مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز تشریح کرد؛

آخرین وضعیت تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد پس از ورود دستگاه قضا

مدیرکل محیط زیست البرز گفت:خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد علی رغم اقدامات صورت گرفته هنوز با استانداردهای مشخص شده فاصله دارد.
مدیرکل محیط زیست البرز گفت:خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد علی رغم اقدامات صورت گرفته هنوز با استانداردهای مشخص شده فاصله دارد.
کد خبر: ۳۸۵۹

جام جم البرز: مجید درگی مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان البرز، در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح آخرین وضعیت تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد پس از ورود دستگاه قضا به موضوع پرداخت و اظهار کرد:: در حال حاضر خروجی تصفیه خانه در سنوات گذشته به عنوان نمونه در شاخص پارامتر cod ز زمان اقدامات قضایی اداره حفاظت محیط زیست و پیگیری‌ها و رسیدگی‌های دادسرای عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان اشتهارد و پایش از مبدا توسط واحد پایش از مبدا شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد از عدد ۲۱۰۰۰ به حدود ۴۹۳۲ رسیده است.

وی افزود: این آمار کاهشی بیانگر اقدامات صورت گرفته است که البته کماکان تا استاندارد منابع پذیرنده عدد ۱۰۰ فاصله بسیاری وجود دارد. همچنین رنگ فاضلاب همچون گذشته علی رغم تغییرات زیادی که از نگاه بصری وجود دارد نامتعارف یا به عبارتی خاکستری یا قهوه‌ای است.

با اشاره به اینکه بیش از ۱۸۵ مورد اعلام جرم در دادگاه اشتهارد صورت گرفته است، گفت: سیستم تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد نیاز به اصلاحات متناسب با پارامتر‌های ورودی دارد که در صورت محقق شدن پایش از مبدا کارآمد شرکت خدماتی اصلاحات تصفیه خانه تکمیل و در مدار بودن پیش تصفیه واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی و ادامه اقدامات قضایی بدون شک شاهد رفع مشکل دو دهه گذشته در خروجی شهرک صنعتی اشتهارد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته میزان «سی اُ دی» و «بی اُ دی» به تربیت ۵۰ و ۶۰ برابر حد مجاز بوده است، تصریح کرد: همچنین پارانتر‌های آلاینده و فلزات سنگین آلاینده در این مجموعه وجود دارد که در نهایت منجر به پلمب ۱۳ واحد صنعتی خدماتی در حوزه پسای صنعتی آلاینده شد.

۱۸۵ مورد اعلام جرم علیه شهرک‌صنعتی اشتهارد

درگی با اشاره به اینکه ۱۳۲ مورد اعلام جرم به واسطه آلودگی فاضلاب‌های شهرک صنعتی اشتهارد به دادگستری این شهرستان صورت گرفته است، یادآور شد: از این تعداد ۱۱۲ مورد حکم قضایی صادر که ۹۵ حکم قرار تعلیق و ارجاع به شعبه‌های دادگاه تجدید نظر استان، ۱۷ مورد از احکام نیز به علت تعطیلی واحد صنعتی منجر به منع تعقیب شده است.

وی افزود: از ۳۳ مورد اعلام جرمی که به واسطه آلودگی‌های هوا توسط واحد‌های صنعتی صورت گرفته است، ۲۴ حکم قضایی ساده که ۲۲ مورد حکم محکومیت و دو مورد هم به علت تعطیلی و غیر فعال بودن واحد حکم قرار منع تعقیب صادر شده است.
به گفته مدیرکل محافظت از محیط زیست استان البرز در مجموع ۱۲۱ حکم صادر شده که از این تعداد ۲۳ واحد محکوم به تعطیلی شدند و ۴۱ مورد نیز در دست اقدام هستند.

این مقام مسؤول در بخش پایانی سخنان خود به پایین بودن سطح نیرو‌های انسانی این واحد خدمات رسان اشاره کرد و گفت: هر نیروی محیط زیستی به اندازه ۲ نفر کار می‌کند چراکه با ۵۰ درصد نیاز سرمایه انسانی فعال هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نهایت ظرف سال گذشته ۱۵ نفر به بدنه این اداره کل اضافه شدند، اذعان کرد: با تزریق تعداد نیروی کارشناس، تحولی در بدنه کارشناسی اتفاق خواهد افتاد، سعی داریم سهمیه‌های استخدامی خود را به سمت شهرستان‌هایی که نیاز ضروری وجود دارد سوق بدهیم.
درگی همچنین تصریح کرد: ناملایماتی در حوزه توزیع بودجه استانی وجود داشت که با پیگیری‌های مستمر و مفید توانستیم یک مصوبه مجزا از مصوبات سفر به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال بگیریم که در مرحله امضا و ابلاغ اعتبار است و امیدواریم انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات