
ما چالشهای زیادی داریم، در حالی که، همه فکر میکنند کار در آژانس هواپیمایی راحت است. مسافر خدمتی را میخرد که دیده نمیشود، اولین چالش ما، با مسافر است که بلیط را تهیه میکند و هنگامی که پرواز با تاخیر انجام میشود، او ما را مقصر میداند.
چالش بعدی نسبت به پولی است که مسافر پرداخت میکند. ما خدمات میدهیم و همه تصمیمها و انتخاب ها، با مسافران است. گردشگری، حرفهای است که منصوب، به هیچ ارگانی نیست. افرادی که تحصیلات لازم و دانش مورد نیاز را ندارند، نباید وارد این حوزه شوند. باید یک فرد متخصص در این حرفه باشد. دورههای مورد نیاز این حرفه، را گذرانده باشد.
چالش بزرگتربعدی، تناسب اتفاقات مالی کشور با قیمت دلار است، به این معنی که تغییر قیمت دلار منجر به افزایش قیمت تورها میشود.
معضل بعدی، این است که، کشور ما نمیتواند، با بانکهای کشورهای دیگر، تعامل داشته باشد. در نتیجه برای رزرو هتل در کشور مقصد، به دلیل عدم دسترسی به کارتهای بانکی، آن جا، سفارتخانهها هم از صدور ویزا خودداری نموده و کلیه برنامه ریزیهای ما را به چالش میکشد.
هر مسافر، برابر با هفت نفت اپیک، برای کشور سودآور است، شهرهای زیادی برای گردشگری داریم، باید در داخل کشور، نقاط گردشگری را حمایت، مرمت و بازسازی کنیم. میتوانیم از آثار باستانی درآمد زایی داشته باشیم.
گردشگرانی که وارد ایران میشوند، اکثرا با ترس و دلهره وارد ایران میشوند، باید به عنوان متولی این امر، به معرفی ایران کمک کنیم.
رسانه باید با متخصصین این حوزه صحبت، و مشکلات شان را بررسی کند. همچنین، رسانه باید از آژانسهای قدیمی حمایت کند و از فعالیت اپلیکیشنهای کاذب جلوگیری شود. خواسته من از مردم، این است که صرف این که سایتی، برند میباشد، خرید انجام ندهند. چرا که بیشتر مواقع، تقلبی هستند.
آقای امیرحسین گنجی، مدیر «مجمع سرآشپزان برتر ایران»:
محمد امین رهدار، مدیر شرکت نورآفرینان هامون:
دکتر فرناز رزاقی، دامپزشک و موسس کلینیک دامپزشکی نیل پت:
دکتر محسن شریفی و دکتر امیرحسین شریفی، دامپزشک :