محمود ندیمی، مدیریت قنادی ماه السلطنه تاکید کرد:

ضرورت اختصاص یارانه به صنعت قنادی، جهت ارتقاء کیفیت محصولات

افتخار این را داشتیم تا با یکی ازمدیران توانمند کشورمان گفت‌وگویی اختصاصی داشته باشیم . توجه شما را به مصاحبه با محمود ندیمی، مدیریت قنادی ماه السلطنه جلب می‌کنیم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی ازمدیران توانمند کشورمان گفت‌وگویی اختصاصی داشته باشیم . توجه شما را به مصاحبه با محمود ندیمی، مدیریت قنادی ماه السلطنه جلب می‌کنیم:
کد خبر: ۸۷۷۴

پیشنهاد‌هایی که می‌توانید به مسئولین اجرایی یا روسای اتحادیه‌ها برای توسعه صنعت قنادی در استان قزوین یا حتی در سطح کشور ارائه کنید چیست؟

اگر قرار بود یکی از مسئولین مرتبط باشم، مطمئناً اول از همه باید به این صنعت یارانه‌هایی اختصاص داده شود تا واحد‌های تولیدی بتوانند کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند و قیمت تمام‌شده را در حد امکان کنترل کنند. این امر موجب رضایت مشتریان می‌شود و کمک می‌کند که بتوان خدمات بهتری به جامعه عرضه کرد. چرا که هدف قنادی‌ها شیرین کردن کام مردم است و چه بهتر اگر این شیرینی با کیفیت بالا همراه باشد.

چالش‌های اصلی شما در صنعت قنادی چیست وچه تدابیری برای مواجهه با این چالش‌ها اندیشیده‌اید؟

مشکل عمده‌ای که ما با آن رو‌به‌رو هستیم، عدم تطابق میان نرخ‌نامه‌های اولیه صادر شده توسط اتحادیه‌ها و قیمت مواد اولیه در طول سال است. طی سال ممکن است چندین بار قیمت مواد اولیه مانند آرد، شکر و روغن افزایش پیدا کند، اما نرخ‌های رسمی تغییری نکنند، این باعث می‌شود بسیاری از همکاران برای کاهش هزینه‌های خود از مواد اولیه بی‌کیفیت‌تر استفاده کنند. متاسفانه این مسئله گاهی منجر به ارائه محصولاتی می‌شود که بدون افزایش کیفیت تنها نام درجه یک را یدک می‌کشند.

به نظر شما صنعت قنادی چه تاثیری بر جامعه می‌تواند داشته باشد؟

قنادان نقش بزرگی در ایجاد شادی و رنگ بخشیدن به مراسم مختلف جامعه ایفا می‌کنند؛ مراسم‌هایی، چون عروسی، تولد و دیگر جشن‌ها که در آنها شیرینی‌های باکیفیت نقشی کلیدی دارند. بنابراین، زمینه‌ساز رشد این صنعت، کمک به ارتقای روحیه جامعه نیز خواهد بود. در واقع قنادی می‌تواند به تحکیم مناسبات اجتماعی و حس همبستگی در جامعه کمک کند.

شما تجربه بازدید از قنادی‌های خارج از کشور را هم داشته‌اید. نظرتان درباره عملکرد آنها در مقایسه با ما چیست؟

بله، من در چند کشور فرصت بازدید از قنادی‌ها را داشتم و باید بگویم هرچند آنها نیز پیشرفت دارند، اما ما می‌توانیم از لحاظ کیفیت و نوآوری بسیار جلوتر از آنها باشیم. البته، بزرگ‌ترین مانع ما هزینه‌های بالای تولید، ضعف در تجهیزات پیشرفته، و فقدان حمایت کافی است. بسیاری از قنادان با حداقل امکانات شروع به کار می‌کنند و همین متأسفانه مانع از رقابت جدی ما با سایر کشور‌ها می‌شود. اگر دولت یا اتحادیه‌ها تسهیلات ویژه‌ای برای این صنعت فراهم کنند و ابزار‌های مدرن‌تر در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند، قطعاً شاهد پیشرفت قابل‌توجهی خواهیم بود.

نقش رسانه‌ها و فضای مجازی را در حمایت و معرفی قنادان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فضای مجازی و رسانه‌ها، ابزار بسیار مهمی برای تبلیغات و معرفی محصولات قنادان شده‌اند. در استان قزوین شخصاً شاهد بوده‌ام، افرادی که ابتدا با محصولات ما آشنا شدند، کیفیت بالا و ماندگاری محصولات را دیده‌اند، سپس اعتماد کردند و ادامه داده‌اند. استفاده هوشمندانه از شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام فرصت خوبی برای نمایش توانمندی‌های قنادان است؛ چرا که مشتری از طریق دیدن نمونه کار‌ها بیشتر اعتماد کرده و جذب می‌شود.

درپایان آیا نکته یا پیام خاصی وجود دارد که مایل به بیان آن باشید؟

مسأله دیگر که باید توجه کنیم، ماندگاری و کیفیت مواد خوراکی ارائه‌شده است. بدن انسان، حساس‌ترین میزبان این مواد غذایی است، از این رو بهره‌گیری از بهترین مواد اولیه، اهمیت حیاتی دارد. همچنین، اگر قیمت مواد اولیه در طول سال ثبات داشته باشد و با نوسانات کمتری مواجه شویم، قطعاً تولیدکنندگان، تلاش بیشتری برای ارتقای کیفیت محصولات خود خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات