش بدرخشند و نسل نوی انقلاب سردمدار این عرصه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات