جزییات اجرای طرح ملی مسکن در البرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن تشریح روند اجرای پروژه طرح ملی مسکن در استان البرز، گفت: این پروژه، طرحی نیست که در دولت‌های بعدی روی زمین بماند و اجرای آن ضروری و دستور صریح قانون است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن تشریح روند اجرای پروژه طرح ملی مسکن در استان البرز، گفت: این پروژه، طرحی نیست که در دولت‌های بعدی روی زمین بماند و اجرای آن ضروری و دستور صریح قانون است.
کد خبر: ۲۶۷۶

به گزارش جام جم البرز: "محمدرضا صابری" مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: اجرای پروژه مسکن ملی مسکن در البرز با تخصیص ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی همراه بود.
وی در تشریح اراضی فوق‌الذکر ادامه داد: این زمین‌ها جزو اراضی هزار و ۶۰ هکتاری الحاقی اشتهارد بوده است.
این مقام مسؤول در ادامه فزود: طراحی و ساخت پروژه‌های مسکن در اراضی هزار و ۶۰ هکتاری اشتهارد با توافق انجام شده مابین بنیاد مسکن و اداره‌کل راه و شهرسازی البرز صورت گرفته که بالغ بر هزار واحد مسکونی در آن احداث شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه در این اراضی در فاز اوّل هزار واحد مسکونی تکمیل و همزمان با آن، طرح آماده سازی و عملیات اجرایی پروژه انجام می‌شود، گفت: در این راستا قرارداد هزار واحد مسکونی با سازنده نیز منعقد شد.
وی عنوان کرد: در راستای شعار سال طرح مسکن تدریجی نیز در دستور کار قرار گرفته است که در این طرح متقاضیان واجدالشرایطی که قانون گذار مشخص کرده است در سامانه Saman.mrud.ir مراجعه کرده و بعد از احراز ۴ شرط عنوان شده زمین‌های قطعات ۲۰۰ متری در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
صابری بیان کرد: متقاضیانی که خود تمایل به ساخت مسکن دارند در قالب واگذاری انفرادی ۲۰۰ متر زمین با الگوی ساخت یک طبقه‌ای به آن‌ها اختصاص داده شده و کسانی که تمایل دارند پیمانکاران و سازندگان ساخت مسکن را برعهده گیرند تا پایان مرحله سفت کاری و نما به سازندگان واگذار شده و عملیات نازک کاری به عهده متقاضی است. در حوزه مسکن ۱۲۶ هزار نفر ثبت نام نهضت ملی داشتیم که ۹۰ هزار نفر آن‌ها شرایط لازم را داشته و مدارک ۴۴ نفر از این تعداد در حال بررسی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات