سمیه فیض آبادی، مدیر آموزشگاه مراقبت و زیبایی ققنوس طلایی:

تداخل صنفی سالن های زیبایی و آموزشگاه ها موجب اختلال در فعالیت آنها شده است

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با سمیه فیض آبادی، مدیر آموزشگاه مراقبت و زیبایی ققنوس طلایی، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با سمیه فیض آبادی، مدیر آموزشگاه مراقبت و زیبایی ققنوس طلایی، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۲۰۷۹

بزرگترین مشکل در حیطه کار ما این است که موازی با آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی، آرایشگاه‌ها نیز فعالیت دارند. متاسفانه سالن زیبایی هم وارد حوزه آموزش گردیده اند و نرخ شهریه آن‌ها بالاتر از تعرفه سازمان فنی و حرفه‌ای است. این در حالی است که حتی به هنرجویان خود مدرک نیز ارائه نمی‌دهند. موضوع فوق الذکر، یک معضل بزرگ می‌باشد و بنده همواره در نشست‌هایی که با همکاران مجرب در این حوزه داشته ام شاهد ناراحتی‌های آنان در این خصوص بوده ام. البته لازم است ذکر شود که در این میان آموزشگاه‌هایی نیزهستند که خدمات ارائه می‌دهند. در مجموع تداخل صنفی برای هر دو گروه موجب اختلال در روند فعالیت آن‌ها شده است. موضوع حائز اهمیت این است که متاسفانه در این زمینه هیچ گونه نظارت و رسیدگی صورت نمی‌پذیرد.
از دیدگاه اینجانب، چنانچه بانویی که در آرایشگاه آموزش می‌دهد، به عنوان مربی به آموزشگاه داران، خدمات آموزشی ارائه دهد و این موضوع را به اطلاع هنرجویان خود نیز برساند، بسیار زیبنده‌تر خواهد بود، چرا که هم از همکار خود حمایت کرده است و هم موجب ارتقاء و ارزشمندی فعالیت خود می‌شود. ولی متاسفانه همکاران عزیز، این موضوع را رعایت نمی‌کنند.
مشکل بعدی ما، تعرفه‌های فنی و حرفه‌ای است، چون در طول سال قیمت‌ها به صورت نجومی افزایش می‌یابد، ولی تعرفه‌ها همچنان ثابت است، با توجه به مخارجی همچون هزینه مربی که نیازمند درصد می‌باشد و همچنین آموزشگاه که مخارج بالایی دارد، این نوع فعالیت، برای ما صرفه اقتصادی ندارد، چرا که برای هنر نمی‌توانیم، قیمت گذاری کنیم.
کتاب‌های آموزشی، یکی دیگر از چالش‌های ما می‌باشد. هنرجویان باید در آزمون‌ها شرکت کنند. متاسفانه کلیه کتب، تالیف یک شخص است، این در حالی است که یک فرد به تنهایی نمی‌تواند در چند لاین، تخصص و آگاهی لازم را داشته باشد. زمانی که کتاب را به هنرجو معرفی می‌کنیم، متاسفانه در آزمون، سوال خارج از کتاب وجود دارد. بسیاری از آموزش‌های مربوط به حوزه آرایشی و بهداشتی، در دنیا منسوخ شده است، اما همچنان در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای از آن‌ها استفاده می‌شود. باید منابع و روش‌های آموزشی، به روز رسانی شود. به نظر بنده، صحیح نیست که تنها مدرک گرایی در آموزش حائز اهمیت باشد و از سوی دیگر، یک مدرک باید دارای بار هنری باشد. همچنین باید کلیه لاین‌ها در کتاب به صورت تخصصی نگاشته شود و نویسنده می‌بایست به علوم این حیطه مسلط باشد.
در واقع ما گاهی دچار زیان و خسران مالی می‌شویم، چرا که تمایل داریم، مربیان حرفه‌ای و کاربلد را استخدام کنیم تا در عمل، کاری شایسته به هنرجویان ارائه دهیم. بسیار با اهمیت است که افراد، سعی کنند اگر به شغلی علاقه‌مند هستند، وارد آن حیطه کاری شوند.
رسانه، بخش اعظم هر فعالیتی است. در امر اطلاع رسانی، تبلیغات و فرهنگسازی، قطعا از رسانه تا دنیای مجازی و سایر امور، می‌توانند کمک کننده باشند.

newsQrCode
برچسب ها: سمیه فیض آبادی
ارسال نظرات