مهدی پوردیان، مدیر دیزی کده کیان:

سیستم های تشویقی، فرصتی برای رشد و ارتقاء کیفیت رستوران ها است

روزنامه جام جم البرز، گفتگویی را با مهدی پوردیان، مدیریت مجموعه دیزی کده کیان، انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل، می‌خوانید:
روزنامه جام جم البرز، گفتگویی را با مهدی پوردیان، مدیریت مجموعه دیزی کده کیان، انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل، می‌خوانید:
کد خبر: ۸۸۵۶

برای پیشرفت در صنعت رستوران‌داری، تمرکز بر کیفیت و رعایت بهداشت ضروری است. مردم دیگر به راحتی فریب نمی‌خورند و توقع دارند که با پرداخت هزینه، خدمات مطلوبی دریافت کنند.

به این ترتیب، توجه به کیفیت مواد اولیه، مخصوصاً در بخش گوشت، حبوبات و ادویه‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از چالش‌های بزرگ، یافتن مواد اولیه با قیمت مناسب است. ایجاد بازارچه‌ای برای تأمین مواد اولیه ارزان‌تر می‌تواند کمک زیادی به کاهش هزینه‌ها کند.

امروزه، رستوران‌ها به مکانی برای تفریح تبدیل شده‌اند. وقتی مردم نمی‌توانند به سفر بروند، ترجیح می‌دهند وقت خود را در رستوران‌ها بگذرانند و از فضای مناسب و غذا‌های لذیذ لذت ببرند. این تغییر در نیاز مشتریان ایجاب می‌کند که رستوران‌ها، فضایی آرام و دلپذیر برای کاهش استرس فراهم کنند.

یکی از مشکلات بزرگ ما این است که رستوران‌های با کیفیت، تشویق نمی‌شوند. هیچ سیستم تشویقی یا امتیاز بندی برای رستوران‌ها وجود ندارد. به عنوان مثال، من هیچ وقت از نظر بهداشتی با کیفیت، مشکلی نداشته‌ام، ولی برای تبلیغات و دیده شدن در شهرداری و رسانه‌ها با مشکل مواجه می‌شوم. به نظر من، باید سیستم ستاره‌بندی برای رستوران‌ها راه‌اندازی شود تا مشتریان بتوانند راحت‌تر انتخاب کنند.

مشکل اصلی این است که از دامداری‌های داخلی حمایت کافی نمی‌شود. واسطه‌ها و مشکلات مدیریتی در این حوزه باعث شده که دامپروری نتواند به درستی رشد کند. همچنین، قیمت‌های بالای مواد اولیه باعث می‌شود که گوشت وارداتی از کشور‌های دیگر ارزان‌تر باشد و این مشکلات به سفره مردم منتقل شود.

برای مقابله با این مشکلات، معتقدم، تبلیغات باید از طریق رسانه‌های رسمی مانند روزنامه‌ها و تلویزیون انجام شود و نباید اجازه داده شود، هرکسی بدون بررسی کیفیت واقعی محصول در فضای مجازی تبلیغ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات