در حوزه کاری خود، چه مشکلات و چالشهایی دارید؟
یکی از مشکلات ما، شوهای عروس است که برگزار میشود و هزینههای میلیونی برای مدلینگ انجام میدهند. مشتریان ما هم این مدلها را میبینند و برای مراسم خود، رزرو میکنند، ولی زمانی که مراجعه میکنند، چیزی که مشاهده کرده اند با کاری که ارائه میشود، متفاوت است. چون در مدلینگ، افراد نقص چهره ندارند و با جراحیهای زیبایی، از چهره اصلی خود خارج شده اند و با چهره طبیعی متفاوت است.
همین موضوع باعث میشود که برخی از عروس خانم ها، برای مثال ساعت ۵ بعد از ظهر، با نارضایتی، به ما مراجعه میکنند و اذعان میدارند که، علی رغم هزینه بالای ۲۰ میلیون، نتیجه دلخواه را دریافت نکرده اند. در صورتی که ما نه تنها این هزینهها را دریافت نمیکنیم بلکه، با ۵ میلیون بهترین آرایش را ارائه میدهیم.
زمانی که میپرسیم، چرا به این افراد مراجعه کرده اند، میگویند فریب اینستاگرام و مدلینگ آنها را خورده اند.
اتحادیه اقداماتی انجام داده است، اما به صورت جدی، نبوده است. بارها به اتحادیه اعلام کردیم که این افراد، در روزهای پنج شنبه یا جمعه، مدلینگ میگذارند. قدرت بیان بسیار بالایی دارند که مشتری را نگه میدارند و با او قرارداد میبندند. هزینههای گزافی صرف کرده و پولهای زیادی بدست میآورند. اما به ما و کسانی که صادقانه کار میکنیم و نمونه کار واقعی خود را نشان میدهیم، توجه کمتری میشود.
آیا مجموعه شما مجوز دارد؟
بله
شما چه راهکاری برای برطرف شدن معضلات و برون رفت از این شرایط، در نظر دارید؟
اتحادیه آرایش گران زنانه، نباید به برخی از آرایشگاهها بیشتر توجه کند و تفاوت بین آرایشگاهها قائل شود. برخی از آرایشگاه ها، به اتحادیه هزینههایی پرداخت میکنند که با آنها سخت گیری نکنند. از نظر بنده، باید بین آرایشگاهها هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد و همه یکسان باشند.
اگر به عنوان مدیر تصمیم گیرنده، در این حوزه بودید، چه راهکار اساسی برای مرتفع شدن مشکلات و تقویت نقاط قوت، ارائه میدادید که تاثیر گذاری مثبتی در این حوزه داشته باشید؟
همانطور که گفتم، فریبکاری در برخی از آرایشگاهها زیاد است. حتی شنیده شده، که افرادی را به عنوان مدل به عنوان عروس و داماد، استخدام کرده اند تا بازدید عروس برگزار کنند و توجه مردم جلب شود. این کار، یک نوع کلاهبرداری است.
به کار گیری مدل و کرایه لباس عروس، هزینههای بالایی دارد. مشتریان ما مدلینگ نیستند. صورتی بدون جراحی بینی و چهرهای طبیعی دارند.
ما برای لباس عروس، به یکی از مزونها مراجعه کرده بودیم، چون عروس، در مورد انتخاب لباس، از ما مشورت میخواست. آنجا به وضوح مشاهده کردیم که، اتحادیه برای مزونهای عروس، قراردادی تعیین کرده که اگر مشتری، قرارداد را فسخ کند، باید نصف هزینه لباس را پرداخت کند.
حدود ۴ سال پیش، ما در یک روز، ۱۶الی ۱۷ همراه داشتیم، که همان روز کنسل کردند. در صورتی که چندین شینیون کار و میکاپ کار، برای آنها رزرو کرده بودیم. این افراد به اتحادیه مراجعه کردند و ما مجبور شدیم کل بیعانهای که پرداخت کرده بودند را برگردانیم. در صورتی که، این جریان در روزی که اوج کارمان بود اتفاق افتاد و بسیار متضرر شدیم. باید توسط اتحادیه ما هم، قانون و قرارداد درستی، برای این موضوع وضع شود.
نقش و جایگاه رسانهها و مطبوعات، در کمک رسانی به صنف شما، تا چه اندازه با اهمیت میباشد؟
صد در صد نقش مهمی دارد، زیرا مطبوعات و رسانهها هستند که صدای ما را به مسئولین ذی ربط میرسانند.
در گفتگو با هادی رضادخت، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت، شاخص مند شد:
بابک رستمی، مدیرعامل شرکت طی مصاحبه اختصاصی واکاوی کرد:
فریبا ملائی، مدیر مجموعه ورزشی جاوید:
مریم سعیدی، مدیر و موسس باشگاه، تبیین کرد: