آینده شما دردستان خودتان است نگران نباشید

باوجود مشاوره‌های که امروز توسط کارشناسان در قبل از ازدواج انجام می‌شود و با حضور در محضر یک روانشناس به‌راحتی می‌تواند آینده خودمان را رقم بزنیم دیگر قرار نیست چشم‌بسته به کاری ورود پیدا کنیم که شاید درنهایت نتیجه مطلوبی نگیریم.
باوجود مشاوره‌های که امروز توسط کارشناسان در قبل از ازدواج انجام می‌شود و با حضور در محضر یک روانشناس به‌راحتی می‌تواند آینده خودمان را رقم بزنیم دیگر قرار نیست چشم‌بسته به کاری ورود پیدا کنیم که شاید درنهایت نتیجه مطلوبی نگیریم.
کد خبر: ۳۴۵۹

افتخار هم‌صحبتی با روانشناس و روان کار محترمی را داشتیم که توجه شمارا به بخشی از این مصاحبه جلب می‌نماییم.
لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید:
جواد میر بلوکی روانشناس روانکاو و زوج درمان گر و درمانگر اختلالات جنسی اصلاتا بنده اهل گیلان هستم، ولی به خاطر شغل پدر بنده اصفهان به دنیا آمدم سال‌ها آنجا زندگی کردم مجرد هستم.
وجود یک روانشناس در مدارس چقدر می‌تواند در شرایط فکری و موفقیت دانش آموزان تأثیرگذار باشد؟
طبق بخشنامه آموزش‌وپرورش هر مدرسه‌ای که متوسطه اول حساب می‌شود یعنی هفتم هشتم و نهم نیاز به حضوریک مشاوره سازمانی ۲۴ ساعته در مدارس می‌باشد.
این نیاز برای دانش آموزان سال هشتم و نهم بیشتر دیده می‌شود، چون برای سال نهم یک انتخاب رشته‌ای دارند و انتخاب رشته امروزه در متوسطه اول قرارگرفته است که با نمره دانش‌آموز و تست‌های مشاور انجام می‌شود.
با توجه به سابقه ۱۵ ساله که در امر آموزش‌وپرورش دارم نیاز یک روانشناس و روان کار در مدارس مقطعه متوسطه اول بیش از مقطعی دیگر موردنیاز می‌باشد.
هنجار‌های که در دانش‌آموز دیده می‌شود با بررسی‌های لازم متوجه می‌شویم که نیاز است با خانواده بیشتر صحبت شود و بخش عمده‌ای از مشکلات به خانواده برمی‌گردد و با مذاکرات با خانواده متأسفانه گاهی متوجه مشکلات زیربنایی می‌شویم که اگر این مشکلات حل نشود باعث بروز خیلی از مشکلات دیگر خواهد شد که مجموعه و کانون خانواده را دچار بحران خواهد کرد.
با توجه به تجربه کاری که دارید مشاوره والدین و گاهی مربیان مدارس موردنیاز خواهد بود؟
به‌صورت روتین در متوسطه اول ۳ الی ۴ بار از اولیا عزیز دعوت می‌شود به‌صورت گروهی و کلاس‌های کارگاهی مشاوره انجام می‌شود.
برای انتخاب رشته و شرایط معدل برای رشته فنی؛ ریاضی و رشته‌های دیگر و مشکلات درون خانوادگی این جلسات هم؛ به‌صورت گروهی و هم به‌صورت انفرادی برگزار خواهد شد.

با توجه به اوج طلاق عاطفی در سطح دنیا راه‌کار شما برای رفع این مشکل چیست مطرح بفرمایید؟
طلاق عاطفی متأسفانه به دلیل نداشتن علم و آگاهی زوجین است که خیلی‌ها را درگیر خودکرده است که با مدیریت درست و صحیح قابل‌حل خواهد بود.
اولین مشکلی که وجود داره ازدواج‌هایی که صورت می‌گیرد روی یک هیجان مقطعی می‌باشد و، چون در آن لحظه فقط ترشح هورمون هست خیلی چیز‌ها دیده نمی‌شود ناملایمات تفکرات فکری بسیار شدید که خیلی از آن‌ها غلط است مانند این کلام نادرست که
(خودم اصلاحش می‌کنم) فردی که ۲۰ سال با یک سیستم رشد کرده است و در ناخودآگاه خودش این رفتار را قبول دارد چگونه فرد دیگری می‌تواند با رفتارش رفتاری را تغییری دهد.
این نگاه اوج هیجان خواهد بود که خیلی زود هم فروکش خواهد کرد.
دوم: مشاوره قبل از ازدواج برخی از مشکلات را به‌راحتی بررسی و حل خواهد کرد
برخی افراد در مشاوره قبل از ازدواج مشکلاتشان مشخص می‌شود مانند:
اختلال خودشیفتگی و پارانویید داشته باشند که در این تست‌ها مشخص می‌شود.
درون‌گرا و برونگرا افراد قابل‌تغییر نخواهد بود و ازدواج این دو مورد با یکدیگر محکوم‌به شکست خواهد بود که در مشاوره‌های قبل از ازدواج بررسی می‌شود.

با توجه به مشکلات اقتصادی در سطح دنیا مشکلات خانوادگی زیادی را به همراه داشته است نظروراه کار شما چیست توضیح بفرمایید؟
این اتفاقات محصول شش ماه یا یک سال قبل نیست؛ این محصول کودکی و نوجوانی خیلی از افراد هست ما با خیلی از وسایل با جهان ارتباط برقرار می‌کنیم، ولی بین آگاه و ناخودآگاه ما تفاوت وجود دارد ما امروزه با مصرف دخانیات در کشورمان مواجه هستیم و سال‌ها مرگ‌ومیر زیادی به‌جا می‌گذارد روی پاکت‌های سیگار یک نوشته‌ای را می‌بینید و همه‌کسانی که این سیگار را وقتی تهیه می‌کنند آیا آدم‌های بی‌سوادی هستند خیر همه می‌توانند بخوانند، ولی چرا استفاده می‌شود آگاه می‌گوید میدانم سیگار ضرر دارد، ولی ناخودآگاه می‌گوید بر اصل لذت می‌گوید آن را مصرف کنید و اصل لذت می‌تواند خودش یک امپراتوری به وجود بیاورد.

پرخاشگری زوجین چه عواقبی در پی خواهد داشت و راهکار شما چه خواهد بود؟
پرخاشگری در منزل می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد مانند درامد افراد یا مشکلات از قبیل چشم و هم‌چشمی‌ها و یا ...
فرقی نمی‌کند علت چیست مهم این است که این پرخاشگری‌های می‌تواند آینده فرزندان و حتی خودمان را نابود کند ما بهترین راه‌کار را در این خصوص مشاوره و صحبت می‌دانیم تا اول علت را پیدا کنیم و سپس راهکار حل مشکل این شگرد می‌تواند به‌راحتی مسائل را حل کند، ولی به‌خودی‌خود پرخاشگری از منزل حل نخواهد شد.
با صبوری کردن و مقداری گذشت به‌راحتی امکان صحبت را فراهم خواهد کردواین صحبت‌ها می‌تواند راه‌حل‌های منطقی رابدست آورد البته بدون شک حضور یک روانشناس کار بلد در این نقطه کارایی خوبی خواهد داشت و در غیر این صورت در مذاکرات هم هرکدام حق را به خود خواهند داد و مجدداً دچار مشکل جدیدی خواهند شد.

آقای جواد میر بلوکی یکی از ناگفته‌های خود را این‌گونه مطرح فرمودند؟
به‌عنوان‌مثال خانواده باروت و مشاوره‌ها خاموش‌کننده هستند و یک روانشناس در کنار یک خانواده یعنی آرامش قطعی خواهد بود.
بهترین راه‌کار یارانه مشاوره است که اگر دولت در دستور کار خود قرار دهد به‌راحتی همه می‌توانند از مشاوره‌ها به‌راحتی استفاده کنند.
متأسفانه خیلی‌ها به خاطر مشکلات مالی به مشاوره‌ها مراجعه نمی‌کنند و این می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.
ویژگی‌های مجموعه شما چیست؟
مجموعه ما ۲عدد مجوز دارد یکی از وزارت ورزش فرهنگ جوانان و دیگری از نظام روانشناسی و کیلینک ما کلینیک معتبری شناخته‌شده در کل استان البرز هستیم که معمولاً هر فردی که به این مجموعه مراجعه می‌کند بخش عمده‌ای از مشکلات آن‌ها حل می‌شود و با رضایت‌مندی کامل مجموعه را ترک می‌کنند.
راه‌کار شما برای رفع مشکلاتی که مطرح فرمودید چیست توضیح بفرمایید؟
ما با مشکلاتی مواجه هستیم که در بعضی مواقع متأسفانه باید در انتها بگوییم که این زندگی باید رو به جدایی برود و از ما شاکی می‌شوند که چرا باید جدا شویم یا از این قبیل اتفاقات خیلی مسائل پیش می‌آید که یکی از آن‌ها امنیت می‌باشد که اگر بگذارند یکسری از سمینار‌های معتبر جهانی در کشور ما برگزار شود خیلی از این مشکلات برطرف خواهد شد.
مانند همایش‌های که جناب آقای جفریان تهران شناس و بنیان‌گذار تهواره درمانی هستند حضور دارند می‌تواند کمک‌حال این خانواده باشد.
برخی از نوجوانان به خاطر مشکلات خانوادگی و سرخوردگی‌ها به سمت مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنند راهکار شما چیست؟
دلیل این نوع رفتار به خاطر خانواده‌ها هست که خیلی آشفته هستند نوجوان می‌داند جوری باید از این آشفتگی استفاده کامل را بکند و خانواده خیلی مواقع حواسشان به این نوع رفتار نوجوان نیست و تایمی که متوجه می‌شوند از قوه قهریه استفاده می‌کنند و این فرد حتی شده از خانه فرار می‌کند که خود این رفتار به‌شدت می‌تواند خطرآفرین باشد.
در این موارد توصیه می‌شود که حتماً خانواده‌ها باید با یک مشاوره همراه شوند و خودشان به‌صورت انفرادی ورود پیدا نکنند.

با توجه به ظرافت‌های کاری که در حیطه فعالیت شما وجود دارد امکان مشاوره آنلاین دارید؟
خیلی از پزشکان و همکاران بنده در سطح کشور از سایت‌هایی مانند پزشک خوب استفاده می‌کنند؛ که در حال حاضر به‌صورت اختصاصی روانشناسی و روانکاوی می‌باشد.
این سایت مشاوره حضوری و آنلاین مشخص‌شده است
مشاور آنلاین در داخل و خارج از کشور نیز در دستور کار ما می‌باشد.
افرادی هستند که مشکلات مالی دارند و نیاز خیلی زیادی به مشاوره دارند مجموعه شما چه تدبیری برای این افراد در نظر دارند؟
در مجموعه ما هدف اول ما درمان می‌باشد.
افرادی که نیاز به مشاوره دارند حتماً تماس بگیرند و با وقت قبلی حضور پیدا کنند و نگران هزینه‌ها نباشند با توجه به مشکلاتی که عموم مردم‌دارند سعی کرده‌ایم تمام تخفیفات را لحاظ کنیم و خیلی وقت‌ها هم به دلیل انسان‌دوستی به‌صورت رایگان مشاوره داده‌ایم.

داخل مجموعه آرامش برتر چه تخصص‌هایی ارائه می‌شود؟
مشاوره پیش از ازدواج و حین ازدواج، اختلالات جنسی؛ اضطراب افسردگی و حتی نوری فید بک
برای این‌که اختلال جنسی جلوگیری شود نیازی هست خانواده یا مدارس از سنین پایین آموزش دهند؟
خانواده‌ها هنوز آن‌قدر توانمند نیستند که بتوانند به فرزندان خود مشاوره‌ای دهند باید روابط اندر دوستانه باشد که نوجوان به‌پیش خانواده رجوع کند و با خانواده نمایشان بگذارد و بهترین راه مشاوره می‌باشد که در مدرسه یا پزشکانی مثل؛ و یا در مدارس با هماهنگی با خانواده‌ها و آموزش‌وپرورش آموزش کامل داده می‌شود و همیشه

هم نتیجه‌های خوبی هم دریافت کرده‌ایم، ولی زیاد پیشنهاد نمی‌شود که خانواده مشاوره دهد به خاطر جبهه‌گیری از طرف فرزندان یا خانواده یا مسائل دیگر و این مشکل به‌صورت علمی رفع نمی‌شود.
یکی از ناگفته‌های خود را بیان بفرمایید:
جمله‌ای هست که همیشه ما می‌شنویم. (اگر ما می‌دانستیم زودتر مراجعه می‌کردیم) مخصوصاً زوج‌های جوان و این جمله من تبلیغ برای همکاران خودم نیست یک کمک دوستانه هست اول یک هزینه معقول برای شناخت مشکلات و روابط اجتماعی خود و رفع آن باید انجام دهیم تا در این ده هزینه‌های خیلی زیادی را برای رفع مشکل نخواهیم انجام دهیم.
سعی کنید با یک مشاوره درست نزدیک فرد کارشناس تمام مسائل خانوادگی را حل کنید تا به دادگاه و هزینه‌های بیشتر دچار نشوید.
نکته:
راه‌کار خانواده برای کنترل مسائل شخصی و پرخاشگری‌ها و سو رفتار فرزندان و یا زوجین باید به‌صورت کارشناسی حل شود با مشورت با دیگر افراد فقط زمان طلایی را از دست خواهید داد و برخی موارد باعث آسیب بیشتر خواهد شد.
راه‌های ارتباطی
استان البرز:
کرج چهارراه طالقانی - کنار شهر بزرگ کتاب ساختمان آرام - طبقه ۲ آرامش برتر
شماره تماس: ۰۹۱۹۷۷۶۰۴۲۹،
۰۹۱۹۷۷۶۰۴۳۰،
۰۹۹۲۹۹۹۸۷۴۷

newsQrCode
ارسال نظرات