![آقایان مسئول؛ لطفا مترو کرج را گردن بگیرید!](/files/fa/news/1403/5/3/14665_505.jpg)
در صنف و حوزه فعالیت شما، چه مشکلات و موانعی وجود دارد؟
ما در حوزه استانداردسازی و الگوهای جهانی هتلداری، در ایران فعالیت میکنیم. یکی از مهمترین مشکلات موجود، این است که مدیران صنایع هتلداری ما، به روش سنتی مجموعههای خود را اداره میکنند و با استانداردها و معیارهای جهانی به علت بعد مسافت و مشکلات رفت و آمد و وجود تحریمها آشنایی ندارند.
بسیاری از موسساتی که موضوع نظارت و سرکشی به هتلهای جهان را دارند، متاسفانه در ایران هیچ پایگاهی ندارند. بنده شخصا با هزینه خود و تحصیلاتی که در این حوزه کسب کردم، توانستم با چند مرکز هتلداری معروف جهان، از جمله ACS کانادا و آمریکا و یا گروهی از مجموعههای هتلداری در اسپانیا و فرانسه، را در گروههای مختلف هتلداری، به صورت خصوصی، در ایران، پیاده کنم، تا مدیران بتوانند دانش روز هتلداری را، با کمترین هزینه، به صورت سهل الوصول در داخل کشور، کسب کنند.
پیشنهاد شخصی شما برای بهتر شدن و حمایت بیشتر از این مورد، در صنف شما چیست؟
امروزه مهمترین مسئله این است که توریست خارجی در کشور نداریم. شاید اگر شما در یک دهه گذشته، به اصفهان میرفتید، گروههای مختلف خارجی بودند که در آنجا تردد میکردند. در شهرهای دیگر ایران هم به همین صورت میباشد. موضوع اصلی که اکثر هتلداران را با مشکل مواجه کرده، این است که توریست خارجی نیست با این هزینهها و تورم موجود، درآمد یک فرد در جامعه ایرانی، جوابگوی این هزینهها نیست.
تا زمانی که درها باز نشود و تعاملات جهانی شکل نگیرد و مسافر و توریست خارجی وارد ایران نشوند، قطعا صنعت هتلداری به پویایی نمیرسد.
ابتکار عمل و خلاقیت و نبوغ در صنف هتلداری چه جایگاهی دارد؟
امروزه در کشور، بستری با کمترین هزینه و دارای بافتهای سنتی سهل الوصول، فضایی در قالب بوم گردی، ایجاد شده است که از آن، استقبال بسیاری میشود. بیشتر هتل ها، اکثرا پر هستند و سرویسهای خوبی ارائه میکنند. یکی از مصادیق نبوغ و نوآوری، که بنده عیناً در صنعت گردشگری شاهد آن بودم، همین مراکز بوم گردی است.
نقش و جایگاه مطبوعات، روزنامه و رسانه را چگونه میبینید؟
رسانه یکی از نقشهای کلیدی این صنعت را ایفا میکند، اگر بتواند پل ارتباطی میان بازدیدکنندگان و مراکز اقامتی باشد. یک مقاله در مورد آب و هوای یک منطقه از کشور، میتواند تاثیرگذار باشد و مردم به آن منطقه مراجعه کنند. مطبوعات از این طریق، در این صنعت میتوانند باعث شکوفایی شوند.
آقای امیرحسین گنجی، مدیر «مجمع سرآشپزان برتر ایران»:
محمد امین رهدار، مدیر شرکت نورآفرینان هامون:
دکتر فرناز رزاقی، دامپزشک و موسس کلینیک دامپزشکی نیل پت:
دکتر محسن شریفی و دکتر امیرحسین شریفی، دامپزشک :