الکترونیکی شدن درخواست‌های مقرری بیمه بیکاری

جانشین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: درخواست‌های بیمه بیکاری به صورت کاملا الکترونیکی انجام می شود.
جانشین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: درخواست‌های بیمه بیکاری به صورت کاملا الکترونیکی انجام می شود.
کد خبر: ۲۵۵۰

به گزارش جام جم البرز: "شیروانی " با بیان اینکه درخواست‌های بیمه بیکاری بصورت کاملا الکترونیکی در بستر prkar.mcs.gov.ir انجام می‌شود گفت: متقاضیان باید با احراز هویت از طریق مراجعه حضوری به کاریابی‌های غیر دولتی منتخب بیمه بیکاری یا دفاتر پیشخوان دولت و یا بصورت آنلاین از طریق سامانه جامع روابط کار به نشانی الکترونیکی prkar.mcs.gov.ir و سپس دریافت نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک اقدام کنند.
وی گفت: متقاضیان باید در مرحله نخست مدارک مربوط شامل کارت پایان خدمت یا معافیت ویژه آقایان، آخرین مدرک تحصیلی، مدارک فنی و حرفه‌ای و قرارداد یک سال آخر و همچنین نامه عدم نیاز از کارفرما را تهیه و سپس در سامانه جامع روابط کار بارگذاری کنند.
وی افزود: متقاضیان فقط ۳۰ روز مهلت ثبت دادخواست و درخواست مقرری بیمه بیکاری از روز اخراج از محل کار یا اتمام کار را دارند و چنانچه از تاریخ ثبت درخواست تا تاریخ بیکاری بیشتر از ۳۰ روز گذشته باشد باید رأی هیأت حل اختلاف اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی محل کارگاه خود را برای موجه نمودن تأخیر بیش از ۳۰ روز در قسمت مربوطه بارگذاری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات