
ما در ایران ساز و کاری مشخص برای شناسایی نخبگان ورزشی در حوزههای مدیریتی و مربیگری نداریم. یکی از چالشهای مهم این است که به اندازه کافی به مجموعهداران و مربیانی که از نظر فنی و مدیریتی نخبه هستند، توجه نمیشود.
فرایند حمایت از نخبگان ورزشی میتواند در ۷ چهار مرحله انجام شود:
• شناسایی نخبگان ورزشی: این سادهترین و ابتداییترین گام است.
• بررسی و ارزیابی: پس از شناسایی، باید تواناییها و ظرفیتهای این افراد بررسی شود.
• حمایت و پرورش استعدادها: در این مرحله باید از نخبگان حمایت و به آنها فرصت رشد داده شود.
• جذب سرمایهگذار: دولت، نهادها، آموزشوپرورش و سایر ارگانها میتوانند به راحتی در این زمینه سرمایهگذار جذب کنند.
رسانهها و مطبوعات نقش بسیار مؤثری در این مسیر دارند، حتی گاهی تأثیر آنها بیشتر از ارتباط مستقیم با مسئولین است. رسانهها میتوانند فرآیند شناسایی را به خوبی انجام دهند و واسطهای مؤثر برای معرفی نخبگان به سرمایهگذاران و تبلیغات باشند.
به نظر بنده، کاری که شما در زمینه شناسایی کارآفرینان انجام میدهید، رسالتی بسیار ارزشمند و مقدس است.
علی میرزایی فر، مدیر مجموعه ساخت کابینت مدرن:
ولی عظیمی، کارشناس نصب بنرهای تبلیغاتی و بیلبورد:
محمد بیابانی، مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفهای صنایع بدنه خودرو بیابانی تبیین کرد:
مجید باختری، مدیر سیستم آشپزخانه رفعت و کابینت هوشمند ردپا: