اولویت پزشک منافع بیمار است

موضوع زیبایی برایشان بسیار اهمیت دارد این زیبایی می‌تواند در تزئین منزل یا خودرو 
با شد و می‌تواند در زمینه چهره باشد که ما سعی کرده ایم در این زمینه یکی از بهترین متخصصین پوست و مو را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در صورت نیاز به این مجموعه مراجعه نمایید.
موضوع زیبایی برایشان بسیار اهمیت دارد این زیبایی می‌تواند در تزئین منزل یا خودرو با شد و می‌تواند در زمینه چهره باشد که ما سعی کرده ایم در این زمینه یکی از بهترین متخصصین پوست و مو را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در صورت نیاز به این مجموعه مراجعه نمایید.
کد خبر: ۳۳۰۰

افتخار هم صحبتی با متخصص پوست و مو را داشتیم که توجه شما را به بخشی از این
مصاحبه جلب می‌نماییم.
لطفا خودتان را معرفی بفرمایید:
دکترعلیرضا زین الدینی میمند متخصص پوست و مو و دبیر انجمن متخصصین پوست استان البرز هستد.

آقای دکتر علیرضا زین الدینی میمند اصالتا اهل شهرستان شهر بابک استان کرمان هستند.
مکان‌های دیدنی شهر بابک:
روستای تاریخی میمند؛ دریاچه مخرگه، دشت ریواس هستند و در استان کرمان باغ شاهزاده ماهان، کویر شهداد، ارگ بم هستند.
غذا‌های محلی شهر بابک:
قرمه، اسپار، نان کرنون، بزقرمه، کله جوش
سوغات شهر بابک:
عمدتا اسپار، کماج

انگیزه ورود شما به این حرفه و تخصص چه بوده لطفا مطرح بفرمایید؟
با توجه به اینکه تعداد زیادی افراد در شهرستان شهربابک درحیطه پزشکی فعالیت دارند به صورت کلی تفکر کار در زیر مجموعه پزشکی در ذهن من غالب بود،ولی مهمتر از این موضوع، علاقه مندی شخصی خود بنده بوده است که از دوران کودکی سعی کرده ام به رشته مورد علاقه خودم ورود پیدا کنم.
خدماتی که در مجموعه شما ارائه داده میشود رامطرح بفرمایید؟
ما سعی کرده ایم تمام خدمات مورد نیاز در زمینه‌های مختلف بیماری‌های پوست و مو و ناخن و نواحی تناسلی و خدمات مرتبط با رشته تخصصی خود را داشته باشیم مانند:کاشت مو، کاشت ابرو، انواع لیزر‌ها، جراحی‌های ناخن، جراحی‌های تومور‌ها و برخی اقدامات زیبایی.

مسائل و مشکالتی که در حیطه کاری شما وجود دارد را مطرح بفرمایید؟
بزرگترین مشکل و چالش در حیطه کاری ما حضور مداخله گران غیر پزشک است
که اسیب‌های جدی به مردم وارد کرده اند. عدم درک جایگاه این رشته مورد دیگری است به این دلیل این که مردم متخصص پوست را فقط در غالب درمان میبینند و فکر میکنند برای اقدامات زیبایی باید به جای دیگری مراجعه کنند که بسیار آسیب زننده خواهد بود.
چالش دیگر انتقاد به سیستم است، چون این روز‌ها درگیر مسائل مالیاتی هستیم، از طرفی که ما درگیر مسائل درمان هستیم از آن طرف مالیات برای ما درامد‌های نجومی متصور میشود و ضریب‌های مالیاتی پزشکان متخصص پوست و مو را به نظر من بدون انجام کار کارشناسی و با محور پزشک ستیزی سازمان یافته که رد پای آنرا نه فقط در تعیین ضریب‌های مالیاتی بلکه در بسیاری موارد دیگر هم میبینیم غافل از اینکه برعکس باید شرایط برای ما چه پزشک عمومی و چه متخصص تسهیل شود تا این گروه بدون دغدغه‌های جانبی به طبابت بپردازند و همه این‌ها یک بحران است و امیدوارم مسوولین مربوطه این موارد رو مورد بازنگری اساسی قرار دهند.
دیدگاه حضرتعالی برای رفع این مشکل چه خواهد بود توضیح بفرمایید؟
در مورد حضور مداخله گران غیرپزشک اقداماتی انجام داده شده و طی یک الی دو هفته اخیر هم خبر‌های خوبی به گوش ما رسیده و این هست که هزینه یا جریمه مداخله در رشته پزشکی که بحث زیان جسمی و روانی مردم است باید بالا باشد. متاسفانه طی سال‌های اخیر کسانی که مداخله میکردند وقتی با آن‌ها برخورد میشد و به مراجع قانونی ارجاع داده میشدند هیچ هزینه‌ای بابتش پرداخت نمیکردند و جریمه‌ای به مبلغ ۵ میلیون تومان برایشان در نظر گرفته میشد و همین باعث میشد آن فرد ترسی از مداخله کردن نداشته باشد در حالیکه این هزینه باید برایشان بالا برود و بدانند اسیب زدن به مردم برایشان هزینه مادی و معنوی خواهد داشت و این می‌تواند برایشان بازدارنده شود.

نقش رسانه چقدر می‌تواند در حیطه کاری شما تاثیر گذار باشد؟
رسانه‌ها اگر رسالتی را که دارند بدرستی انجام دهند حتما برای معرفی صنوف مختلف در قالب درست آن‌ها می‌توانند تاثیر گذار باشند و یقینا رسانه‌ها برای رفع مشکلات و رساندن خبر به گوش مسئولین مفید خواهند بود. بدون شک نمیشود نقش رسانه را انکار کرد رسانه تقریبا حرف اول را میزنند و یک پزشک اگر سال‌های طولانی کار کند بدون رسانه هم اعتبار کاری خودش را کسب میکند، اما اگر پزشکی جوان باشد و بخواهد وارد بازار کار و طبابت شود رسانه برایش تاثیر گذار خواهد بود.

آیا خدمات شما شامل بیمه پایه خواهد بود یا خیر؟
اقدامات درمانی ما شامل درمان پوست و مو، سرما درمانی، جراحی تومور‌ها، جراحی
ضایعات پوستی، جراحی‌های ناخن به صورت بیمه‌ای انجام خواهد شد، ولی خدمات زیبایی در هیچ کجای دنیا شامل بیمه نمی‌شوند و درایران هم عمدتا مشمول بیمه نیستند.
اما با توجه به شرایط عمومی و اقتصادی و بومی مردم سعی شده است تمام خدمات درمانی و زیبایی ما با تخفیف و با قیمت مناسب ارائه شود.

زگیل‌های بدخیم یا خوش خیم چقدر میتواند خطرناک باشد؟
ما همیشه توصیه میکنیم به افراد که هر ضایعه پوستی که مشکوک است و روی پوست خودشان میبینند به پزشک مراجعه کنند و این ضایعه میتواند روی پوست سر، صورت و بدن، ناخن‌ها، اطراف ناخن‌ها و نواحی تناسلی باشد. ولی اگر بیماری‌هایی باشد مانند زگیل ناشی از ویروس HPV و یا موارد مشابه، این‌ها میتوانند واگیر دار باشند که یکی از بحران‌های اصلی جامعه در حال حاضر زگیل است، به ویژه زگیل تناسلی، به دلیل اینکه واکسیناسیون عمومی انجام نمیشود شیوع بسیار بالایی پیدا کرده است، ابتلا به ویروس HPV در برخی از تیپ‌های آن در نواحی تناسلی میتواند به ضایعات بدخیم منجر شود که هم در جنس مذکر و هم در جنس مونث رواج پیدا کرده است.

راه‌های پیشگیری برخی از بیماری‌های واگیر دار مانند زگیل چیست توضیح بفرمایید؟
بهترین راه در این گونه مواقع این است که واکسیناسیون کشوری در حد گسترده انجام شود مانند برخی کشور‌های توسعه یافته، که اگر به موقع و سریع و کامل انجام شود، مثل خیلی از بیماری‌ها ریشه کن میشود ویا قابل کنترل خواهد بود.
علت ریزش موی سکه‌ای چیست و آیا راه پیشگیری دارد؟
علت بروز ریزش‌های سکه‌ای نامشخص است، اما به هر حال درگیری یک سیستم ایمنی در بیماری است که فرد اگر در شرایط استرس شدیدی باشد و یا تحت بحران‌های روحی شدید قرار گیرد شیوع این بیماری بالا میرود و راه پیشگیری قطعی ندارد، اما کاهش استرس نقش عمده‌ای در پیشگیری این بیماری دارد و البته به این معنی نیست که استرس دلیل بیماری ریزش سکه‌ای است عنوان بهتر این است که بگوییم در شرایط استرس احتمال بروز این بیماری بیشتر میشود.

با توجه به شرایط بیمار امکان مشاوره‌ی تلفنی و آنلاین خواهید داشت؟
تمام سعی ما رضایت مندی مراجعین و کمک به افراد نیازمند است از این رو به ویژه برای افرادی که از شهرستان‌ها یا راه‌های دور تماس میگیرند سعی بر این است که به طور اولیه نیاز درمانی یا زیبایی آن‌ها شناسایی شود ودرصورت نیازهماهنگی لازم برای مراجعه حضوری انجام خواهد شد. همکاران من در مجموعه ما برای پاسخگویی و این نوع کمک آموزش دیده اند.

آیا ارائه خدمات زیبایی شما به صورت اقساط برای افراد امکان پذیر است یا خیر؟
در مورد اقدامات زیبایی معمولا خیر، مخصوصا مواردی که هزینه مواد مصرفی بالاست. اما در مورد بیماران نیازمند کمک‌های درمانی، به هر طریق ممکن با بیمار همکاری میکنیم.

آقای دکتر زین الدینی میمند توصیه خود را به افرادی که تمایل دارند در این رشته کاری فعالیت کنند این گونه مطرح فرمودند:

اگر کسی به پزشکی علاقه ندارد وارد این رشته نشود.
رشته پزشکی در طی سال‌های طولانی تحصیل و کار فرد را فرسوده و به قول معروف آبدیده میکند و اگر علاقه نباشد تحملش سخت است مخصوصا که در دوران طولانی تحصیل و سال‌های ابتدایی کار از لحاظ اقتصادی هم بسیار در مضیقه و تا حدود سن ۳۵ الی ۴۰ سالگی یک فرد پزشک تقریبا فاقد درامد است.
دوم اینکه اگر کسی میخواهد ورود پیدا کند به شاخه پوست و مو و زیبایی دچار چالش‌های زیادی میشود که باید فرد قوی باشد و بتواند با مراجعه کننده ارتباط خوبی برقرار نماید.

آیا انجام اقدامات زیبایی را برای عموم مردم توصیه میکنید؟
نکته مهم این است که الزاما ما نباید همه را به کار‌های زیبایی تشویق کنیم، باید پزشک تشخیص دهد که آیا کار زیبایی لازم است یا خیر، متاسفانه در حال حاضر در جامعه ما همه دنبال شبیه سازی هستند چه در جراحی بینی چه در کار‌های زیبایی پوست و این یک مسئله خیلی مهم در زیبایی است، درک کنیم که هر کسی زیبایی منحصر به فرد خودش را
دارد.
آقای دکتر زین الدینی میمند یکی از ناگفته‌های خودرا اینگونه مطرح فرمودند:

"بحران مهاجرت "
نمیخواهم بگویم که با مهاجرت مطلقا مخالف هستم به هر حال هر کسی ممکن است تحت تاثیر شرایطی مهاجرت کند، اما در مهاجرات پزشکان و پیراپزشکان، کشور با بحران شدید کمبود این عزیزان مواجه شده است، ما در بسیاری از رشته‌ها پزشک متخصص و فوق تخصص نداریم. اورژانس‌های ما به عنوان خط اول مواجهه با کمبود نیرو روبرو هستند و نیرو‌های باقیمانده هم به دلیل دریافت‌های تاخیری و پایین مجبور به کار در شیفت‌های اضافه هستند که همین امر در دراز مدت سبب فرسایش آن‌ها شده است.
خروجی پزشک‌های ما از ورودی پزشک‌ها پیشی گرفته است.
ما بهترین متخصصین و بهترین فوق تخصصهایمان را از دست داده ایم، بسیاری از
بیمارستان‌ها جراح ندارند، پزشک‌های درمانگر نداریم و اگر اقدامی عاجل در این مورد صورت نگیرد، ظرف ماه‌های آینده ما با بحران بیشتر کمبود پزشک مواجه خواهیم شد؛ 

کلام آخر:
سازمان‌های بیمه‌ای کشور یکی از علل اصلی ظلم به پزشکان هستند. پرداخت‌های دیرهنگام مطالبات مراکز درمانی و پزشکان و پیزاپزشکان، اعمال کسورات غیر منصفانه و عمدی، سبب تضعیف بنیه مالی مراکز شده است. همین حالا که این مصاحبه یعنی مرداد ۱۴۰۳ انجام میشود در این شرایط تورمی شدید، سازمان تامین اجتماعی از آذر ماه سال ۱۴۰۲ مطالبات بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز درمانی خدماتی خصوصی را پرداخت نکرده است و این در حالیست که خود سازمان تامین اجتماعی در دریافت مطالبات خود مو را از ماست میکشد؛ و سال‌های سال است که تاخیر‌های طولانی پرداخت‌ها در جریان بوده است.
خب معلوم است که اینگونه رفتار‌ها سبب رنجش و فرار بسیاری از سرمایه‌های پزشکی این مملکت میشود.

راه‌های ارتباطی:
شماره تماس:
استان البرز کرج خیابان بهار نبش بلوار رمضانی (ادیبی) ساختمان هما طبقه دوم واحد ۱،
۰۲۶۳۲۴۰۲۲۴۰
ادرس مطب محمد شهر:استان البرز محمد شهر خیابان امام نبش بلوار دشت بهشت ساختمان بوعلی طبقه سوم
۰۲۶۳۶۲۰۹۲۸۹
اینستا گرام: DRALIREZAMEYMAND

newsQrCode
ارسال نظرات