
حرفه کابینتسازی به دو دسته تقسیم میشود: دسته اول تولیدکنندگان ورق و MDF هستند و دسته دوم سازندگان کابینت. تولیدکنندگان مشغول تولید محصولات خود هستند و روند مشخصی در بازار دارند. اگر فضای رقابتی سالمی ایجاد شود، میتواند بسیار مؤثر باشد.
بهتر است اتحادیه در تعیین قیمتها نقش مؤثری ایفا کند و قیمتگذاریها بهصورت ثابت و شفاف انجام شود. مثلاً کارگاهها میتوانند گروههایی تشکیل دهند، برای هر گروه یک سرگروه انتخاب کنند و ماهی یکبار در اتحادیه حضور یابند تا درباره قیمتها گفتوگو و بررسیهای لازم انجام شود.
در حال حاضر، قیمتهایی که ما به مشتری ارائه میدهیم، با نرخهای اعلامشده توسط اتحادیه همخوانی ندارد و این موضوع تأثیر زیادی در روند کار ما دارد. تبلیغات نیز نقش مهمی در حوزه فعالیت ما ایفا میکند و حتی روزنامهها هم میتوانند بر رونق کسبوکار ما تأثیرگذار باشند.
علی میرزایی فر، مدیر مجموعه ساخت کابینت مدرن:
ولی عظیمی، کارشناس نصب بنرهای تبلیغاتی و بیلبورد:
محمد بیابانی، مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفهای صنایع بدنه خودرو بیابانی تبیین کرد:
مجید باختری، مدیر سیستم آشپزخانه رفعت و کابینت هوشمند ردپا: