تن سالم فکر سالم فقط باما

اولین قدم برای سلامتی حتماً ورزش است خیلی وقت‌ها برای اینکه از مشکلات روزمره مقداری فاصله بگیریم گا‌ها به پارک رفته و دقایقی قدم می‌زنیم وتقریبا آرامش می‌گیریم که این آرامش خروجی همان ورزش کردن است که با پیاده‌روی به دست آورده‌ایم، اما اگر دوست داریم یک بدن حرفه‌ای و سالم داشته باشیم حتماً باید به‌صورت حرفه‌ای ورزش انجام دهیم.
ازاین‌رو سعی کرده‌ایم مجموعه‌ای را به شما معرفی کنیم که می‌تواند این سلامتی را برای ما به ارمغان بیاورد 
افتخار هم‌صحبتی با یکی از مدیران محترم باشگاه آکادمی را داشتیم که توجه شمارا به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.
اولین قدم برای سلامتی حتماً ورزش است خیلی وقت‌ها برای اینکه از مشکلات روزمره مقداری فاصله بگیریم گا‌ها به پارک رفته و دقایقی قدم می‌زنیم وتقریبا آرامش می‌گیریم که این آرامش خروجی همان ورزش کردن است که با پیاده‌روی به دست آورده‌ایم، اما اگر دوست داریم یک بدن حرفه‌ای و سالم داشته باشیم حتماً باید به‌صورت حرفه‌ای ورزش انجام دهیم. ازاین‌رو سعی کرده‌ایم مجموعه‌ای را به شما معرفی کنیم که می‌تواند این سلامتی را برای ما به ارمغان بیاورد افتخار هم‌صحبتی با یکی از مدیران محترم باشگاه آکادمی را داشتیم که توجه شمارا به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.
کد خبر: ۳۰۱۸

لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید؟
علی پاشاپور هستم متولد اسفند ۱۳۵۹ به دنیا آمده‌ام تهران و خیابان پیروزی و اصالت پدری بنده به شهر مراغه آذربایجان شرقی میرسد متأهل دارای یک فرزند به نام ستایش و سال ۱۳۹۷ آکادمی vip پاشاپور را تأسیس کردم.
چه انگیزه‌ای باعث ورود شما به این حرفه ورزشی شد و از چه سالی شروع کردید؟
در سن ۶ سالگی ورزش را با رشته کاراته سبک کان زن ریو، نزد استاد پیری که از مفاخر رشته ایران بودند، در باشگاه بانک ملی شروع کردم. چند سال هم در باشگاه شرق تهران نزد ایشان تعلیم دیدم و بعد از تقریباً ۴سال رشته ورزشی تکواندو را نزد استاد غروی مسجد بقیه‌الله میدان بروجردی تهران شروع کردم. به‌صورت حرفه‌ای ورزش تکواندو را پیش‌گرفته و در تیم‌های فجر سپاه، فتح سپاه، انتظام، روغن نباتی پارس قو تمرین کردم. وارد انتخابی تیم ملی شدم. استاد غروی، هم. ر زمینه درس و هم در زمینه ورزش در کنار من بود. روزی ۲ سانس تمرین سنگین و حرفه‌ای داشتم و یادم است با موتور استاد و بعد با موتورگازی خودم در روز‌های فرد یک سانس در میدان حر تمرین می‌کردم و تمام زندگی‌ام ورزش بود. در کنار تحصیل و استاد پیری و استاد غروی با تمام سخت‌گیری‌هایشان، ولی بااخلاق و رفتار و منش پهلوانی باعث جذب من و هم‌دوره‌هایم به ورزش شدند و مسیر زندگی من را درراه ورزش قراردادند و از همین‌جا دستشان را می‌بوسم.
چطور از تکواندو که به‌صورت حرفه‌ای تمرین می‌کردید، وارد ورزش‌های رینگی شدید؟
متأسفانه به دلایلی اشخاص دیگری جایگزین من شدند به‌طوری‌که ازنظر روحی به‌شدت آسیب دیدم و حتی به فکر رها کردن ورزش شدم و بعد از ۳ماه دوری از ورزش به‌صورت اتفاقی با رشته کنتاک کاراته آشنا شدم. آن زمان کیک بوکس هنوز در ایران شناخته‌شده نبود و قانونی محسوب نمی‌شد. اما کنار استاد عسگر آزادیان و استاد حسین زاده تمرین کردم و، چون پا‌های من از تکواندو کاملاً آماده بود، بوکس هم تمرین کردم و توانستم اولین مسابقه داخل رینگ را در شهر همدان، که کشوری برگزار شد، شرکت کنم و قهرمان کشور شدم و جذب رشته کنتاک کاراته شدم. یادم می‌آید آن زمان خیلی دوندگی شد برای این‌که بتوانیم ورزش رینگی مثل کیک بوکس را معرفی کنم. کانچو پرهیزکاری، مهرداد شرقی و دیگر اساتید هم خیلی زحمت کشیدند که متأسفانه اسمی از این عزیزان نیست، مثل استاد عزیز محمد توحیدیکه بنیان‌گذار موی تای در ایران بود ولی... در ضمن من نزد استاد توحیدی بزرگ و استاد شهسواری ورزش موی تای هم کارکردم. خلاصه زندگی ما به کیک بوکس گره خورد تا الآن. چندین مرتبه خوش تکنیک‌ترین فایی‌تر ایران شدم که ماهنامه نیرو این خبر را پوشش داد
آیا فرزند شما به ورزش علاقه دارد؟
بله دختر من ستایش خانم الآن به‌صورت حرفه‌ای بسکتبال کار می‌کند و در رشته کیک بوکس هم فعالیت دارد.
هدف شما برای آینده ورزش خودتان چیست؟
بنده حدود ۳۷ سال است که در ورزش هستم و مسئولیت‌های کشوری و جهانی زیادی را تجربه کردم و سعی کردم در این مدت خادم جامعه ورزش رزمی باشم و از اساتید بزرگوار خودم یاد گرفتم که باعث جذب افراد جامعه به ورزش باشم و از هیچ کاری در این زمینه دریغ نخواهم کرد و سعی دارم تجربیات تمام این سال‌ها را در اختیار کسانی قرار بدم که طالب دریافت علم هستند و الحمدالله در طی این دوران و مربیگری خودم افتخار این کار رادارم که هنرجو‌های فنی و مؤدبی را تربیت کنم.
نکته:
ورزش +ادب=نشاط اجتماعی. یعنی ورزشکاری که ادب نداشته باشد، در هر زمینه‌ای، احترام به پیشکسوت را نداند، اصلاً ورزشکار نیست
آیا امکان اعطای نمایندگی آکادمی در دیگر استان‌ها رادارید؟
بله اتفاقاً یکی از کار‌های مجموعه ما اعطای نمایندگی می‌باشد و چند نفر هم پیشنهاد داده‌اند که برای مذاکره و بازدید خدمتشان رسیده‌ایم، چون دپارتمان پاشاپور چندمنظوره است و در صورت تمایل می‌توانند با ما در تماس باشند که کارشناسان ما حتی در خدمتشان خواهند بود
آیا مجموعه شما امکان مشاوره برای راه‌اندازی باشگاه‌های دیگر را نیز دارد؟
بله تا الآن چندین باشگاه از دوستان و همکاران از ما مشاوره گرفته‌اند و خوشحالیم که توانسته‌ایم این سبک باشگاه را در استان البرز پایه‌گذاری کنیم هزینه‌ای هم دریافت نخواهیم کرد.

خدمات یا نوع ورزشی که در مجموعه شما ارائه می‌شود چیست؟
به‌صورت حرفه‌ای کیک بوکسینگ، بوکس و MMA آموزش داده می‌شود و ورزش‌های رزمی از قبیل تکواندو، کاراته، نینجوتسو و رشته‌هایی مانند TRX، پیلاتس، چامپینگ فیتنس، یوگه و ژیمناستیک آموزش داده می‌شود استعدادیابی حرفه‌ای به‌صورت رایگان انجام می‌شود و همچنین رژیم‌درمانی و تغذیه به‌صورت تخصصی انجام می‌شود.

خدمات ورزشی برای بانوان هم دارید؟
ما در دو سانس جداگانه آموزش داریم هم برای بانوان و هم برای آقایان
۷الی ۱۹ سانس بانوان:
سانس آقایان: ۱۹ الی ۲۳
آیا امکان پرداخت شهریه به‌صورت اقساط هم در باشگاه خوددارید؟
شهریه باشگاه به‌صورت نقدی می‌باشد، ولی افزایش شهریه نداشتیم و کسانی که مشکل پرداخت شهریه دارند چند سالی است که شهریه دریافت نمی‌کنیم
سانس عشق و نور در مجموعه شما به چه معنا می‌باشد؟
سانس عشق و نور مختص بچه‌های کار می‌باشد که استعدادیابی شده‌اند که اوایل با ۲نفر شروع کردیم و تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر را آموزش دادیم و برایشان لباس و تجهیزات ورزشی تهیه‌کرده‌ایم که متأسفانه در این راه هم خیلی اذیتمان کردند به صورتی ک در حدود ۵سال پیش وقتی از باشگاه دیدن کردند بنده باشگاه نبودم و مدیر باشگاه راجع به لباس‌ها توضیح داده بود که این‌ها بچه هایکار هستند، مأمور قبول نکرد مدیر باشگاه به بنده اطلاع داد و برگه‌ای که به من داد برگه دعوت بنده به دادگاه بود و قاضی محترم اون دادگاه که بعد از توضیحات بنده متوجه شد این لباس‌ها برای فروش نبوده و مبلغ را به‌عنوان جریمه نقدی پرداخت کردیم.
لطفاً از دوره‌هایی که گذراندید و از مسئولیت‌ها و عناوینی که داشته‌اید توضیح می‌فرمایید؟
خیلی طولانی می‌شود که اگر اجازه دهید مختصر توضیح دهم. دان ۶، مربی و داور رسمی فدراسیون ورزش‌های رسمی و. مربی درجه ۱ Mma از فدراسیون جهانی yfc. الآن نایب‌رئیس سازمان yfc جهان و سازمان IFFC جهان، رئیس کمیته مربیان کشور سبک KPF، عضو ارشد هیئت‌رئیسه کنفدراسیون جهانی تافی سا و ایمارو هستم رئیس کنفدراسیون تافی سا و ایمارو کشور ترکیه شرکت در چندین دوره مسابقات کشوری و جهانی و سال ۱۳مسئول‌های فول کنتاکت شمال شرق تهران عضو کمیته فنی هیئت ورزش‌های رزمی استان البرز نماینده تای کیک بوکسینگ استان البرز رئیس ثبت رکورد دانشگاه پیام نور استان البرز بوده‌ام و مؤسس اولین آکادمی ورزشی VIP و دکترای مدیریت حرفه‌ای ورزشی DBA از نوبل آلمان کارشناسی ارشد تغذیه ورزشی از INT آمریکا و کارشناسی ارشد تغذیه از آکسفورد انگلستان و افتخار برگزاری چند مسابقه قانونی بوکس، کیک بوکس و MMA در کشور ترکیه و برگزاری مسابقات بوکس غرب کرج و انتخابی تیم ملی بوکس، شطرنج در آکادمی پاشاپور را داشتم چاپ مقاله‌های ورزشی و تغذیه بنده در چند جلد در مجله ازمیر تایمز کشور ترکیه
چگونه می‌توانیم با ورزش از مسائل اعتیاد و امثال هم دور شویم؟
خوشبختانه تأثیر ورزش بر روی اعتیاد کاملاً چشم‌گیر است. ورزش از طریق راه‌های زیر به شما کمک می‌کند که از اعتیاد پیشگیری کنید یا در پروسه درمان شمارا همراهی می‌کند ترشح هورمون‌های شادی (اندورفین و دوپامین) کاهش استرس بهبود سلامت کل بدن بهبود روحیه و سلامت روان افزایش اعتمادبه‌نفس که انشا الله در مقاله‌ای مفصل در مورد این مسئله صحبت خواهم کرد.
توصیه شما به خانواده‌های عزیز چیست؟
خانواده‌ها می‌بایست فرزندان خود را حتماً به سمت ورزش سوق دهند و در این راه باید از مربی و استاد باتجربه مشورت بگیرند به همین جهت ما کانون استعدادیابی ورزشی را پایه‌گذاری کردیم و به‌صورت رایگان در خدمت خانواده‌های عزیز هستیم خانواده‌های محترم لطفاً در انتخاب مربی وسواس به خرج داده و مربیانی که ازنظر فنی علمی و اخلاقی در سطح بالایی هستند را انتخاب کنند به‌طور مثال وقتی برای درمان می‌خواهیم به پزشک مراجعه کنیم کلی تحقیقات می‌کنیم و حتی اگر بدانیم دکتری در شهر دیگر بسیار باتجربه و کار بلد است حاضریم برای ویزیت به آن دکتر مراجعه کنیم اینکه صرفاً به خاطر نزدیک بودن مسیر باشگاه به منزل، بدون تحقیق، فرزندهایمان را به آنجا بفرستیم خدایی نکرده باعث آسیب جسمی و روحی فرزندانمان خواهد شد. در ضمن انشا الله به‌زودی سریال چندقسمتی در راستای روشن‌سازی خانواده‌های محترم ساخته خواهد شد که باجرئت می‌توانم بگویم که یکی از بهترین سریال‌های ورزشی کشور عزیزمان خواهد شد و همین‌جا از اسپانسر‌هایی که تمایل به همکاری در این سریال دارند دعوت به عمل می‌آید.
آیا در مجموعه شما افرادی که در دام اعتیاد بودند و نجات پیدا کردند هستند؟

قبل این‌که من برای فعالیت‌های ورزشی به مدت دو سال از ایران رفتم و سانسی داشتم متعلق به افرادی که در انجمن‌های ترک مواد مخدر و ترک اعتیاد که درمان شدند و سانسی که هم‌زمان با درمان، ورزش می‌کردند الآن هم هنرجو‌هایی دارم که از دام اعتیاد رهایی پیداکرده‌اند الآن ورزش می‌کنند در ضمن عزیزانی که در مجموعه ما ثبت‌نام می‌کنند در ابتدا فرمی به آن‌ها داده می‌شود که اطلاعاتی در مورد آسیب‌ها بیماری‌ها و موارد خاص را درج می‌کنند که به‌وسیله ورزش حرکات اصلاحی و روانشناسی ورزش مشکلات آن‌ها را رفع می‌کنیم و هستند کسانی که با تشخیص روانشناسان در باشگاه‌ها ثبت‌نام می‌کنند.
یکی از ویژگی‌های استاد پاشاپور چیست؟

مسئله‌ای که خیلی وقت‌ها باعث ایجاد سو تفاهم هم شده دلسوزی بنده است به‌طوری‌که اغلب اوقات خودم را فراموش می‌کنم و این اصلاً خوب نیست چه کنم که مربی و معلم تفکری پدرانه باید داشته باشد بار‌ها اطرافیان به من گفته‌اند که شما خیریه باز گرده‌اید و من در جواب دوستان میگویم اولویت یک مربی و استاد پول نیست هدف من این است که جوانان قدر عمر، وقت، جوانی خود را بدانند و تا الآن سعی کردم هر طور که شده مای عشقم به ورزش و تربیت هنرجو‌های عزیزم بمانم و اگر سخت‌گیری می‌کنم بدانند که به جهت ساختن آینده‌ی روشن ورزشی آن‌ها می‌باشد
کلام آخر:
برای خودمان وقت بگذاریم. روزی یک ساعت ورزش را در برنامه‌ی خود جا دهیم و به تغذیه و رژیم غذایی خود اهمیت دهیم عمر خیلی کوتاه است برای داشتن دنیای زیبا اول باید قدم‌هایی زیبا در زندگی خودمان برداریم در آخر از مسئولین امر ورزش وزارت محترم ورزش تا هیئت‌های ورزشی اداره ورزش استان البرز در خاست دارم به مربیان باشگاه‌داران و ورزشکاران رسیدگی کنند و آن‌ها را پشت درب‌های جلسات نگه ندارند، چون یک مربی باشگاه‌دار و ورزشکار عمر خودش را در ورزش گذاشته است برای مثال به فکر تعامل با وزارت کار به جهت بینه کردن مربی‌ها باشد که مربی امنیت شغلی داشته باشد و مشکل سایت دریافت مجوز باشگاه‌ها را حل کنند تا باشگاه‌داران عزیز و مربیان با آرامش خاطر به جهت نشاط اجتماعی و خدمت به ورزشکاران قدمی برداریم
راه‌های ارتباطی:
آدرس:
استان البرز شهر کرج خیابان گوهردشت خیابان قائم (داریوش) بعد از چهارراه انقلاب به سمت باغستان ساختمان آرامان آکادمی پاشاپور
شماره تماس:
۰۹۱۲۷۶۹۰۳۳۹
۰۲۶۳۴۴۲۱۱۲۹
اینستا گرام:
pashapour.academy
Ali.pashapour_org

newsQrCode
ارسال نظرات