مجموعههای خانههای بازی و آموزش کودکان در کشور با چالشهای زیادی روبهرو هستند، که یکی از مهمترین آنها فقدان نظارت و حمایت قانونی کافی است. از سوی دیگر، بسیاری از افراد فعال در این حوزه، فاقد شناخت و آگاهی کافی از روانشناسی کودک هستند و بیشتر تمرکزشان روی جنبههای تجاری فعالیتهاست. این در حالی است که تأکید بر اصول تربیتی، روانشناسی و پرورش مهارتهای اجتماعی و آموزشی کودکان باید در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم به نسل آینده کمک کنیم مهارتهای اجتماعی خود را تقویت کنند.
در این راستا، کاهش نرخ فرزندآوری هم فشار زیادی به کسبوکارهای مشابه وارد کرده و در برخی از مناطق باعث تعطیلی خانههای بازی شده است. اگر به نیازهای روانشناختی و تربیتی کودکان توجه بیشتری شود و رویکردی متوازن در نظر گرفته شود، میتوانیم نسلی را پرورش دهیم که هم از دنیای دیجیتال بهعنوان ابزاری برای رشد و یادگیری بهرهمند شوند و هم مهارتهای اجتماعی خود را حفظ کنند.
برای رسیدن به این هدف، مسئولین باید سیاستهای علمی و جامعتری را در سطح کشور اتخاذ کنند تا نه تنها مشکلات موجود در صنعت خانههای بازی و آموزش کودکان حل شود، بلکه نسلهای آینده بتوانند با ابزارهای جدید بهطور صحیح و مفید رشد کنند.
مجید برومند، مدیر مجموعه فوم بتن اهورا:
ماهر حریری، مدیرعامل شرکت تولیدی محصولات آرایشی ماهرآراسام:
فریبا آشتیانی، مدیریت خانه بازی ارکیده:
فائزه عزتی بند کهن، فعال طب تلفیقی و مدیر عطاری کیمیا: