مهدی کرابی، مدیر مجموعه مهندسی حیات سبز فردا :

کنترل سلامت جامعه باید به صورت یک قانون در آید

روزنامه جام جم البرز با مهدی کرابی، مدیر مجموعه مهندسی حیات سبز فردا، گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید :
روزنامه جام جم البرز با مهدی کرابی، مدیر مجموعه مهندسی حیات سبز فردا، گفتگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می خوانید :
کد خبر: ۲۵۵۳

سلامتی نیروی کار که رکن تولید است، بسیار اهمیت دارد. بهبود و کنترل سلامت جامعه، باید به صورت یک قانون در آید، برای اینکه ما بتوانیم به یک راهکار صحیح برسیم، باید درک نماییم که نیروی کار در محیط، با چه عوامل زیان آوری مواجه می‌باشند، این عوامل به چند فاکتور عوامل فیزیکی، صدا، روشنایی، ارتعاش، میدان الکترو مغناطیس است. صدا ممکن است باعث کاهش شنوایی گردد. عوامل شیمیایی، گاز‌ها و بخار‌ها نیز باعث مشکلات زیادی در سلامت می‌شوند. باید به وضعیت ارگونومی فرد، در هنگام کار دقت شود تا دچار مشکلات استخوانی نشود و استرس‌های شغلی باعث می‌شود فرد دچار مشکلات روحی فراوانی گردد.
معضل بعدی، مربوط به تحریم است و، چون تجهیزات ما خارجی هستند، باعث مشکلات زیادی می‌شویم. خوشبختانه خیلی از همکاران ما، به روش مهندسی معکوس این دستگاه‌ها را در کشور تولید می‌کنند، که هم پشتیبانی دارد، هم قطعات، راحت در کشور پیدا می‌شود. هر کارگاهی باید سالی یک بار، پایش شود تا مشکلات آن بررسی گردد. باید در فاصله زمانی مناسب برای تمام شرکت ها، اعلام شود که از این طرح برای حفظ سلامتی کارگران اجرا شده و باید همه صنایع، تحت پوشش قرار گیرند و سلامتی نیروی کار، مهم باشد. باید ارگان‌های دولتی، مالیات و بیمه به ما نگاه اقتصادی ننموده و از ما حمایت نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات