طی گفتگویی اختصاصی با مسعود صالحی خیاوی ، مدیرعامل تبیین شد:

فرآیند خلاقیت در شرکت البرز ترانسکو

مباحث نوآوری و خلاقیت در شرکت ترانسکو البرز، ویترین زیبایی در کمک به اقتصاد کشور است، این پروسه با مدیریت مسعود صالحی خیاوی، مجموعه ای کم نظیر را در زمره بهترین و پیشروترین شرکت های صنعتی البرز قرار می دهد‌. به طور یقین شرکتی که توانسته با عرضه محصولات درجه یک و نوآوری  در فرآیندهای فنی و تکنیکی مانع ورود کالاهای مشابه خارجی شود مورد تقدیر و تحسین است. مساعدت در عدم خروج ارز کشور و توانایی وافر در اداره شرکت، بهانه ای شد تا از این مدیر خوشفکر و تحصیلکرده جهت مصاحبه ای ویژه دعوت نماییم که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:
مباحث نوآوری و خلاقیت در شرکت ترانسکو البرز، ویترین زیبایی در کمک به اقتصاد کشور است، این پروسه با مدیریت مسعود صالحی خیاوی، مجموعه ای کم نظیر را در زمره بهترین و پیشروترین شرکت های صنعتی البرز قرار می دهد‌. به طور یقین شرکتی که توانسته با عرضه محصولات درجه یک و نوآوری در فرآیندهای فنی و تکنیکی مانع ورود کالاهای مشابه خارجی شود مورد تقدیر و تحسین است. مساعدت در عدم خروج ارز کشور و توانایی وافر در اداره شرکت، بهانه ای شد تا از این مدیر خوشفکر و تحصیلکرده جهت مصاحبه ای ویژه دعوت نماییم که ماحصل آن را در ذیل می خوانید:
کد خبر: ۲۳۰۵

در ابتدا تحصیلات خود، سال تأسیس و رزومه شرکت را بیان کنید.
هم اکنون در حال تحصیل در رشته DBA دانشگاه تهران هستم. (دکتری مدیریت کسب و کار)
شرکت البرز ترانسکو، مجموعه‌ای است که بعنوان مدیر عامل در آن فعالیت دارم. عمده فعالیت این شرکت شامل فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات برق اضطراری و تجهیزات تثبیت کننده برق (ترانس، استابلایزر، یو. پی. اس و ژنراتور) می‌باشد. بیش از ۱۵ سال است که وارد این حوزه شده ایم و در تداوم تلاش هایمان نمایندگی تعدادی از برند‌های برتر در ایران را بر عهده گرفته ایم. به این ترتیب می‌توان گفت به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در این عرصه شناخته شده هستیم.
ورود شما به این عرصه چگونه بود و چرا این حوزه کاری را انتخاب نمودید.
بنده به صورت خیلی اتفاقی وارد این حوزه شدم. به واسطه یکی از دوستان که در این حیطه فعالیت می‌کردند پیشنهاد کار داده شد و من نیز بعد از بررسی پذیرفتم. در واقع این حوزه یک عرصه شغلی بسیار تخصصی است. از سوی دیگر به عنوان یک نیاز جدی در جامعه مطرح بود. از آنجایی که کشور در حال توسعه و پیشرفت است، خلاء در حوزه تجهیزات برقی وجود داشته و دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتم وارد این عرصه شوم. البته من از دوران کودکی به حوزه برق علاقه داشتم که مسلما برای قبول و انجام این کار بدون تاثیر نبوده است.
در خصوص مخاطبین و مشتریان شرکت توضیح فرمایید.
مشتریان شرکت ما دو دسته هستند، دسته اول خانگی و مسکونی، دسته دوم صنعتی و تجاری. یک دسته افرادی که تجهیزات برقی منزل شان آسیب دیده است؛ بنابراین دستگاه‌های تثبیت ولتاژ و دستگاه‌های محافظ خانگی را تهیه می‌کنند.
دسته بعدی شرکت‌ها، کارخانجات و کارگاه‌هایی هستند که مشکل افت ولتاژ و نوسان برق دارند، همچنین برای برخورداری از برق پایدار در مواقع قطعی برق، نیاز مبرم به یو پی اس دارند.
تفاوت تجهیزات و دستگاه‌هایی که شرکت شما عرضه می‌کند نسبت به دیگر دستگاه‌ها چیست؟
دستگاه‌هایی که شرکت البرز ترانسکو عرضه می‌کند گارانتی تست و تعویض دارند. در واقع ما جزء معدود شرکت‌ها درایران هستیم که گارانتی تست و تعویض به مشتریان ارائه می‌دهند. این دستگاه‌ها از یک هفته تا یک ماه دارای گارانتی تعویض می‌باشند. بدون هیچ ضرر و زیانی دستگاه‌ها تعویض می‌شوند و در صورت نارضایتی خریدار تعویض می‌گردند.
یکی دیگر از ویژگی‌های شرکت این است که از صفر تا صد کار که شامل نصب تا راه اندازی و گارانتی می‌شود، توسط مجموعه انجام می‌پذیرد. در صورت ایجاد مشکل، فقط با یک تماس خریدار، دستگاه به کارخانه ارجاع داده شده و بعد از رفع اشکال به مشتری تحویل داده می‌شود.
از دیگر تولیدات این شرکت می‌توان به ژنراتور‌های پایه گازسوز اشاره کرد که توان بالایی داشته و نیاز برقی چندین ویلا و کارگاه را تامین می‌نماید. با توجه به گازسوز بودن، مصرف پایینی داشته و همچنین صدای بسیار کم نیز تولید می‌کند، هم اکنون این محصول برای مناطقی که از نعمت برق بی بهره هستند معجزه‌ای است که دانش تولید آن در دستان ماست.
اشارات جالبی به خدمات ممتاز شرکت داشتید؛ باتوجه به این ویژگی‌ها در مورد عامل مهم خلاقیت در کار توضیح دهید.
به طور کلی در بازار ایران و دنیا داشتن خلاقیت، عامل نخست در کسب و کار محسوب می‌شود. یکسری روش‌ها در بخش فروش و خدمات پس از فروش ارائه می‌نماییم که منحصر به فرد است. ما تنها دستگاهی در ایران را داریم که دقت ولتاژ خروجی آن یک ولت است، البته نمونه خارجی آن هم وجود دارد که با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسد. در صورتی که این تولیدات، بومی و دانش بنیان است و به اقتصاد کشور کمک شا‌یانی کرده است. نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش این شرکت از سال ۱۳۹۹ در اختیار شرکت البرز ترانسکو می‌باشد.
لازم به ذکر است قیمت دستگاه خارجی ۴ برابر این قیمت عرضه می‌شود. این دستگاه برای اکثر شرکت‌های بزرگ واقع در کرج و تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در گذشته به دلیل اینکه دانش و تعمیر این دستگاه‌ها وجود نداشت، از کشور چین و با قیمت بالا تهیه می‌گردید که برای ورود به ایران و دریافت آن باید یک زمان طولانی صبر می‌کردیم. در حال حاضر ما مشاور و نماینده شرکت در استان البرز هستیم.
از برنامه‌های آینده و توسعه فعالیت خود بگویید.
برای برنامه‌های آتی تصمیم بر این است که سه فاز این دستگاه‌ها را که مربوط به کارخانه‌ها و شرکت‌ها می‌شود به صورت گسترده معرفی نماییم. قطع به یقین درصورتیکه مدیران شرکت‌ها دریابند این دستگاه در ایران تولید می‌شود به دنبال تهیه برند‌های خارجی یا مونتاژ داخلی نخواهند رفت، زیرا اکثر این دستگاه‌ها از کشور چین وارد و در داخل مونتاژ می‌شود.
به عنوان یک فرد موفق در این حیطه چه توصیه‌ای به جوانان دارید؟
نسل جدید از لحاظ هوش و استعداد نسبت به دوره‌ای که ما بودیم بسیار به روز و پیشتاز هستند. این جوانان باید در کسب دانش تلاش نمایند و بهترین خودشان باشند.

آدرس: شهرک صنفی و صنعتی البرز – خیابان صنعت - خیابان خیام ۴ – دفتر مرکزی و فروشگاه شرکت البرز ترانسکو
شماره‌های تماس: ۰۲۶۳۴۲۱۷۰۰۰،
۰۲۶۳۴۰۰۵۵۰۰
وب سایت:
https://alborztransco.com

 

newsQrCode
ارسال نظرات