ساخت موزه میراث روستایی در طالقان

مدیر کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از پیشرفت حدود ۸۰ درصدی موزه خیرساز میراث روستایی طالقان خبر داد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از پیشرفت حدود ۸۰ درصدی موزه خیرساز میراث روستایی طالقان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۳۸

جام جم البرز: رحیم خاکی  مدیر کل میراث‌فرهنگی استان روز چهارشنبه دوم آبان اظهار کرد: موزه میراث روستایی طالقان به عنوان اقدامی ارزشمند توسط محرم سلطانی از خیران دغدغه‌مند میراث‌فرهنگی در داخل اراضی اداره میراث‌فرهنگی طالقان در حال ساخت است و می‌تواند محلی برای رویداد‌های فرهنگی نیز باشد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: معماری این موزه به صورت یک خانه روستایی به سبک یک سده قبل است تا به خوبی تداعی‌گر زندگی روستایی طالقان باشد.

او ضمن دعوت از خیران میراث فرهنگی برای انجام فعالیت در این حوزه گفت: تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی استان البرز که امسال صورت گرفته اقدامی بسیار ارزنده است که می‌تواند داوطلبان و خیران را برای ورود به حوزه فعالیت‌های خیر در زمینه میراث‌فرهنگی به صورت ساختارمند جذب کند.

ادامه روند ساخت موزه طالقان پس از فصل سرما انجام می‌شود

بانی و خیر موزه خیرساز میراث روستایی طالقان با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی این موزه اظهار کرد: ۲۰ درصد باقی‌مانده مربوط به اقدامات ظریف کاری موزه است که روند کند تری دارد و به دلیل سرمای هوای طالقان با وقفه‌ای از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.

محرم سلطانی با اشاره به اینکه برآورد اولیه ساخت این موزه حدود ۲.۵ میلیارد تومان بوده، گفت: به دلیل تورم و برخی هزینه‌های نامعلوم متفرقه نمی‌توان ارزیابی دقیقی داشت، اما اکنون حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از هزینه‌ها انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات